{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

stigning i pris på service - tilbud {{forumTopicSubject}}

Kender I det at man får et tilbud på km-eftersyn, også er prisen steget 1000 kr. når man henter bilen? - kunne lige så godt have været min mc

Tændrør og luftfilter skulle skiftes, og det ringer de og gør mig opmærksom på. Bør det ikke være med i prisen, ved et "stort" eftersyn? Det troede jeg, men kan jo tage fejl??

Bremserne skal også skiftes hele vejen rundt på min mondeo fra 2008. Nogen derkan være behjælpelige her. Hvad må det koste med skiver og klodser monteret?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stigning i pris på service - tilbud
  • #1   25. jun 2012 Du skal ikke få skiver + klodser skiftet hos Ford. Min gamle C-Max skulle have skiftet og Ford ville have ca. små 7000kr. fik det istedet lavet for det halve hos en uautoriseret.

  • #2   25. jun 2012 Hvorfor skifter du ikke bare selv delene?

  • #3   25. jun 2012 ved stort eftersyn står der sikkert at tændrør og luftfilter skal kontroleres, og skiftes hvis nødvendig, kan ikke se at de har gjort noget galt, de har enda ringet til dig inden de skiftede stumperne.. fin service..

  • #4   25. jun 2012 Det lder sgu rigtigt nok. De har jo ringet til dig - og man skifte ikke rør og luftfiltre rutinemæssigt.

  • #5   25. jun 2012 jeg er ikke utilfreds, bare overrasket over prisen... skifter selv næste gang.

  • #6   25. jun 2012 Tag på den anden side af grænsen. Det kan sagtens svare sig! halv pris og dobbelt så god service, (næsten)

    - Ellers, hvis du havde en Audi, så er der et super værksted i holstebro, smiley ...Tror jeg det er.. smiley ..De ordner måske også andre mærker fra tyskland? Mondeoen er jo lavet i tyskland...

    ..Nu ved jeg ikke lige hvor du er fra.


  • #7   25. jun 2012 hvilken motor ligger der i den mondeo og hvilket service er der tale om?
    så kan jeg fortælle dig hvad der skal skiftes eller ej.
    er selv mekker ved ford.


  • #8   25. jun 2012 De har jo ringet til dig og oplyst det. Kan ikke se problemet. Kostede det ikke ekstra, ville de jo ikke have ringet.

  • #9   25. jun 2012 Det er fint at de ringer.. men man burde dog vide, hvornår der skal skiftes filtre - de har en vis levetid, men hvis ikke service er overholdt eller ukendt, så lyder det der fint nok..

  • #10   25. jun 2012 Service er overholdt til punkt og prikke. Jeg havde bare fået forståelsen af at det var en fast pris, men så lærte jeg lidt igen i dag... (-:

  • #11   25. jun 2012 hvis du havde haft en servicekontrakt , havde det været med ,
    men hvis du havde slidt dine dæk etc kostede det jo også ekstra.
    Team Liltorp : hvis der nu er en der spørger om prisen på at få trukket en visdomstand ud , spørger du så også hvorfor de ikke selv trækker den ud ?
    rigtige mænd osv : er det ikke lige meget hvilken motor model det er ? der er vel ingen service hvor tændrør er med i prisen ,eller ?


  • #12   25. jun 2012 michael.b b Nu skriver trådstarteren så selv at han vil skifte næste gang! Det var et spørgsmål af rimelig relevans i modsætning til din helt ude i skoven sammenligning!

  • #13   25. jun 2012 michal b, jo der er tændrør som en del af service ved feks. 60000,
    der er 2 slags service, lille og stort (dette er servicepunkter man skal tjekke og ved alle service er der self olie og filter og friskluftfilter)
    dertilkommer bla. tændrør og lufter filter ved 60000
    brændstoffilter ved 80000
    evt tandrem ved 180 eller 200000 alt efter hvilken motor det er.



  • #14   25. jun 2012 ang. bremserne så koster det vel omkring 3 k per aksel, så 6 k.
    du kan osse vælge og få lavet bremserne ved et ikke mærkeværksted, det du skal tænke på her er at prisforskellen er i matrialer og ikke arbejdsløn, fordi arbejdslønnen er ikke mere end et par hundrede dyrere på et mærkeværksted på sådan en omgang. hvor imod de uorginale bremser er den del billigere. hvis du vælger et ikke mærkeværksted så vær sikker på det er nogle skiver i ordenlig kvalitet da det kan svinge meget. uanset hvad mekanikeren siger.!


  • #15   25. jun 2012 Jeg forstår ikke hvorfor disse indlæg kommer....
    Når man vælger IKKE selv at skifte olie. Eller selv at sætte vinterhjulene på og derfor køre på værksted.

    Den flinke mekaniker konstatere at den køre af h til. Og bruger tid på at skrue tændrørene ud. Så bruger han tid på at ringe til kunden. For hvis regningen er 150,- højere end det anslåede kan man ende på forsiden af Extra bladet.
    Så går han på lageret og finder de nødvendige stumper ( tid ) så skal de monteres ( tid)
    Når kunden så afhenter bilen så har han fået 4 tændrør og et luftfilter for sølle 1000,- monteret. Oven i købet på et værksted. Hvor mekanikkerne skal have nåde løn når de arbejder og når de er på lokum og feriepenge og sygeløn. Og der er lys i firmaskiltet om natten...

    Dette på trods går kunden hjem og opretter en tråd på et offentlig forum. Hvor han undre sig over at dette kostede penge...

    Jeg fatter det ikke......................


  • #16   25. jun 2012 henter lige popcorn og en kold cola......


    smiley smiley


    mvh


  • #17   25. jun 2012 hahahahahahahaha.... verdensklasse med "uoriginale bremser" flaget...

    Jeg tror der er nogle her så ville få sig en alvorlig aha-oplevelse hvis de besøgte SBS... der laver de nemlig både Brembo-bremseklodser, originale bremseklodser (til en velkendt europæisk bilmærke) og uoriginale kvalitetsbremseklodser på samme maskine.. og forskellen består ene og alene i den farve bagsiden af klodserne bliver malet (eller ikke malet i), samt i æskerne...


  • #18   25. jun 2012 ingen tvivl om der findes gode uorginale bremser, som du osse havde set hvis du læste mit indlæg. men der findes osse nogle der er rigtigt ringe.

  • #19   25. jun 2012 Det sidste sæt klodser jeg fik til mine Brembo calibre fra SBS var 100% identiske med de bremboklodser der sad i før.. selv den maskine der havde stemplet part no. bag på kunne du se var den samme smiley

Kommentér på:
stigning i pris på service - tilbud

Annonce