{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Batteri / Lader / Ferie tid {{forumTopicSubject}}

Hej forum

Først og fremmest.. Jeg har en Honda CB500 fra 1995.

Efter 2 ugers ferie hvor jeg ikke har haft min MC i gang var den gået død. Jeg købte en lader og efter mange timers ladning var den klar. Jeg kunne dog stadig ikke starte min MC og efter en del fejlsøgning og gennemgang af alle sikringer måtte jeg købe et nyt batteri.

Det virkede og den virkede med det samme.. Det er måske bare uheldigt at de 2 ugers hviletid og batteriets død lige falder sammen.

Hvad gør jeg fremover bedst når jeg ved at jeg ikke skal bruge min maskine i noget tid.

Er det bedst at...
- Koble batteriet fra og lade den stå?
- Koble batteriet fra og sætte laderen til batteriet i perioden?
- Lade MC stå og dagen før sætte laderen på?

Jeg spørger simphelten bare for at undgå at skulle købe nyt batteri hver gang smiley Nu virkede laderen ikke på det gamle, så jeg håber at det nye virker fremover..

Det skal siges at jeg ikke har kendskab til hvor gammelt det første batteri har været - Men har ikke har bøvl med det overhovedet tidligere. Har højst holdt et par dages pause tidligere.

Bastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri / Lader / Ferie tid
  • #1   27. jun 2012 Heyy Dit batteri har ikk haft det for godt i forvejen. Så fint med nyt :-)) Køb en puls lader og sæt den til så lever dit nye batt. længere.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   27. jun 2012 Hvis dit batteri er "up-2-date" vil ugers stilstand ikke gøre nogen skade! Du sparker jo maskinen igang i løbet af forår, sommer og efteråret.... Din MC kan fint køre strøm på batteriet når du bruger den i disse perioder. En IQ Pulslader er en fin ting, men den løser ikke alt - trods alt! Når du rammer vinteren - og hvis muligt - så spænd din pulslader på MC'en - eller fjern batteriet og sæt det i bryggers og lad på det med jævne mellemrum. Nogen har en fin MC-parkering med mulighed for quick-kobling til deres pulslader - tja, ikke nødvendigt, men det skader absolut heller ikke!

  • #3   27. jun 2012 Det er nok batteriet som har været på vej ud i forvejen ja..

    Jeg tror jeg tager batteriet ind i vinteren og så må jeg tage den derfra.. Evt. lade det op én gang om måneden?

    Tak for svar..


  • #4   27. jun 2012 Lidt forenklet.

    Køb en C-tek pulslader. Forbind den ene ende til batteriet og den anden ende til 220 V (de er forskellige, selv en abe kan ikke tage fejl:)). Tænd for stikkontakten, forget about it. Start ved første forsøg om foråret. Kig eventuelt til det en gang om måneden.

    Som sagt ovenfor, en pulslader løser ikke alt, men det er dæleme tæt på. Hvis dit batteri er fuldt opladet kan det tåle 25 graders frost uden at tage skade. Men det er selvfølgelig mere trygt at have det stående indenfor, måske et sted hvor man passerer det hver dag.


  • #5   28. jun 2012 Dagen før jeg købte batteri prøvede jeg med en lader.. Så har lige købt denne her:

    http://www.thansen.dk/product.asp?c=7086133943&n=-1040802165&pn=-1026817235


  • #6   30. jun 2012 Jeg kørte med en defekt ensretter på et tidspunkt det kostede 3 batterier i løbet af ½ år.. selvom jeg havde det fuldt opladt, og lod MCen stå stille en uge kunne den ikke starte.. ny ensratter og batteri og nu kan den stå stille i flere måneder

  • #7   1. jul 2012 Hej.. Fint, det må jeg holde øje med hvis det bliver ved.. smiley

Kommentér på:
Batteri / Lader / Ferie tid

Annonce