{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

'Klonke' lyde fra bremsecaliper....? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Jeg har den seneste uge undret mig helt vildt over hvad fanden det var der klonkede når jeg kørte over brosten og andet ujævnt.. Nu har jeg så lige været ude og trille og fandt ud af at når jeg hiver forbremsen stopper det forfærdelige klonkeri..

Hjemme på adressen har jeg så været nede og rykke i lortet.

Den er spændt som den skal i de to bolte der holder caliperen, men jeg kan rykke i den del der holder klodserne?

Konklussion: Færdig bremse caliper? eller hva..

Vh Kong Jongs.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'Klonke' lyde fra bremsecaliper....?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   2. jul 2012 Er det 2 stemplede kalipre?

Hvis ja, så skal den del også kunne rykke sig - men være velsmurt med IKKE KOBBERFEDT!!!!! men almindeligt smørefedt...

• #3   2. jul 2012 Hvilken knallert er det?

Jeg oprettede et indlæg, med samme problem på min R6, for noget tid siden.
    Efter lidt søgen på nettet, fandt jeg ud af, at det på min model var et kendt problem.

Det er simplet hen klodserne der ligger løst i caliperen. Ikke noget farligt, bare en design fejl.

Når jeg får tid, vil jeg prøve at tage klodserne ud, og se om ikke jeg kan finde på en løsning.
    Evt, en række silikone på ydersiden, for at dæmpe lyden?

• #4   2. jul 2012 Det er røv irriterende at høre på jo.

Det er på min Honda Hornet.

Nissin bremser.- 2 stemplede?? aner det ikke-

Martin T: Vil du skrive til mig hvis du finder en løsning på problemet, for det er jo ret fladt at høre på.. Troede det var noget der lå løst inde i speedometeret..

Det er nok de wheelies der har startet missæren:P

• #5   2. jul 2012 Jacob R: Det er ikke kronrøret(er tjekket) og jeg kan høre eksakt samme lyd når jeg piller ved caliperen.

• #6   2. jul 2012 ja måske er det løsningen med noget silikone? Jeg har lige læst dit indlæg igen.. Skiller det ad i weekenden ..

• #7   2. jul 2012 sajmon, hvorfor ikke kobberfedt?

• Sajmon ™

#8   2. jul 2012 Nemlig - det er 2-stemplede kalipre, som betyder at der er 2 stempler som trykker op imod et glidesystem, og det glidesystem kan finde på at rasle hvis ikke glidebøsningerne er velsmurte.

Silikone på klodserne?

Skal skiverne så også smøres?

Tsk...

• Sajmon ™

#9   2. jul 2012 Kobberfedt må KUN komme på ting som bevæger sig og er så varme at normalt fedt / smøremiddel vil brænde af.

Det er ret aggressivt overfor gummimanchetter og det suger skidt til sig. Mange bruger det bagpå klodserne - det tør jeg sgu ikke hvis det drypper ned på skiven, og jeg kan fint klare mig uden.

• Sajmon ™

#10   2. jul 2012 Kobberfedt leder desuden varme ret godt, så hvis man smører det bagpå bremseklodserne, vil det lede mere varme op i kaliprene, som får bremsevæsken til at koge nemmere.

Not good...

• #11   2. jul 2012 ahh troede du mente kobber fedt på klodserne var no go, gliderne er vi enige om emd fedtet, men jeg smøre nu lidt på klodserne alligevel;) tror vidst det er religion:)

• #12   2. jul 2012 Kobberfedt var udemærket til bremser da man i sin tid kørte med asbestklodser. Der blev ikke udviklet den høje varme der gør nu og kobberfedtet kunne ikke klare temp. Derfor blev det forbudt at bruge til bremser. Der er så selvfølgelig udviklet nye bedre produkter der kan købes på ethvert gadehjørne nærmest. Bremsefedt ganske simpelt.

• #14   2. jul 2012 Sajmon: Jeg tror han mener på bagsiden af bremseklodserne- sådan så der ikke er plads til klonkeri..

Chris: Modtaget. hører den lokale om bremsefedt, men får lige skilt sagerne ad snart, og ser hvad der kan gøres.... hmmm. Der må da være andre der har haft lign. problem og løst det-

• #15   2. jul 2012 Hvis ikke kaliber trickene hjælper, kan det være dine flydende bremseskiver der er blevet lidt løse i samlingen/nitterne

• #16   2. jul 2012 Anders G: Alt sidder som det skal, jeg kan tydeligt høre samme lyd når jeg selv fysisk skubber til caliberen..

Spørgsmålet er så - Hvordan faen skruer man ned for lyden henne:D

• #17   2. jul 2012 Prøv lige at tage med begge hænder på skiven som du vil dreje hjulet med skiven frem og tilbage

• Sajmon ™

#18   2. jul 2012 Ja silikone på bagsiden af klodserne er en skidt ide. Det vil fjedre en smule retur hele tiden så klodserne enten står inde på skiven når den er i hvilestilling, eller også bliver stemplerne presset for langt tilbage når det fjedrer.

Dåååårlig ide...

• Sajmon ™

#19   2. jul 2012 Mit gæt er udtørrede glidebøsninger - de skal bare smøres.

• #20   2. jul 2012 Som Sajmon skriver, det er med garrani dine "flydende ophængte" 2-stemplede bremsekalibre, havde same oplevelse på både mn Bandit600 og min CBR600 f2. Begge med før nævnte kalibere.

• #21   2. jul 2012 er sikkert slidt glidere hvis det er kaliperen der klonker, nye glidepinde så holder den op, også giv det silikone fedt, kobberfedt er fy på næsten hele bremsesystemet, eneste det kan bruges til er til at give klodserne lidt på glidefladerne.
    Det gamle "trick" med at klistre klodserne til bagpå er en dum ide, det holder på varmen, så bremserne bliver var varmere end normalt, og hvis du tænker over det, hvad er det lige fedtet skal gøre omme på bagsiden ?, der er ikke noget der skal glide derover, så det er bandlyst der

• #22   2. jul 2012 nej det er mig der koger, - og det var ikke fedt med silikone, måske for at fjerne den smule 'slok' der var.. Men det er slet ikke derfra den larmer, Det er ligenøjagtig som Rune sajmon og dig morten er inde på gliderne den er gal med, det kunne jeg se her 2.gang jeg kiggede, der er nemlig slok..

Er det den lokale mcpusher, eller findes der billigere alternativer?

• #23   2. jul 2012 Anders, der sker nada- eller det der sker er at jeg får bremsestøv på hænderne;)

• #24   3. jul 2012 ja enten den lokale mc forhandler, ellers har jeg selv brugt cmsnl.com (hollandsk side), derinde kan du få en ide om hvad prisen ligger på for gliderne.

http://www.cmsnl.com/search.php?model_id=1638&partblk_block=F__0900 <- der skulle være link til din cykel, husk at bestil nyt gummi til pinden nu du er igang, er dumt at spare de 30kr det nu koster smiley

Kommentér på:
'Klonke' lyde fra bremsecaliper....?

Annonce