gs 500e hjælp med omdrosling gs 500e hjælp med omdrosling
Hej MCG
jeg er den heldige ejer af en Suzuki gs 500e fra 1995 som jeg købte som droslet cykel da jeg var 18.
men nu da jeg har det store kørekort og snart skal ud og køre en lang tur med en passager på syntes jeg det kunne være godt med lidt flere krafter på toppen så den anden dag skilte mig og min far cyklen af
tog indsugningsflangerne af, disse var dog ikke med en metalring der bare var sat i som jeg har set de fleste steder. disse var formstøbte med mindre hul i stedet. men vi tog dog bare og borede dem ud. så de burde have cirka std størrelse hul. vi kiggede hoved dysen som så vidt vi kunne måle var 120 som er opgivet som std så vi samlede skidet igen.
men så når jeg har været ude og prøvekøre den kan jeg ikke rigtig forstå at den ikke vil rende mere end 122km, den samme fart som før (målt med gps). der er fint med træk til og med 4 gear, hvor den godt vil gå op til omkring 9000omdrejning. men i 5-6 gear taber den fart der er ingen moment. i 5 gear vil den maks tage 7500omdrejninger. og i 6 omkring 6000. mit spørgsmål er så kan der være nogele begrændsninger vi har overset. eller er der nogen der kan peje på en fejl der kan skabe disse problemer.
er ved at få grå hår over at tænke over hvad der kan være galt.
håber der er nogen der kan hjælpe på forhånd tak
Hilsen Rene
okt 2008
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 88
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 210
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
aug 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 79
gs 500e hjælp med omdrosling