1.843 visninger
|
Oprettet:
DM Road Racing 2013 regler?? {{forumTopicSubject}}
Er der kommet en endelig afklaring på reglementet til 2013 endnu?
Jeg arbejder en del i udlandet i denne periode og har ikke snakket med nogen derhjemme der kunne fortælle mig endeligt om hvorvidt reglementet næste år er Superstock for alle klasser, eller kun Superbike klassen??
Nogen der kan uddybe klassernes forskelle og evt et link? Syntes ikke jeg kan finde det på DMU's hjemmeside.....
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 140
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
"Reglementsforslag til Stock Sport Teknisk Standard
Konklusionen var at A-licens klasserne overgår til Stocksport reglement fra 2013. Det er FIM’s reglement der skal køres efter. Kaj Lehmann oversætter reglementet.
Der åbnes op for at SuperBike/Stocksport 1000 kan køre sammen og
SuperSport/Stocksport 600 kan køre sammen i 2013, under forudsætning af mindst 10 tilmeldte i den enkelte klasse til første DM eller DMU Cup stævne. Der kan køres med delstart."
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
Motorstyringen må ændres indenfor en eller anden økonomisk grænse i forhold til hvad en original ECU koster, så det betyder at du nok gerne må montere eks. Power Commander, Bazzaz eller IgniJet....men nok ikke et komplet MoTEC system.
Men ja, kort sagt, så skal motoren være standard
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
Men hvad med affjedring? Kan se bagdæmperen ikke må skiftes med mindre cyklen er over 5år gammel. Dvs man bør satse på en shimset version af både forgaffel og bagdæmper til Superstock, da de ikke må skiftes til komplet cartridge og anden bagdæmper?
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
Men jeg har ikke læst reglerne, som ligger på DMU's hjemmeside nu, grundigt nok til at svare entydigt.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
Iøvrigt spændende m det nye tiltag op til 450 ccm. Er det renæsance for 2T,
var da lige ude og høre om RGVén var klar.
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
En sidenote. Schacht kørte umanerligt hurtigt på en stock Panigale, Michael Møller kørte stock i Superbike og det samme mener jeg Simon Thirsgaard gjorde.
Sidenote. TC er top ligegyldigt med mindre du er på et niveau hvor den begynder at slippe i svingende pga hastighed. Tænk ikke så meget over elektronikken imho.
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 605
Men den kommer jo standard med fuldt justerbar Sachs bagdæmper og Marzocchi 50mm front cartridge. Tror det blev udskiftet lige så meget fordi Jan M. lavede affjedringen for Alex, og han er om nogen Öhlins ekspert.
Mente nu mere motoren helt specifikt, da det er effekten som blev nævnt. Affjedringen piller vi vel nærmest alle sammen ved - næsten alle....
DM Road Racing 2013 regler??