{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.843 visninger | Oprettet:

DM Road Racing 2013 regler?? {{forumTopicSubject}}

Er der kommet en endelig afklaring på reglementet til 2013 endnu?

Jeg arbejder en del i udlandet i denne periode og har ikke snakket med nogen derhjemme der kunne fortælle mig endeligt om hvorvidt reglementet næste år er Superstock for alle klasser, eller kun Superbike klassen??

Nogen der kan uddybe klassernes forskelle og evt et link? Syntes ikke jeg kan finde det på DMU's hjemmeside.....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DM Road Racing 2013 regler??
  • #1   4. jul 2012 Lytter lige med, er slev på bar bund...

  • #2   4. jul 2012 Som jeg har forstået det, har det ligget fast noget tid, at det bliver Superstock for A-Licens havere og åbent for B-Licens havere.

  • #3   4. jul 2012 Jeg tror ikke der ligger noget officielt reglement klar for 2013 endnu, men i referat fra DMU RR Sportsudvalgets møde 31/1-2012, er der lidt info omkring det:

    "Reglementsforslag til Stock Sport Teknisk Standard
    Konklusionen var at A-licens klasserne overgår til Stocksport reglement fra 2013. Det er FIM’s reglement der skal køres efter. Kaj Lehmann oversætter reglementet.
    Der åbnes op for at SuperBike/Stocksport 1000 kan køre sammen og
    SuperSport/Stocksport 600 kan køre sammen i 2013, under forudsætning af mindst 10 tilmeldte i den enkelte klasse til første DM eller DMU Cup stævne. Der kan køres med delstart."


  • #4   4. jul 2012 Hvis man skeler til superstock reglementet for 600cc, så betyder det motoren skal være standard så snart du forlader Rookie 1000 rækken, korrekt?

  • #5   4. jul 2012 Er ikke helt sikker, men mener at iflg. FIM's SuperStock reglement, skal motor, spjældhuse og luftfilterkasse være standard (Luftfilteret må skiftes til anden type). Udstødningssystemet må udskiftes men skal have samme antal afgange som det originale.
    Motorstyringen må ændres indenfor en eller anden økonomisk grænse i forhold til hvad en original ECU koster, så det betyder at du nok gerne må montere eks. Power Commander, Bazzaz eller IgniJet....men nok ikke et komplet MoTEC system.

    Men ja, kort sagt, så skal motoren være standard


  • #6   4. jul 2012 okay, det var også sådan jeg havde læst det, hvis man kan forvente at reglerne fra Superstock 600 er nogenlunde overførbare til Superstock/stocksport 1000 næste år.

    Men hvad med affjedring? Kan se bagdæmperen ikke må skiftes med mindre cyklen er over 5år gammel. Dvs man bør satse på en shimset version af både forgaffel og bagdæmper til Superstock, da de ikke må skiftes til komplet cartridge og anden bagdæmper?


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #7   11. dec 2012 Hvad med TC?

  • #8   11. dec 2012 Burde være ok, da mange cykler idag leveres stock med TC. S1000RR/ZX10R osv, så det skal du ikke være bange for.
    Men jeg har ikke læst reglerne, som ligger på DMU's hjemmeside nu, grundigt nok til at svare entydigt.


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #9   11. dec 2012 Jeg mener eftermonteret hvor det ikke er std. Ex Yosi eller Bazzaz.?
    Iøvrigt spændende m det nye tiltag op til 450 ccm. Er det renæsance for 2T,
    var da lige ude og høre om RGVén var klar.


  • #10   11. dec 2012 Jeg kører rookie, hvis jeg overhovedet deltaget i DK regi. Jeg har bazzaz TC på min, og i rookie klassen er der frit løb, så med mindre du kører med a-licens har du ingen bekymring.

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #11   12. dec 2012 Jeg overvejer at begynde på rookie 1000 i år, på min K6, den har ikke TC. Sært at den fine klasse skal køre m lavere ydelse end begyndere har mulighed for, Hvis du rykker op, skal der måske pilles stumper af.???

  • #12   12. dec 2012 Når du rykker op til A-licens, kan du selv vælge mellem Superbike og Stocksport, så du behøver ikke pille noget af hvis du vælger Superbike...

  • #13   12. dec 2012 Præcis. Stocksport tilgodeser de kørere der vælger et setup der ikke er så tunet, da man ved stocksport reglementet kan køre Nm og også IDM. Det kan du ikke på superbike cyklerne.

    En sidenote. Schacht kørte umanerligt hurtigt på en stock Panigale, Michael Møller kørte stock i Superbike og det samme mener jeg Simon Thirsgaard gjorde.

    Sidenote. TC er top ligegyldigt med mindre du er på et niveau hvor den begynder at slippe i svingende pga hastighed. Tænk ikke så meget over elektronikken imho.


  • #14   12. dec 2012 Den Panigale var nu ikke helt standard da den kom til salg bagefter havde den både ttx bagdæmper og cartridges I forgaflen smiley

  • #15   13. dec 2012 Jojo, det havde jeg nu set.
    Men den kommer jo standard med fuldt justerbar Sachs bagdæmper og Marzocchi 50mm front cartridge. Tror det blev udskiftet lige så meget fordi Jan M. lavede affjedringen for Alex, og han er om nogen Öhlins ekspert.

    Mente nu mere motoren helt specifikt, da det er effekten som blev nævnt. Affjedringen piller vi vel nærmest alle sammen ved - næsten alle....


Kommentér på:
DM Road Racing 2013 regler??

Annonce