7.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hammerite på aluminium Hammerite på aluminium

Hej..
Jeg står midt i mit lille projekt og skal til at male blok og cyl. Har købt hammerites smooth finish.. Er dog i tvivl om jeg SKAL bruge deres primer til alu først? Nogen der har prøvet uden? Problemet er at den skal på med pensel og det vil jeg helst undgå? Kan jeg evt bruge en spray fra andet mærke? F.eks biltema?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hammerite på aluminium
  • #1   4. jul 2012 Har malet blokken på min GS 400 med varmebestandigt mat sort spray på dåse, det holdt fint..

http://www.louis.de/_3092a139522b988233ceb419b42057bb80/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004960

• #2   4. jul 2012 En motorblok skal ikke males, den skal poleres. Men hvis du vil male aluminium så kræver det en speciel grunder.

• #3   4. jul 2012 Jo, men spørgsmålet var møntet på hammerite.. Om det kan bruges uden primer? Eller om jeg kan prime med et andet mærke og gi hammerite ovenpå.

Ole, det var da en skæv påstand. Min blok skal ikke poleres men males smiley

• #5   4. jul 2012 OK Troels, hver sin smag, men en malet blok er og bliver noget klams. Det kan da se ok ud hvis det er gjort prof. men det holder ikke længe, og så bliver det virkelig grimt.

• #6   4. jul 2012 Du skal bare have fat på det der hedder Hammerite special metal primer, det er beregnet til alu og tørre i løbet af no time... Har selv brugt det med gode resultater, og et ekstra råd når du har malet med hammerites smooth finish ovenpå igen, så ind i ovnen med det ved 50 grader i 8-12 timer, så får du en hård overflade noget hurtigere end ellers..

• #7   4. jul 2012 Og har forsøgt mig med andre mærker, og det duer ikke da det ikke kan arbejde sammen med Hammerite desværre..

• #8   4. jul 2012 Mr T.. Det var lige det jeg helst ville undgå da det jo skal på med pensel.. Så skal jeg vel hen at slibe primeren bagefter for går ikke ud fra det kan gøres pænt med pensel

• #9   4. jul 2012 hvis du gør det med en fin pensel kan du godt gøre det rimeligt pænt.. Men når du maler hammerites smooth finish ovenpå igen skal det nok blive jævn da det jo flyder ud... Jeg har malet mine hælplader sådan og det blev fuldstændigt jævnt og glat..

• #10   5. jul 2012 Jeg takker for svarene og bider i det sure æble og køber primer.. Men.. Hvis premieren er til for at nedbryde oxydhinden, burde man jo bare kun slibe aluen ren og påføre malingen med det samme inden ny oxidhinde dannes.. Og således undgå primer?

• #11   6. jul 2012 Primeren er både vigtig for at undgå opkog og for vedhæftningen af lakken.
    Hvis du maler uden primer og der opstår den mindste ridse i lakken (og det gør der) så kommer der vand ind under lakken og så starter dit mareridt smiley

Kommentér på:
Hammerite på aluminium

Annonce