1.111 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Læderdragt.. Læderdragt..
Hej alle sammen..
Overvejer at skifte mit tekstil tøj ud, og begynde at køre i læder igen.. Som nok bliver en læderdragt denne gang, men ville lige høre hvad folk kan anbefale.. Her tænker jeg både på kvaliteten, pasform og hvilke farver den er nemmest at holde..
0 synes godt om
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 51
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
og der er desværre ikke nogle farve der er nemme at holde, når først der er mange insekter i luften..
og ang kvalitet så følger prisen jo med... så hold dig fra en probiker til 1500 kr, men spring på en anerkendt mærke...
pasform er jo det samme som hjelme, der er stor forskel på produkter og mennesker, så ud og prøv dig frem..
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Men ulempen ved læderdragter er at man ikke kan have noget på indenunder, så hvis du kører på arbejde, eller hen til venner på din cykel, så ville jeg ikke vælge læder, ellers så skal du have en taske med skiftetøj med
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
jeg køre næsten kun i min Heldragt som er fra Alpinestars den fandt jeg på tilbud i Hein Gericke i Flensborg til 4000kr. ,DK Pris ca 8500kr.
den er super lækker sidder godt , men prøv dig frem, kan kun tilslutte mig at
heldragt ikke er praktisk men det er efter min mening det dejligste at køre i, sider hvor det skal.
jeg gør min dragt ren men en klud når jeg har kørt et par gange med håndsæbe og en gang i mellem lædershampo og når den er helt tær igen får den noget læder fedt så ligner den en helt ny dragt igen.
har haft min dragt i 3 år nu og er så god som Ny.
ud og prøv pasformen er meget forskelling fra mærke til mærke.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
Og ligesom med hjelme, er det godt at prøve tøjet først. Pasformen er meget forskellig fra mærke til mærke. Og selv fra model til model.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 104
Men ja det bliver meget varmt, og kører jeg kun med t-shirt inde under dragten, kan det godt klistre lidt og blive lidt besværlig at få af...
Lige så klistret som at have hed sex på en læder sofa...hehe
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 67
TL;DR: Probiker 2delt sidder okay og beskytter fint til en billig penge. Dog lidt fesent design.
jul 2012
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 6
De dragter jeg har kikket en smule på er mærkerene IXS, Held, og Alpinestars, som svinder mellen 4000 og 9000 kr, alt efter mærke og model.. Så kan da regne ud, det ikke er det helt forkerte jeg har kik på..
Endnu engang tak for jeres svar..
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
Den virker til at være af super kvalitet og pasformen har jeg intet dårligt at sige om. I øjeblikket spare du så også 47% ved at købe den fra fc-moto
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 124
Jeg endte med at gå ud der fra med et komplet Alpine Stars sæt til samme pris som de normalt sælger RST og Pro biker til nærmest, da de kørte 20% rabat på det. Så det er til at få go kval til fornuftige penge hvis man vil lave en udflugt ud af det
Og det var et 2 delt sæt
jul 2012
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 6
Steven.. Forventer faktisk at modtage deres katalog med posten her en af dagene, for lige at se hvad de ellers har, af ting og sager man ikke kan undvære..
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 124
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 965
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Men de udluftninger som der er i den gør at den KUN kan bruges når der er varmt. og så er den udstyret med 1 (en) lille latterlig lomme.... kun 1... det er så sørgeligt at man næsten bør have en rulle tudekiks ved hånden hver gang man skal beslutte om det er pungen eller mobilen man vil have med...
Den skal udskiftes til noget som er hverdags anvendeligt. Jeg har endnu ikke fundet en 2 delt dragt som har passet, desværre. For som Nicky skriver så er det træls at dingle rundt på havnen i fuld læder i 30 graders varme. Og man ser latterlig ud når heldragten kun bliver brugt halvt og jakke delen hænger og sjasker ned af benene, "ala ryttergård"
Læderdragt..