1.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Læderdragt.. Læderdragt..

Hej alle sammen..

Overvejer at skifte mit tekstil tøj ud, og begynde at køre i læder igen.. Som nok bliver en læderdragt denne gang, men ville lige høre hvad folk kan anbefale.. Her tænker jeg både på kvaliteten, pasform og hvilke farver den er nemmest at holde..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læderdragt..
  • #1   7. jul 2012 Jeg er lige med på en lytter her smiley

• #2   7. jul 2012 jeg vil anbefale en 2-delt dragt, det er sq dejligt at kunne lyne jakken fra når der er rigtig varmt foran ishuset...

og der er desværre ikke nogle farve der er nemme at holde, når først der er mange insekter i luften..

og ang kvalitet så følger prisen jo med... så hold dig fra en probiker til 1500 kr, men spring på en anerkendt mærke...

pasform er jo det samme som hjelme, der er stor forskel på produkter og mennesker, så ud og prøv dig frem.. smiley

• #3   7. jul 2012 kommer helt an på hvad du skal bruge den til, jeg har en arlen ness racer dragt som jeg ikke har noget som helst at klage over, den er hvid og sort, men syntes den er super nem at holde, en våd klud efter man er blevet klistret ind i fluer, så ser den ud som ny.

Men ulempen ved læderdragter er at man ikke kan have noget på indenunder, så hvis du kører på arbejde, eller hen til venner på din cykel, så ville jeg ikke vælge læder, ellers så skal du have en taske med skiftetøj med

• #4   7. jul 2012 Og som nicky siger, så hænger kvalitet og pris tit sammen, jeg har kun ejet dragter der har koster over 6000 stykket så ved ikke hvordan de billige dragte er, men design mæssigt så syntes jeg de billige ligner noget være lort, noget ala overskuds lager fra 80'erne med nogen nye farver på.

• #5   7. jul 2012 jeg har 3 dragter 2delt læder,tekstil, og heldragt
    jeg køre næsten kun i min Heldragt som er fra Alpinestars den fandt jeg på tilbud i Hein Gericke i Flensborg til 4000kr. ,DK Pris ca 8500kr.
    den er super lækker sidder godt , men prøv dig frem, kan kun tilslutte mig at
    heldragt ikke er praktisk men det er efter min mening det dejligste at køre i, sider hvor det skal.
    jeg gør min dragt ren men en klud når jeg har kørt et par gange med håndsæbe og en gang i mellem lædershampo og når den er helt tær igen får den noget læder fedt så ligner den en helt ny dragt igen.
    har haft min dragt i 3 år nu og er så god som Ny.
    ud og prøv pasformen er meget forskelling fra mærke til mærke.

• #6   7. jul 2012 Fra omkring 2500-3000 pr del, syntes jeg man får noget rigtig fornuftig kvalitet. Personligt syntes jeg at Dainese og Clover er lækkert. Men Clover er vist ikke så nemt at finde i DK mere.
    Og ligesom med hjelme, er det godt at prøve tøjet først. Pasformen er meget forskellig fra mærke til mærke. Og selv fra model til model.

• #7   7. jul 2012 Jeg kører 2-delt Berik, og syntes den sidder fantastisk og det er lækkert kun at kunne nøjes med at kører med jakken hvis det er det vejret lige er til...
    Men ja det bliver meget varmt, og kører jeg kun med t-shirt inde under dragten, kan det godt klistre lidt og blive lidt besværlig at få af...
    Lige så klistret som at have hed sex på en læder sofa...hehe

• Tobias T
    Tobias T Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 67
    #8   7. jul 2012 Som min første læderdragt købte jeg en helt ny probiker dragt af en, der havde købt den et nummer for lille for 1500kr. Jeg vil som I andre også helst have de lidt dyrere. Kan sær godt lide alpinestar, men det er budgettet ikke til som studerende. Den sidder okay og den beskytter også fint. Kender en der var nede og ligge med sådan en på. Men for mit vedkommende skal den også kun holde et år eller noget i den dur indtil jeg får råd til det der er dyrere.

TL;DR: Probiker 2delt sidder okay og beskytter fint til en billig penge. Dog lidt fesent design.

• #9   7. jul 2012 Takker mange gang for alle jeres kommentar.. smiley Men vil nok stadig være mest til en heldragt.. Da sidste jeg kørte i læder var 2 delt, og skal ærligt indrømme at jeg var en klovn til at bruge bukserne, og det problemt er ligesom løst med en heldragt.. smiley

De dragter jeg har kikket en smule på er mærkerene IXS, Held, og Alpinestars, som svinder mellen 4000 og 9000 kr, alt efter mærke og model.. Så kan da regne ud, det ikke er det helt forkerte jeg har kik på..

Endnu engang tak for jeres svar.. smiley Og rigtig go sommer til jer.. smiley

• #10   7. jul 2012 For ca. 1 måneds tid siden købte jeg denne Spyke heldragt https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sec3c156adca2/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Spyke-Raptor-Rac-Suit-1PC/SubProducts/Spyke-Raptor-Rac-Suit-1PC-0002

Den virker til at være af super kvalitet og pasformen har jeg intet dårligt at sige om. I øjeblikket spare du så også 47% ved at købe den fra fc-moto smiley

• #11   7. jul 2012 Jeg kan så lige fortælle at jeg også har en 2-delt dragt fra Dainese. Siden jeg købte Spyke dragten, har jeg slet ikke kørt i min 2-delte dragt. Synes bare heldragten sidder mange gange bedre.

• #12   7. jul 2012 Jeg har lige været nede i Hein Gericke i Flensborg og købt mit første sæt hud, og jeg glæder mig allerede til at komme ud og køre i det ! smiley
    Jeg endte med at gå ud der fra med et komplet Alpine Stars sæt til samme pris som de normalt sælger RST og Pro biker til nærmest, da de kørte 20% rabat på det. Så det er til at få go kval til fornuftige penge hvis man vil lave en udflugt ud af det smiley
    Og det var et 2 delt sæt smiley

• #13   8. jul 2012 Christian.. Har faktisk været inde og kikke på deres side her i formiddags.. Og det var bestemt ikke uinteressant, særligt ikke den sorte/grå/hvide.. Men vil først lige ud og prøve lidt forskellige, inden jeg kaster mig ud i at købe en hjem fra nettet.. Da jeg gerne vil være helt sikker på størrelse og pasformen.. smiley

Steven.. Forventer faktisk at modtage deres katalog med posten her en af dagene, for lige at se hvad de ellers har, af ting og sager man ikke kan undvære.. smiley Men er nok mere til en heldragt, frem for en 2 delt.. Desuden har jeg min Frank Thomas tekstil jakke, hvis jeg lige ønsker en hurtig tur eller bare skal ned og tanke cyklen.. smiley

• #14   8. jul 2012 De har rigtigt meget lækkert, dog var jeg lidt skuffet over deres udvalg af sports hjelme, selvom det ikke er det du er på jagt efter, men læder har de godt nok lidt af hvert, og ellers var jeg også i Louis i Kiel og nøj jeg kunne have brugt mange flere penge end jeg gjorde i de to butikker smiley

• #15   8. jul 2012 Jeg kører i en 2-delt Arlen Ness Bov dragt, og den syntes jeg ihvertfald er rigtig god kvali.. Den er ret tyk i læderet, og er lidt hård at køre til, men så er den godt nok også lækker! smiley Kan godt lide, når det er til gade brug, at jeg kan mærke at der er lidt læder at slide af, in worst case smiley

• #16   8. jul 2012 (De er små i størrelserne)

• #17   8. jul 2012 Den Dainese heldragt jeg køre med pt. Har en fantastisk pasform og er i sublim kvalitet og med sikkerhed som bare sidder som det skal..

Men de udluftninger som der er i den gør at den KUN kan bruges når der er varmt. og så er den udstyret med 1 (en) lille latterlig lomme.... kun 1... det er så sørgeligt at man næsten bør have en rulle tudekiks ved hånden hver gang man skal beslutte om det er pungen eller mobilen man vil have med...

Den skal udskiftes til noget som er hverdags anvendeligt. Jeg har endnu ikke fundet en 2 delt dragt som har passet, desværre. For som Nicky skriver så er det træls at dingle rundt på havnen i fuld læder i 30 graders varme. Og man ser latterlig ud når heldragten kun bliver brugt halvt og jakke delen hænger og sjasker ned af benene, "ala ryttergård" smiley

Kommentér på:
Læderdragt..

Annonce