{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.783 visninger | Oprettet:

Sammy S
Sammy S
Tilmeldt:
30. mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Motorcykel uden afgift? {{forumTopicSubject}}

Hej MG

Jeg har fået tilbudt en motorcykel uden afgift med en værdi på ca. 50000 kr uden afgift.

Mit sprøgsmål går på, er det muligt at "leje" nogen nrplader i den periode man vil bruge motorcyklen? Istedet for at betale en afgift der vel vil ligge på omkring 80-100000 kr.

Og hvis det er muligt, hvordan gør man så med forsikring? også i den periode man ikke lejer nogen nr plader?

MVH
Sammy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel uden afgift?
  • #1   10. jul 2012 Kort sagt: Nej

    Men du kan bruge søgefunktionen her på galleriet, eller prøve skat.dk


  • #3   11. jul 2012 Du "kan" jo godt, men det er ulovligt, og det koster dyrt hvis du bliver taget af politiet eller skat.

  • #4   11. jul 2012 Måske noget flex leasing igennem en forhandler.

  • #5   11. jul 2012 Sammy

    Man kan IKKE "leje" plader til en MC du ejer... uanset hvad folk forsøger at bilde dig ind.

    Men du kan sælge den pågældne cykel til et leasing selskab, og derefter lease den af dem for en periode..

    Hvilken maskine drejer det sig om?


  • #6   11. jul 2012 har virkelig god erfaring med sparafgift.dk

    min "leje" af nr plader er 3 måneder


  • #7   11. jul 2012 Kasper:

    Du lejer jo ikke pladerne vel.. hvem står på din reg. attest som ejer af maskinen... Sparafgift Aps..

    Du har indgået en leasing kontrakt med dem og solgt maskinen til dem..

    Men ja Jens er superfin...


  • #8   11. jul 2012 Ta fat i Focus flex leasing, og lad dem købe MCèn for dig, så ligger du 10kilo i udbetaling og kan køre på din nye MC i den periode du har bestemt dig for, for MEGET små penge.

    Kan sige så meget at min egen GSXR 600 er flex leaset igennem dem, og den koster mig 665kr om mdr at køre på de næste 12 mdr, forsikringen kunne de osse klare, men kunne selv tegne den billiger end dem gennem GF til 5200 om året med fuld kasko. Og til næste år genleaser jeg den bare igen hvis jeg vil have den en sæson mere, ellers sælger jeg den med eller uden afgift.


  • Sammy S
    Sammy S Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #9   12. jul 2012 Okay men jeg kender godt det tricks med at leasingsselskaberne "køber" motorcyklen af mig men føler mig bare ikke så tryg ved det .. Der kan jo egentlig bare beholde motorcykelen hvis de vil og jeg har mistet 50000 kr.. eller de går konkurs osv osv..

    Det drejer sig om en gammel honda CBR1000 repsol fra 06...


  • #10   12. jul 2012 Sammy.

    Du kan ikke eje den selv og lade et andet selskab lease den til
    Dig. Det siger sig selv. Du kan ikke leje noget der er din ejendom. Og skat har riven ude efter dem der forsøger

    De selskaber der laver det "trick" skal du holde dig fra.

    Find et selskab der virkeligt køber den af dig, og betaler for den. Og find gerne nogle der er storkunde ved skat. Det er din garanti for seriøsitet og hurtig oprettelse og plader.




  • Sammy S
    Sammy S Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #11   13. jul 2012 Hey Morten, hvordan skal jeg kunne vide om de er storkunde ved skat? Hvordan tjekker jeg op på det?

    De selsskaber jeg har talt med de opkøber bilen for 0 kr. og så for jeg den tilbage når leasing udløber, og det synes jeg lyder lidt skummelt for egentlig ville de jo bare kunne beholde MCen da det jo egentlig er deres egendom


  • #12   14. jul 2012 hej sammy, det ville da værer næmmere at købe en mc hvor der er betalt afgift, til en pris du kan betale, så er du ude over alle problemer.

  • #13   14. jul 2012 Kan man ikke lavet en klausul i kontrakten omkring tilbagekøb?

    Er i gang med at hente en Duc 1098S.

    Og vil helst kunne køre næste år og så afgift på året efter.


  • #14   14. jul 2012 Sammy:

    Som udgangspunkt, så kan du være sikker på at de selv reklamerer med det... det er SKAT´s blåstempling. og din sikkerhed for at du ikke mister din udbetaling.

    Dem der foreslår at købe den for 0Kr. er dybt useriøse, og chancen for at de stadig eksisterer oim 2-3år som din kontrakt ofte løber, nok minimal.

    Skat har fastsat en grænse for hvor meget du må ligge i udbetaling/depositum eller oprettelse, uanset hvad de kalder det. Og den grænse går ved 30% af leasingselskabets investering/udgift.

    Det betyder at selskabet ensten selv skal have kontanter, eller bagvedliggende finansiering for at finansiere de sidste 70% af motorcyklen´s pris, og de udgifter der er forbundet med at indgå kontrakten (indkøb, finansiering, dokumenter, pant og registrering)

    ThommasF: Skat specificerer at hvis en sådan klausul forekommer, er det et maskeret kreditkøb, og ikke en egentligt leasingkontrakt.. og så kan man ikke køre med periodisk afgiftsafregning.. ergo så dur den løsning ikke.

    Man er nået frem til at kunden har anvisningspligt, til at anvise en erhvervsdrivende der skal købe aktivet (bil eller mc) til restværdien. Og først hvis kunden ikke ØNSKER dette, må leasingselskabet sælge køretøjet og beholde fortjenesten.

    eks. en 1198 af nyere årgang.

    Maskinen koster 100K u/afg.
    Afg er ca. 200K.
    Ialt en gadepris på 300.000

    Så vil en godkendt kontrakt på 24md ca se sådan her ud:

    Udbetaling : 50000kr
    Md ydelse: 3500kr i 24md.
    Restværdi. 48000kr.

    Maskinen koster ved forhandler 100k uden afg, det er prisen leasing selskabet køber den for.

    Du betaler 50K i udbetaling, dvs de skal låne 50K, plus de omkostninger der er ved at indgåkontrakten.. typisk vil de skulle låne 60.000.-

    Efter du så har betalt 3500/md i 24md hvoraf langt det meste er afg, noget rente og et adm. gebyr, er der et lille beløb der er gået til at nedbringe lånet. (ca. 300Kr/md) så lånet nu er nede på 48000.-

    Det er det beløb leasingselskabet min skal have ind for maskinen, nu har du ret/pligt til at anvise en forhandler, eller anden med et cvr nummer, der skal købe maskinen (cvr for at undgå at leasingselskab skal give reklamationsret)

    Hvis du nu selv ønsker at have den stående som pynt i stuen, kan du få en forhandler til at overtage den fra dem, for de 48K og derefter købe den af ham for de 48K..
    Har du en makker der gerne vil købe den for 80, og køre en kontrakt på den.. så tager du ham med til selskabet, og de tegner en ny kontrakt med ham, og du får de 80-48= 32000 på en check..

    De kan så bruges til din nye 1199 smiley eller hvad man nu måtte ønske...

    Johnny A: Leasing løsninger med periodevis afregning er ikke fattigmands måde at få et for dyrt køretøj, men ofte ganske velstillede personer, som ved at deres eksklusive valg af køretøj, vil give dem en sindsyg afskrivning da der måske er 20 potentielle købere til deres køretøj i dk bagefter.. står kø'retøjet derimod uden afg, kan det frit sælges i hele EU.. og dermed taber man færre penge.

    Som regel er de ikke blevet velhavende, ved at smide om sig med penge unødigt vel smiley

    Desuden har man nogle andre fordele, vi forsikrer køretøjet efter afgiftsfri pris.. en 30årig knægt kan forsikre en ferrarri for 8000kr/året ved os smiley


  • #15   14. jul 2012 Når leasingydelsen nu mest er afgift, kan det så modregnes i den samlede afgift, hvis man vil indregistrer den selv senere

  • #16   14. jul 2012 Køb en cykel. Og kør først på den når du har indbetalt afgiften.....så slipper man for alle de hovsaer og risici og søvnløse nætter. Og kan sige "ja" når nogen spørger om det er din mc !!

  • #17   14. jul 2012 Thommas F -

    Det kommer lidt an på hvad du mener.

    Hvis det foretages i umiddelbar tilslutning til kontaktudløb, kan det indbetalte beløb i forholdsmæssig reg.afgift fratrækkes den _oprindeligt_ beregnede afgift og restafgiften betales af leasinggiver (= selskabet). Men du kan ikke komme f.eks 1 eller 2 år senere (hvor reg,afgiften vil være faldet), og så få fratrukket det indbetalte beløb i hvad reg.afgiften er på dette tidpunkt. I princippet er flexleasing forholdsmæssig betaling af afgift (= den afskrivning af afgiften der vil være i leasingperioden). Reglerne for flexleasing kan man finde her -

    www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947431&vId=205476&search=Leasing%A4af%A4motork%F8ret%F8jer

    Læs afsnittet under "Kontraktens udløb"





  • #18   14. jul 2012 Så hvis man får en ny bil eller mc finansieret, så er det din egen? Nej vel. Og skal alle købe det kontant, så ender samfundet uden forbrug. Og det er der ikke nogen der kan leve af, heller ikke smålige janteloven ryttere som dig.

    Samfundet. Som helhed har behov for forbrug, og finansieret forbrug er en måde at opnå det. Og sålænge forbrugeren har råd til det, er der sku ikke noget forgjort i det.



  • #19   24. nov 2012 jeg tænker.

    vis de der Flex leasing firmaer går på røven så røg de mc'es


  • #20   25. nov 2012 michael: Ja hvis ikke løsningen er strikket ordentligt sammen, og det er et tvivlsomt selskab så er risikoen der.

    Vælg derfor altid et selskab der er godkendt af SKAT, da de stiller meget store krav til egenkapital og bankgarantier.. Så er du sikker på et sundt selskab.,

    Disse selskaber, vil også typisk have sørget for at deres finansierings forbindelse, har pant i køretøjet, og til gengæld stiller den sikkerhed for dit betalte depositum.


Kommentér på:
Motorcykel uden afgift?

Annonce