1.489 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjælp til at stramme kæde på en Blackbird. Hjælp til at stramme kæde på en Blackbird.

Hej allesammen,

jeg ved der er massor af disse topics på hele forumet, men synes det passede bedre at lave et nyt topic nu da det er min egen og ikke poster i nogen andens topic.

Jeg står nu i den situation at jeg har opdaget at min kæde er meget mer løs en hvad jeg trodde, som jeg måler det er den tæt på di 7cm i fritløb og går helt emod mit støtte ben in under cykeln. men da jeg ikke prøvet dette tidligare og meget usikker på hvordan det skal laves korrekt eller har de korrekte værktøj, vil jeg pænt spørge om det er nogen i Korsør eller omegn som kan hjælpe mig asap, helst idag hvis muligt da jeg fik en exstra fridag og håbede på at trille en tur til Roskilde Havn.

Jeg vil serføligen betale for jers hjælpende hånd, da jeg har købt min Blackbird i Randers og 1500km til næste service, lidt langt at få den der op kun for dette kædestrammning.

Jeg håber nogen kan, hvis send mig et pm så sender jeg hvor jeg bor og telefon

på forhånd tak

Hans Dahlin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at stramme kæde på en Blackbird.
  • #1   26. jul 2012 HMmmm

Hans
    Det stå godt forklaret i den Bog jeg gav dig... og hvis du har det originale værktøjs sæt under sadlen så har du hvad du skal bruge...

Men ellers tager jeg mit sæt med til roskilde havn i aften og hjælper dig..... skriv dit nummer i pm hvis du er interesseret i omtalte.. smiley smiley

mvh

• #2   26. jul 2012 men skynd dig jeg køre om 3 min.. og lukker pc ned om 3 min...

mvh

• #3   26. jul 2012 Hej Busa,

jeg ved det står i bogen, men lidt af en tøsedreng , vil helst ikke lave fejl.

Og ikke sikker på jeg kan køre til Roskilde med denne kæde hængende som den gør smiley

• #4   26. jul 2012 ok... det er altid god at være sikker... enig.. smiley smiley

men du kan godt hvis du følger hvad der stå i bogen......det er sikkert...

jeg bliver nød til at løbe...

mvh

• #5   26. jul 2012 Np Busa, men tak alligevel, tager det sikkre for det usikkre, men god tur på havnen, skam jeg ikke kunne komme med igen igen smiley

• #6   26. jul 2012 hans kom her forbi så skal jeg hjælpe dig inden jeg kører på arbejd smiley

det tar 10 min at stramme kæden

• #7   26. jul 2012 Der er nu ikke de store ben i at stramme en kæde op.

1 Løsen møtrikken på den store aksel der går gennem navet på baghjulet.

2 Spænd kædestrammeren der sidder for enden af baggaflen 1 omgang i hver side,
    det fortsætter du med til kæden er tilpas stram.

3 spænd så igen den store møtrik.

4 tril en lille tur og tjek så igen om kæden er tilpas stram

5 så er du klar til at køre til et lille træf .-)

• #8   26. jul 2012 hans kommer forbi mig og får den fixet smiley

men ja Brian, det er præsis sådan det ska gøres

• #9   26. jul 2012 @Brian H,

Tusen tak for din listning. smiley

Har fået en hjælpende hånd af Martin N (Sorø), så nu er den som den skal være, jeg hadde lige misset at man skal stramme op kæden efter ca 1000km kørt smiley Så rigtigt glad at der ikke sket noget. Så tusen tak for din venlige hjælp Martin N smiley

Og serføligen tusen tak til Busa som sedvanligt med sit store hjerte smiley altid klar til folk i nød Super smiley

Tusen tak til alle indlæg, nu køre den som en drøm igen uden misslyd hehe smiley

• #10   26. jul 2012 den der smør godt, kør godt smiley

• #11   26. jul 2012 Hans

Velbekomme............... smiley smiley

mvh

Kommentér på:
Hjælp til at stramme kæde på en Blackbird.

Annonce