{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.764 visninger | Oprettet:

Snydt eller misforståelser på stribe?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Honda CBR 1000 RR på en flexleasing - hvor jeg efterhånden føler mig taget godt og grundigt bagi.
Firmaet som jeg har leaset igennem, Car To Lease i Flensborg, har selv sat en dato for hvornår jeg skulle modtage min nummerplade for denne sæson, nemlig d. 15/4-12. Jeg har betalt alt til tiden, men har dd, 1/8-12, endnu ikke modtaget nummerpladen og har derfor ikke kunne køre på min dejlige mc i år endnu.
9 ud af 10 af mine henvendelser til firmaet bliver ignoreret og den 10. henvendelse bliver fejet af med et diffust svar om at "vi afventer svar fra SKAT".
Nu vil jeg gerne ophæve kontrakten og har sendt et rekommanderet brev til Car To Lease + ringet til dem + sendt en mail, men hvor de igen har valgt at ignorere alle 3 dele.

Jeg har snakket med en advokat gennem FDM som siger at næste step er Forbrugerklagenævnet.

Er der nogle af Jer super seje med-MC-ister, der har erfaring med Car To Lease, at komme ud af en Flexleasing kontrakt, eller råd til hvad jeg ellers kan gøre?

På forhånd tak for hjælpen.

Vh. Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt eller misforståelser på stribe?!
  • #1   1. aug 2012 Nu kender jeg ikke reglerne for leasing af MC'ere særlig godt, men kunne det ikke være en mulighed selv at smide plader på den indtil sagen er blevet ordnet?

    Hvis ikke, så ville jeg holde op med at betale regningerne da du jo bliver ved med at betale for en service som du reelt ikke får - så skal de nok tage kontakt selv smiley

    Jeg har siddet og kigget lidt på nettet og set om jeg har kunne opdrive noget omkring dem og deres omdømme, men det eneste jeg har kunne finde et enkelt indlæg på trustpilot hvor de får 5/5 stjerner og personen der har lavet det lugter langt væk af at blive betalt for at lave sådan nogle (har omkring 350 anmeldelser af firmaer).


  • #2   1. aug 2012 Tag ned på deres kontor og bank i bordet?? Mener da de har en afdeling ude omkring skandinavian park( Ude ved Hein gericke) ?

  • #3   1. aug 2012 Prøv hellere med IMC der ligger lige omkring Citti Grossmarkt, de kører et bedre koncept og er velrenomerede.

    Hvis det er deres mc du har kan du jo bare beholde den indtil de har matchet din betaling, de skylder dig jo 4 mdrs kørsel.

    Flex: Har du et link til de anmeldelser?


  • #4   1. aug 2012 Peter:

    Der er rigtigt mange af de udenlandske leasingselskaber der ligger underdrejet lige pt. dam skat med indførslen af DMR primo Juni, fik nosset gevaldigt i det.

    Det nye DMR system, kan ikke modtage betalinger for forholdsmæssig afgift, fra udenlandske selskaber. Hvorfor skat midliertidigt har lukket for de kunders mulighed for at registrere køretøjer.

    FLOT skat, forholdsvis afregning af afgift, var oprindeligt tiltænkt udenlandske selskaber der lejede/leasede køretøjer til DK... og nu kan de ikke for lov at betale...

    Nå, men uanset hvad, så er dette først et problem fra omkring, 15/6-2012, så hvad problemet med car-To-Lease er, tør jeg ikke udtale mig om.


  • #5   1. aug 2012 Allan: IMC er en motorforening, der holder afgiftsfrie køretøjer for dansker... de kan ikke bruges i DK de køretøjer..

    Så deres koncept, er ikke rigtigt brugbart i hans tilfælde.

    Men endnu engang, kan det kun på det kraftigste tilrådes at bruge et leasingselskab der er godkendt som storkunde hos SKAT.

    En storkunde aftale ved skat, muliggør straksregistrering, og er samtidig en garanti for såvel, en juridisk gennemarbejdet kontrakt, som for økonomisk vægt bag firmaet.

    SKAT´s jurister har været kontrakten igennem, og stiller samtidigt meget høje krav til firmaets økonomi.


  • #6   1. aug 2012 ..................Spar sammen . og køb kontant. smiley

  • #7   1. aug 2012 Brian: ja spar op et helt liv, og køb så din drømmebil kontant, og se dine surt tjente penge blive afskrevet alt alt for hurtigt.

    Finansiering af dyre brugsgentande er nødvendigt for et samfund, længere er den ikke...


  • #8   1. aug 2012 Allan (kolding) R
    Jeg har netop ikke kunne finde noget andet end på trustpilot og det er det der undrer mig. Et 5 år gammelt firma burde efterlade spor af en eller anden art i form af omtale etc. - med mindre der er snydt med søgekriterierne (ja det er let at gøre hvis man ved hvordan - der er hele industrier der er bygget op om at manipulere med sådanne) Der er både søgt på dansk og tysk og umiddelbart er der intet at finde andet end links fra forskellige events. Jeg siger ikke at der er manipuleret her, men jeg synes at det virker lidt underligt smiley


  • #9   1. aug 2012 @Morten.

    Du tager så vederstyggelig fejl. Afskrivningen på vores køretøjer er skyhøj det har du ret i , men den bliver kun urimelig meget højere af at tro at vi kun kan opfylde drømme og "vi lever nu" ved at forgælde os dybt.

    For samfundet er det eneste der behøver finansering boliger !! slut prut finale smiley


  • #10   1. aug 2012 Hvis du vælger rettens LANGE vej kan du lige så godt glemme at få nogen tur i år på mc... jeg har før været i klammeri med en butik og tog den rettens vej... ca 1½ år efter tabte jeg, men ejeren sys det var så flot jeg holdte ud at han gav mig mine penge alligevel i sidste ende.. og han gik neden om og hjem for 3 mdr siden.. hehe men tag ind og bank på og nægt at gå før du har fået styr på sagerne!!!!!

  • #11   1. aug 2012 Rene: Jeg undskyldte ikke virksomheden, og hvis du læser, så skrev jeg at det ikke kunne være DMR der var skyld i dette.

    Hvad baggrunden er, kan jeg ikke udtale mig om, men han må jo køre forbi butikken en tur.

    BrianS: At kalde finansiering af køretøjer, for bundløs gældsætning, er nu nok at tage munden for fuld. Men vi anskuer verden vidt forskelligt, så lad bare den diskution ligge.

    Men et lille eksempel fra den virkelige verden.

    En succefuld 34årig mand fra storkøbenhavn, vil købe sig en italiensk cabriolet til en gadepris på .800.000Kr.,.. han kan sagtens købe køretøjet kontant, og overvejer det trods udsigten til en sindsyg afskrivning.
    men ryger i problemer med forsikringen, de vil have 96000kr om året i forsikring, for 8md kørsel.

    Han kører nu på en flexleasing kontrakt, han har betalt 120.0000 i udbetaling, og har en månedlig ydelse på lige omkring 6000kr, for såvel leasing som forsikring.

    Og når han efter 3år vil have en ny model, så har afskrivningen på hans bil været min. da den jo er uden afg. han ender vel med at have afskrevet 100.000kr.. havde den været på danske plader, havde han afskrevet 3-400000kr..

    Derudover, har han jo næsten 700.000 mindre bundet i køretøjet, som nu står investeret istedetfor.. og så er der lige det med forsikringen, der sparer han ca. 7000kr/pr...

    Så alt i alt, tror jeg nu ikke han har fortrudt at køre på det du kalder en fattigmands løsning smiley


  • #12   1. aug 2012 Tal med din egen advokat.

    Hvis du mener du ikke kan finde hjælp andre steder, så kan han evt. hjælpe.

    Du har betalt for noget som du mener du ikke har fået, og så kan man jo kræve pengene tilbage. Men det kommer an på din kontrakt. Så få en advokat til at læse den igennem, og hør hvad han siger.

    FDM har gratis advokat bistand, men det er kun hvis at man er medlem! Hvilket jeg ikke ved om du er.


  • #13   1. aug 2012 Hej alle

    For god ordens skyld, så har jeg stoppet de månedlige betalinger, efter kontakt til dem i starten af maj. Så jeg har "kun" betalt 1 måneds ydelse. At der ikke efterfølgende er betalt har de ikke reageret på, idet de iflg. eget udsagn "vender tilbage om det er ok at jeg ikke betaler videre, før pladen er modtaget". Dette var d. 30/5-12.
    Jeg er medlem af FDM, så det er den gratis juridisk hjælp jeg har benyttet mig af pt.

    Mht. at "forgælde" mig via en flexleasing, skyldes at cyklen var og er min drømmecykel, i de rigtige farver, årgang osv. og der bød sig denne mulighed for at "købe" den på denne leasing. Jeg havde ikke 180.000,- til cyklen, som jeg skulle give hvis jeg købte den kontant. Men kunne alligevel få min drøm opfyldt. Derfor synes jeg det er en god ting med leasing.

    Jeg er ikke skræmt over at lease, men er godt træt af at kontrakten ikke overholdes.

    Iflg. kontrakten er der en restværdi i cyklen, som jeg hæfter for. Efter endt kontrakt, er cyklen ikke Car T Lease´s. Den skal jeg købe. Men vil helst have at de køber den af mig og giver mig mine penge tilbage...
    Har prøvet at banke i bordet, men det bliver fejet let af. Fik at vide at jeg "ikke mister nogle køredage, idet de bare bliver lagt til i sidste end....". Men jeg kan jo ikke køre i december, januar og februar - svarede jeg. Det havde de ingen kommentar til.

    Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre...


  • #14   1. aug 2012 smiley jeg var blevet meget gal.

  • #15   1. aug 2012 Kunne aldrig drømme om at lease/låne.

    Jeg vil sgu eje min egen mc!


  • #16   1. aug 2012 Hunter! ! Det ville jeg også gerne selv. Men havde ikke muligheden for kontant køb, dengang. Og da drømmen kunne gå i opfyldelse på denne måde, ville jeg hellere slå til - end at vente nogle år, for til den tid at købe en mere slidt og banket version af drømme mc´en...

  • #18   1. aug 2012 En stor del af de brugere der er herinde har med garanti lånt til deres mc hans.
    Om du låner eller leaser er vel ligemeget. Og iøvrigt skal ingen vel gøre sig til dommer over for andres valg.



  • #19   1. aug 2012 Hans Henrik, ikke for at spille smart, men bliver du aldrig træt af at være så negativ?Nogen gange klæder det folk at holde kæft, hvis de ikke har andet end brok at byde på.

  • #20   1. aug 2012 Han har valgt ar lease, så er det hans valg.
    Skal vi ikke lade ham om det?


  • #21   1. aug 2012 Peter B
    pas nu på du ikke få fingerne i klemme på den handel. forretning du har indgået her,
    og
    nu er cyklen vel ikke en du selv har købt, og solgt videre til dem, og så leaset af dem... det kan være en farlig andel hvis de går på røven.. eller...eller..

    mvh


    Hans Henrik....
    jeg er nu heller ikke så vild med dit indlæg her.... smiley

    man behøver ikke kommenterer på den måde..... smiley
    men det så bare min mening....



    mvh


  • #22   1. aug 2012 HansHenrik: Tænk sig at man i 2012, kan være så snæversynet, og jantelovs begrænset...

    Du behøver vel ikke at svine manden til vel...

    Hvis din gamle motorcykel gør dig glad, så fint.. Men at det oldtidsfund ikke er tilfredstillende for mange, er der nok ikke noget at sige til.

    Og har de råd til en given finansieringsløsning, så er der jo intet galt i det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   1. aug 2012 Hans Henrik (Hjørring) N - Jeg ved ikke hvilken sten du lige er kravlet ud under, men dette er IKKE et frit forum. Der er regler for hvordan man opfører sig, og dem skal alle overholde.

    Du kan være så venlig at opføre dig hensynsfuldt, eller også kan du være så venlig at finde et andet forum at deltage på med det der pladder.

    Du behøver ikke svare - det tjener intet formål.


  • #26   1. aug 2012 Aha, folk skriver ikke hvad de mener, vil det sige at de er fulde af løgn? Og hvad har det så med trådstarters problem at gøre?

  • #27   1. aug 2012 Don T: selve teksten i kontrakten er relativ klar, i det tilfælde at jeg som leasingtager misligholder kontrakten. Der står dog intet, overhovedet om konsekvensen hvis leasinggiver misligholder.

    Gutter generelt: jeg modtager hellere end gerne input til hvad jeg evt kan foretage mig i denne sag? Og om hvordan jeg er stillet?
    Jeg vil gerne bede jer om at begrave stridsøksen i forhold til pli og god opførsel, og venligst fokusere på mit emne - som tom I skriver. Takker for alle nuværende og kommende indkomne opslag.


  • #28   9. jan 2013 Hej Peter B
    Har du fået afklaret din sag med leasingselskabet?


  • #29   5. maj 2013 Hans henrik....sgu da dejligt at høre du ikke er medlem af blålys, magen til kværulant og negativitet skal man da lede længe efter!

  • #30   5. maj 2013 Noget nyt?

  • #31   9. sep 2013 Hvad endte det med?

  • #32   9. sep 2013 Ja det kunne da være spændende at høre om resultatet !

  • #33   9. sep 2013 Eftersom selskabet er konkurs, så har der nok ikke været nogen lykkelig udgang...

  • #34   9. sep 2013 Nu hvor vi snakker leasing så tillader jeg mig at spørge for at gøre mig kloger smiley

    Morten plysdyr :
    Hvis man tager udgangspunkt i dit indlæg med bilen.
    Hvis han skal betale 120kil i udbetaling og 6 kilo om månden har bilen i tre år
    6*12*3 +120 = 336 kilo kr. Det er vel mindere end hvad afskrivning er hvis han så vil have en anden?
    Foreslået på den måde at så mister han vel fære penge hvis han gør det samme igen kontra hvis han ville købe bil og sælge den også købe en ny?
    Er det rigtig forstået?


  • #35   9. sep 2013 Er der ikke også noget med man kan købe den af firmaet når leje perioden er over?

  • #36   9. sep 2013 Kim:

    Nu er det sådan, at de 120k i udbetaling, der er en stor del depositum, som tilbagebetales såfremt bilen bliver solgt for mere end der skyldes på den.

    Se sådan her på det:

    bilen koster ca. 300.000kr uden afg.. måske lidt mindre..

    Den kostede 800K med afg.. hvis den skulle finansieres,ville han skulle ligge 200K i udbetaling, og så er bilrenten for ældre biler, MIN... 10%pa..

    Sætter man så billånet til 5år, det bliver svært at få det længere..

    Så vil han skulle af med 13000kr om måneden.. og efter 3år, ville restgælden stadig være 285000kr.. og hvad ville han kunne få for den, måske 350.000kr

    Så har den kostet: 200 + (36*13000)= 668.000 - ca.70000= 580.000kr..

    Lig dertil hvad forsikringen koster... den er ikke gratis...


    Ved flexleasing, ligger han 120, og som du siger 6000kr i 36md.. og så er der en restværdi på bilen, omkring 160.000kr... får vi mere end det ind for bilen (hvis han anviser en køber) så får han dem udbetalt..

    Og husk, at forsikringen er indklusiv ved os..

    Men worstcase: så har leasingen ganske rigtigt kostet 336K...

    BESTCASE finansiering; 580.000kr... PLUS forsikring.. regn med MIN. 20K/år.. dvs 640K...

    Hvad vil du helst, bruge 340, eller 640?


  • #37   9. sep 2013 Hvad mener du med worstcase og bedst bestcase?

  • #38   9. sep 2013 Leasing worstcase,,, værste udfald, så sælger man ikke bilen for mere end restværdi, så får du intet af de 120 i udbetaling tlbage, så har det kostet de 336..

    finansiering bestcase.. jeg tvivler på du finder nogen der vil finansiere en ældre superbil, til under 10% i rente.. Den der med 3.95% og lign, det er sku kun på sprit nye sparebiler...


  • #39   9. sep 2013 Men bedst case er det altså en rigtig smart ting.
    Hvad er så ulemperne ?


  • #40   7. mar 2014 Hmm en 5 år gammel bil til 800.000,- taber vel heller ikke 450.000,- på 3 år? Så ku man jo overveje at købe en 8 år gammel til 350.000,- smiley

    (De 5 år er vurderet ud fra at du kunne finansiere den over 5 år, ialt indtil en alder på 10 år)


  • #41   8. mar 2014 Thomas: Det gør de når du er oppe i de prisklasser der..

    Tallene lyver ikke, og de er rimeligt nemme at sammenligne..

    Men hvis nu man er på jagt efter en 2009 eks. BMW 330D Cabriolet.. så nytter det jo ikke noget at tage imod dit råd, og købe en 2005 model vel...

    Og noget helt andet er, at de ældre luksusbiler, dem kan du slet ikke få finansieret... der er i de fleste tilfælde ikke andet valg en leasing..


Kommentér på:
Snydt eller misforståelser på stribe?!

Annonce