Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mols linien
  • #1   1. aug 2012 koster mindre end en bil og ja der er massere af stropper og faciliteter til at spænde din mc fast.. du er ikke den første på MC der skal over mols linien smiley

• #2   1. aug 2012 Det koster 395 og der er rigeligt med stropper, tog selv turen i dag smiley

• #3   2. aug 2012 thomas. er det retur ?

• #4   2. aug 2012 Jep! - Dyrere end bil for der er ingen farvelade billetter til MC'er.

Har endvidere prøvet at blive afvist 1 time før sidste afgang fordi de ikke havde plads! D.v.s. der var masser af plads til min MC, men ikke til mig. Jeg viste min brobizz og mit Blue Business Class kort, og tilbød at betale fuld skrue (800,- + 50,- i olieafgift) men det ville de ikke høre tale om - en MC var ikke en bil, og de ordninger med garanteret plads gjaldt kun biler! Jeg diskuterede med 3 forskellige medarbejdere før jeg til sidst gav op. Jeg har siden skrevet med Mols-Linien og udbedt mig en forklaring, men har ikke fået nogen andet end at "Sådan er firmapolitiken altså!"

Så jeg kan kun anbefale at man bestiller plads så man er sikker på at komme med, for "Der er altid plads til en MC" gælder IKKE på Mols-linien.

• #6   2. aug 2012 Boycut pisset,de nægter og sætte priserne ned,både dmc og touring klubben har prøvet.kør neden om!!!

• #7   2. aug 2012 Vi må jo bare alle skrive til dem, og indtil de ikke kræver overpris for os, boycutte dem.

http://www.mols-linien.dk/index.dsp?page=3093

• #8   2. aug 2012 Eller tag kattegat ruten smiley det tager lidt længere tid meen smiley

• #9   2. aug 2012 Det er da billiere at køre selv.

• #10   2. aug 2012 Jeg har netop skrevet følgende til dem:

"Hej

Jeg bor i Århus og skal snart besøge min far i København. Jeg er en af de som har set jeres reklamer om at slippe for Fyn og har fundet dem ganske underholdende, og kritikken af dem ligeledes ganske underholdende.

Jeg har dog ikke selv bil, men kører i stedet motorcykel. En kritisk tråd på www.motorcykelgalleri.dk (link indsættes til sidst) fik mig til at undersøge muligheden for at tage en af jeres færger til Sjælland, men jeg må desværre indrømme at det ville være en direkte billet til fattiggården!

I vil gerne bryste jer af at være billige, og I opstiller på jeres hjemmeside et regnestykke der viser at man kan spare 1239,- ved at tage jeres færge t/r. frem for Storebæltsbroen. Dette med en t/r. pris på 440,- for bil plus 9 personer, altså en personpris på 49,-.

Lad mig nu opstille samme regnestykke for min motorcykel som kører 20 km/l. og med en benzinpris på 13 kr/l.

Mols Linien Århus til Odden t/r: 790,-
    Storebælt Århus til Odden t/r: 240,- + 620 km: 643 kr. i alt.

Altså sparer jeg 19% ved at tage broen.

Min far bor dog i København, det er hhv. 240 km. Og 660 km. Kørsel afhængig af færge eller bro. Min pris ved broen vil være 669,- t/r, og prisen for at tage jeres færge vil være 946,- eller sagt på en anden måde, 41% dyrer.

Nu skal det jo ikke lægges jer til last at min far bor i København. Så med Århus til Odden regnestykket, hvordan kan det være at man kan tage jeres færge 9 mand i bil og betale 49 kr. hver, men at man på motorcykel, hvis man er to som der maksimalt kan være, skal betale 390,- hver? I tager 440,- for en kæmpe bil og 790,- for en lille motorcykel? Er det Mols Liniens opfattelse af billigt og fair? Ønsker man ikke motorcyklister ombord?

Her er det lovede link: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/184700-mols_linien

Jeg vil se frem til et fornuftigt svar. Alternativt benytte min farfars ret til at medbringe en gæst ved den årlige generalforsamling i Mols Linien og stille spørgsmålet direkte til ledelsen.

Mvh...."

Lidt konfrontatorisk, men jeg synes sgu det er ringe forretning og service. Jeg ville rigtig gerne tage færgen og slippe for en masse motorvej på min XT, men ligefrem betale 300,- ekstra for en tur til København er sgu for meget. Især når man sidder blandt bilister der har måttet betale mellem det halve og 1/16 af hvad jeg har betalt pr. person for at komme fra Århus til Kbh.

• #11   2. aug 2012 Jonas F

Venter spændt på det svar du får måske:-)

• #12   2. aug 2012 Ikke fordi jeg regner med billigere priser, men fint velformuleret brev.

• #13   2. aug 2012 Jeg skal nok lægge et evt. svar op herinde smiley

• #14   2. aug 2012 Jonas F,

Super formuleret brev. Blev noget forbavset over dette. Skal dog siges jeg har endnu ikke prøvet at tage denne færge, men skal med den i (bil) her i min ferie. Men rigtigt godt skrevet, holder du os undretted om svaret du evt for fra Mols Linien?

• #15   2. aug 2012 Skal det så også være billigere at have en kæmpe lastbil med? Der kan der jo også være maks. to personer?

At stille det op som pris pr. person synes jeg ikke giver mening, men istedet slå på hvor lidt ekvipagen (Samlede "vogntog" og personer) belaster deres færger. (det mest retfærdige ville være at man kørte ekvipagen over en vægt på vej ombord og betalte pr kilo, så tykke mennesker også skulle betale mere end tynde :0)

Mols-liniens begrundelse til mig om hvorfor man ikke ville indføre Blue Business ordninger til MC'er er, at der kun er et begrænset antal pladser på færgen, hvor en MC kan stå, og derfor ikke kan garantere plads hvis der dukker for mange op på en afgang. Netop fordi der er et begrænset antal MC pladser, mener de nok ikke at det er nødvendigt/ønskeligt med rabatordninger. Vil du ha' småkagen, så må du betale (og hvis du boycot'er dem kan de jo bare stille en bil der istedet for) :0(

• #16   2. aug 2012 Simon H, Tja, jeg mener nu godt at man kan bruge den med pris pr. person. mellem bil og mc. Med en lastbil kan du ikke fordi den fylder mere end en bil i modsætning til en mc.

Men jeg er da helt med på hvad du skriver om begrænsede pladser og det rentable i forretningen. Fair er det bare ikke, hvorfor jeg ganske rigtigt bliver væk med de priser. Fint for dem hvis der er tilstrækkeligt med biler til at fylde op. Af motorcykler tror jeg bare ikke der er. De gange jeg har været med bus over, har jeg i hvert fald ikke set særlig mange.

Man kan jo sejle til Norge for de penge Mols Linien kræver for at sejle til Sjælland.

• #17   2. aug 2012 Godt brev, Jonas!
    Tager altid selv broen, men jeg kan også godt lide at køre smiley Der er jo ingen der siger man skal køre på motorvej, udover over broen.

• #18   3. sep 2012 Så er der nyt.... Godt nyt!

Jeg har fået mail om at de på baggrund af flere henvendelser, ændrer prisen! Og så er det at vi formoder at det betyder sænke den smiley Det er dog, åbenbart, teknisk tidskrævende, så ændringen vil først træde i kraft, regner de med, sommeren 2013. Den vil fremgå på deres hjemmeside.

Prisen skal dog for mit vedkommende ned omkring, eller under, 300,- hver vej før jeg ikke foretrækker bro eller tog. Sidst kom jeg tur retur med toget for lidt under 300,-

Men thumbs up for at de gør noget ved det.

Kommentér på:
mols linien

Annonce