1.072 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

SV650S vs. GSR750 SV650S vs. GSR750

Hej alle sammen.
Jeg er ny inden for MC verdenen og fik mit kort for under 2 måneder siden.Nu har jeg så været ved at se på, hvilken der skal være min første cykel.
Har mere eller mindre snævret det ind til SV650S ABS med fuldkåbe og GSR750 (uden ABS). Begge koster 100k fra ny.
Jeg var ude ved en forhandler i dag for at kigge lidt nærmere på begge maskiner og synes sgu de begge er rigtig fede, men på hver deres måde.
Den store forskel er vel kåbe vs. naked og som nybegynder er det jo svært at sige, hvad man lige er mest til. Er der noget specielt jeg bør overveje i valget kåbe/naked ?
Det var desværre ikke muligt at få en prøvetur på nogen af maskinerne, da de ikke havde nogen demo cykler, og jeg ved ikke umiddelbart hvilken forhandler jeg skal besøge for at finde dem.

I sidste ende vil jeg egentlig bare gerne have jeres inputs til de to cykler og om der er nogle ting jeg bør overveje, som jeg måske ikke har fået med? Det er også ABS vs. ikke-ABS.
Ellers generelt hvis i har noget på modellerne smiley

EDIT: Det skal måske nævnes at cyklen ikke umiddelbart skal bruges som dagligdagscykel på arbejde osv., men i fritiden til leg og til tider lidt længere ture

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SV650S vs. GSR750
  • #1   3. aug 2012 Jeg har været rigtig glad for min Sv. Jeg har ikke prøvet den anden. Men sv'eren er også min første cykel, og har bestemt ikke skuffet. Jeg synes det er helt fint ryk i den, jeg følger jo ikke med R-modellerne, men det er heller ikke min plan med at køre motorcykel.
    ABS har jeg, desværre, været glad for. Man ser jo helst man ikke behøver skulle bruge det. Men det er bare rart man kan bremse alt det man vil når man kommer i en paniksituation:) den skrider i hvert fald ikke fra dig. Super effektivt. Og så synes jeg generelt den er rigtig driftsikker uden problemer overhovedet. Og med 20-22 km/l er den også ganske fin til transport til arbejde osv.

• #2   3. aug 2012 Sv650 er en hammer go cykel men synes den er for dyr af en gammel model. Har selv haft en ville hellere finde en rigtig finn brugt sv1000 hvis der var mig

• #3   3. aug 2012 Også været rigtig glad for min Sv, men syntes nu at jeg gerne vil have en racer. Det er også noget du skal tænke på hvis du vil ud og købe en helt ny, måske du skulle overveje en pæn brugt med lav kilometer tal for måske en Sv 1000 eller anden cykel frister om et par år smiley

Men rigtig lækker cykel der er nem at kører og styrer, og de ABS bremser virker bare (en enkelt gang har jeg mærket det)..
    Så kun roser herfra, til den bette sjove maskine smiley

• #4   3. aug 2012 jeg er også ret grøn men med mindre du er uvenner med dine penge bør du seriøst over og handle brugt, Chancerne for du vil ha en anden cykel efter et par år på din første er ret stor og køber du en ny står du med hele afskrivningen. brugt marked er ret godt lige nu det er helt klart købers markedet og begge modeller er og finde med lav km tal udstyr til fornuftige priser. Husk de priser der står i annoncerne er ikke nødvendigvis det de handles til.

• #5   3. aug 2012 en ting mere du bør overveje, er køre stillingen, der er vidt forskellige på de to mcér.
    svén med fuldkåbe har clipon styr og det kan være en anstrengende kørestilling, især ved lave hastigheder.
    hvor gsrén har alm styr og en mere oprejst kørestilling.

• #6   3. aug 2012 Jeg købte min brugt for 1,5 år siden med en del udstyr og 3000 km på klokken til 70.000 kr. Så som der bliver skrevet, kig efter en brugt! Der er mange SV'ere til salg. Og sikkert også mange GSR modeller.

• #7   3. aug 2012 Lyder i hvert fald til at SVeren er det sikre valg. Tak for svarene.

Mht brugtkøb, så er det helt klart også noget jeg har overvejet, men GSR750 er bare ikke til at finde brugt (kan pt finde én med 4000km på klokken, men koster kun 5000 kr. mindre end en ny). Det er også derfor jeg har kigget lidt på Kawasaki Z750 (ny model), som jo minder rigtig meget om den, men er til at finde brugt.

Kørestillingen er klart med i overvejelserne, som en af de helt store faktorer, men som helt grøn synes jeg det er svært at afgøre, om jeg er til det éne eller det andet.
    Jeg er tiltrukket af den lidt mere racer-agtige kørestilling, men synes bare en naked cykel ser så rå ud! smiley

• #8   3. aug 2012 Har haft en SV650S K4 og har nu en 2007 Kawa Z750 ABS, du kan se begge mine cykler på min profil. Synes den GSR750 er ret fed på designet, nok fordi den ligger så tæt op af ( har "lånt" lidt fra Z750 )
    Det er to VIDT forskellige cykler mht. motorkarakteristik så du skal prøve begge inde du foretager et valg. Personligt ville jeg kigge efter en brugt MED ABS, det er uden tvivl en god og nyttig ting.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #9   3. aug 2012 Jeg har lige rundet 600km på min GSR 750, lækker maskine. Tror Pitværkstedet i Aidt har en demo som du kan prøve, havde han sidst jeg var der, monteret med en lækker Yoshimura potte. Fåårk den lød godt!

• #10   3. aug 2012 SirCajun: Hvad fik dig til at gå fra SVeren til Kawaen? Og er du fuldt tilfreds med skiftet? .. Jeg skal forbi Frankies MC i morgen, hvor jeg håber det kan blive til en hurtig tur på en Z750

Thomas A: Hmm, det vil jeg da lige undersøge

• #11   3. aug 2012 Stod jeg overfor samme valg valgte jeg en lettere brugt Kawa Er6-f og sparrede 30.000 samtidig med jeg fik en bedre cykel.

• #12   3. aug 2012 hva med en gsr 600 ??? super cykel og kan findes med abs under 60000kr
    den ville jeg vælge istedet for en sv650.

• #13   3. aug 2012 Det med er6 er en bedre cykel atår vist for. Egen regning lars o smiley

• #14   3. aug 2012 Kender en der har en mega flot og velholdt Kawa Z 750 med alt det fede udstyr som er til salg. Skriv hvis du vil have mere information.

Jeg startede med en SV650s men efter at have kørt en del naked, må jeg bare indrømme at fornemmelsen af fart er meget mere intens på en naked. Og man sidder bare så meget bedre og så synes jeg en 4 cyl bare er mere fin i motorgangen.

• #16   3. aug 2012 GSR600 har jeg også kigget en del på. Det var kun fordi jeg kiggede på den, at jeg opdagede der var en 750er smiley .. 750eren ser bare mere rå ud, hvor 600eren måske er lidt mere "strømlinet" og måske mere sporty i looket.

GSR600 er jo rigtig sjov pga. prisen, så kan godt være den skal have en tur mere i overvejelserne. Tror godt naked kunne være mig, men det er sateme svært at gætte på, på forhånd.

Det der taler imod SVeren er for mig, at der er så mange af dem på vejene. Det kunne være lidt sjovere at have noget man ikke ser hver gang man triller en tur.

• #19   3. aug 2012 Don T: Altid fedt at høre fra en som har prøvet begge dele. Som du selv er inde på, er 750eren nemlig en langt nyere maskine, så man må forvente den er lidt mere moderne.
    Har du tilfældigvis prøvet GSR600 og kan sammenligne med 750eren?

• #21   3. aug 2012 Fair nok smiley .. Hvad jeg umiddelbart har kunne læse på udenlandske sider, så er 750 meget lig 600, bare lidt mere af det hele.
    Jeg må hellere få prøvet en GSR600. Der skulle oven i købet være en til demo hos den lokale forhandler.
    Mit værste dilemma bliver uden tvivl kåbe vs. naked. Jeg har prøvet et par kåbe cykler, så er spændt på en tur på en naked (som er lidt kraftigere end GS500 skolecyklerne)

• #22   3. aug 2012 Det er sjovere at køre Naked smiley

• #23   4. aug 2012 Eller også skulle du vælge noget helt andet og samtidig spare lidt penge. Kig min annonce. Du er velkommen til at komme og se/prøve den. Minder meget i kørestil med GSR600. Har kørt begge og begge er rigtigt fine mc'er. Dog synes jeg Gsr'eren virker for plastikagtig. Derfor valgte jeg den jeg har nu.

• #24   4. aug 2012 Har haft SV 650 men kører nu GSR 600..
    GSR er i min bog klasser bedre! SV 650 er en knallert!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #25   4. aug 2012 Klart GSR750 af de to.

Vi har klaret os yden ABS så mange år - det er stadig ikke et argument for at købe en MC i min verden. Men det er jo bare min mening...

• #26   4. aug 2012 SV´eren kom til at mangle topheste og ville hellere have en naked, skiftet har jeg IKKE fortrudt ét sekund.

• #27   5. aug 2012 Thomas R: Har faktisk haft øjnene på FZ6 også og overvejer stadig at få prøvet sådan en til sammenligning. Din ser i øvrigt rigtig lækker ud smiley
    Hvordan kan det være du selv skiftede SVeren ud til fordel for naked?

• #28   5. aug 2012 En uden kåbe er billigere at bygge op igen hvis uheldet er ude, men ABS ville jeg godt have haft i fredags da fronten på min blev smadret grundet en bremsefejl i en panik situation...

• #29   6. aug 2012 Casper, tak for de fine ord.

Jamen min gamle sv måtte lade livet efter en ulykke. Jeg ville gerne have en fed naked / streetbike da jeg synes stilen er mere rå og "bølle" agtigt. Og fandt ud af at den er 100 gange sjovere at køre naked fremfor kåbe. Man sidder meget bedre og synes det styrer meget bedre end den gamle Sv. Og så er den også hurtigere og lyder mere brutal. smiley

Kommentér på:
SV650S vs. GSR750

Annonce