3.733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

schuberth S1 Pro vs. S2 schuberth S1 Pro vs. S2

Er der nogen der har prøvet at køre med begge 2 (ikke samtidig hehe) og kan sige om der er stor forskæl eller ???

Kan spare 1000 kr ved at tage en S1 Pro og det er da også en form for penge...

Og er der nogen der har set en mat sort S2 billigere end 3700 leveret ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  schuberth S1 Pro vs. S2
  • #1   8. aug 2012 jeg køre med s1 pro og er ganske godt tilfreds... men det er kun dig der kan bestemme hvad der er bedst... ud og prøv dem begge og ta den der passer bedst på dig.. smiley

• #2   8. aug 2012 Jeg har selv S2 i mat sort og den er jeg rigtig glad for. Går og venter på at intercom systemet kommer til den. Har dog ikke prøvet og kører med S1 pro kun haft den på i butikken.

• #3   8. aug 2012 s2 er lidt mere smart og mindre hjelm.En smule mindre støjsvag kontra s1 pro
    Jeg mente helt sikkert jeg skulle have byttet min s1 pro ud med en s2, men den har en anden pasform og sidder ikke så godt på mit hoved som s1.......
    overvejer at købe en s1 pro ,og sætte den i skabet til senere brug ....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #4   8. aug 2012 Som skrevet tidligere, du skal prøve din hjelm - uagtet om det er Schubert model x eller slet ikke en Schubert. Folk er så forskellige i forhold til pasform, at alene den parameter kan gøre en forskel. Er godt klar over at Schubert har ry for kvalitet og ikke mindst går for at være en yderst støjsvag hjelm, men hvad er godt for andre (mig) er måske ikke godt for dig.

Hvad angår forskellen på S1 Pro og S2, så tag et kig på denne side:
    (link fjernet)

Af visuelle ændringer kan nævnes luftindtag og bespænding af hjelmen.

Hvad angår SRC (Intercom) som er annonceret til frigivelse allerede nu, så skal du sikre dig, at de har fået opdateret deres SRC i forhold til radio/RDS modtagelse. Der har været ganske mange klager over dårlige modtagerforhold- faktisk så intenst, at mange har brudt garantien ved at lave en ekstra antenne-montering. Problemet er ikke så meget hvis du kun kører i områder med god dækning, men hvis du f.eks. tager på langtur og kommer "helt ud på Lars tøndeskiders mark", så kan du samle voldsomt meget støj op, hvilket jo ikke er optimalt. Forøvrigt er Schubert's SRC (Intercom) system lavet af Cardo og baseret på den nuværende G4 model (se mere på www.cardosystems.com/scala-rider), men jeg har da en forventning om at næste generation af SRC også bliver baseret på Cardo's nyeste skud på stammen, nemlig G9. Mit slutbemærkning mht. SRC (Intercom) og Schubert skal være, at man bestemt ikke behøver at vælge SRC og Schubert's eget system. Man kan sagtens vælge f.eks. SENA, Midland eller den jeg til tid og evighed vil vove- og påstå er bedst, nemlig Interphone. Sidstnævnte er yderst attraktiv både i pris og hvad angår kvaliteten - selv fra F3 - er uden sidestykke! Her får du reelt indbygget noget Intercom som bruger Bluetooth og som virker - også med høje hastigheder! Som reference ift. F3 kan nævnes Hayabusa-kørsel på Autobahn med "pæn fart" og fuld kommunikation imellem driver & co-driver - no problem!

• #5   8. aug 2012 Ok lyder ikke til der er sket noget vildt nyt.. Så holder jeg mig til en s1 Pro og bruger overskuddet på benzin smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #6   8. aug 2012 Øhhh... har du prøvet dem? Og andre?

• #7   8. aug 2012 Prøv nu de to hjelme,inden du kæber noget.
    Og jo der er sket en del .....

• #8   8. aug 2012 Eneste jeg ikke har prøvet er S2 .. Har prøvet mange andre og de sad ikke ret godt smiley men prøver lige en S2 inden smiley

Kommentér på:
schuberth S1 Pro vs. S2

Annonce