3.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Er det så åndsvagt med en ældre mc? Reservedele osv. Er det så åndsvagt med en ældre mc? Reservedele osv.

Jeg var MEGET tæt på at køre til Jylland og hente en Suzuki GS 750 fra 1977, MEN

Så snakkede jeg med et autoriseret Suzuki-værksted, hvor jeg kender folk fra værkstedet og reservedelsmanden, og reservedelsmanden anbefalede mig ikke at købe den, da det stort set er umuligt at få dele til motoren.

Værkstedet anbefalede det heller ikke, da det var en ældre maskine og der kunne komme mange problemer med motoren. Men værkstedet sagde dog, at man selvfølgelig kunne være heldig at få mc hvor motoren fungerede fint.

Nu er jeg blevet i tvivl om der er dumt at købe en mc der er så gammel, men omvendt er der jo en masse der kører på de gamle motorcykler, og det er vel ikke "helt" umuligt med reservedelene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det så åndsvagt med en ældre mc? Reservedele osv.
  • #1   9. aug 2012 Jeg vil sige hvis du selv kan lave motoren og sådan noget, så bare køb den, men vender hænderne ikke rigtigt, så ville jeg nok købe noget nyere, selvom det kan fejle lige så meget som en ældre, men der er nok flere stumper at finde smiley

• #2   9. aug 2012 Har nu aldrig haft problemer med at få dele til min forhv, Honda cb 750 fra 78 eller min nuværende Honda gl 1000 fra 77(kan købes)
    Hvis alt andet fejlede, så var Ebay.de redningen.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #3   9. aug 2012 Er det sådan en du vil have? Køber du med hjertet eller hjernen?

• #4   9. aug 2012 Der kan snildt smides en betydeligt nyere motor i sådan et ældre stel smiley
    dog er det efter større ombygning en cykel man skal påregne at beholde for evigt !

• #5   9. aug 2012 det er et stort plus hvis du selv kan skrue på den ellers bliver det hurtigt dyrt men det er da rigtigt at det nok er svære og finde stumper men søg og man vil finde smiley
    jeg tror da nok at der er mange ophugere der har en del stumper til den stadig
    og man kan vel stadig købe div slid dele men kig i mc nøglen
    og det jeg synes er den største fordel ved en gamel mc er jo at man ikke skylder nogt på den smiley
    håber at du kan bruge mit vrøvl til noget

vh ib

• #6   9. aug 2012 Min kammerat har en GS750 fra 1978, og han har da hentet mange dele hos Enghave Motor (aut. Suzuki MC forhandler) - han gav dem bare reservedelsnummeret (fra det originale katalog han købte samme sted) og så leverede de originale reservedele til maskinen uden problemer...

• #7   9. aug 2012 Alt kan findes på Ebay til billige penge.. Alle stumper du måtte mangle.. Så køb den roligt og lad vær med at lyt til nogle der kun er ude i noget hvor de selv kan vinde nogle penge på den.. Hvis folk pluslig ikke kan lave penge så ville de jo hellere ikke anbefale det. Det er jo klart mc forhandler sælger det produkt de har på hylden smiley

• #8   9. aug 2012 En Kammi kiggede også på en lignende og vi må se hvad det ender med.... Essencen i det hele er at vi tastede GS 750 ind på Ebay.de og wupti ca 4500 reservedele fra motor til tank og stel, dvs der er næsten ingen grænser...;-)

• #9   9. aug 2012 De vil bare sælge dig en ny... Ellers køb en der fungere og måske er 5000 kr dyre end den billigste, men det kan hurtigt være sparet i i sidste ende...

• #10   9. aug 2012 det kommer da an på hvad den koster ? mcer er efterhånden faldet så meget , at der er få tusinde imellem tudsegamle mcer og nyere 90er maskiner

• #11   9. aug 2012 Du kan finde en kneppet til 5000 og en i ok stand til 10000 kilo og en renovered til 15000 kilo ville dog hellere finde en gs1000 hvis det var mig... Eller en gsx750 fra 81-83 der får den 16v motor...

• #12   9. aug 2012 1977, den er da ik´ gammel..:)

• #13   9. aug 2012 Lars 15000 kilo lyder dyrt.. 15000 kilo=15000000

• #14   10. aug 2012 Tak for alle de gode svar.

Desværre har jeg (mere eller mindre) 10 tommelfingre, men kunne rigtig godt tænke mig en lære en maskine at kende, ved at rode med den.

Men som mange af jer siger, så løber hele kloden jo ikke pludselig tør for reservedele til maskinen ( i min levetid).

Men jeg må kigge lidt videre, da den anden nok bliver solgt inde jeg har tid til at komme mod Jylland :o/

• #15   10. aug 2012 veteran billig vægtafgift.og det er jo efter 35 år.

• #16   10. aug 2012 Jeg har selv stået lidt med samme tvivl, men tænkte at jeg ville gerne lære noget mere om motorcykler, og selvreperationer.

Min MC-mekaniker fingre, vendte også helt den gale vej. Men sidste år købte jeg en VN800 som jeg skilte ad og fik malet. Det gav blod på tanden, så i år har jeg købt en Z650 fra 1977 - og så er det ellers bare at gå i krig. Der er masser af små projekter som bremser, starter, speedo og omdrejningstæller, maling, osv. Det eneste jeg ikke tør er direkte motorreparationer, men da cyklen ikke var dyrere skulle der jo ikke være noget i vejen for at give sig i kast med det, med tiden.

En anden charme er, at sådan en gammel hund sin egen vilje. Den ene dag, starter den i første hug, 3 dage senere starter den i 20. - men den starter, kører forskelligt hver gang (men helt fantastisk) og det er rendyrket motorcykel uden overflødig teknik.

Vigtigst er at du smiler når du kører! Det er ægte motorcykelglæde for mig...

• #17   13. aug 2012 Jeg har haft lige nøjagtig sådan en for mange år siden, det var den jeg lærte at køre på og skrue på, den er meget simpel opbygget og nem at komme til at skrue på, den er også meget taknemlig i dens køre egenskaber, den kører næsten sig selv, og man kan stadig få masser af stumper, ebay, enghavemotor osv. en solid motorcykel med gode egenskaber for dens alder.

Kommentér på:
Er det så åndsvagt med en ældre mc? Reservedele osv.

Annonce