2.576 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
68 Svar
Begynder Racer Begynder Racer
Hej MG.
Da jeg er ved at tage kørekort til MC, er jeg naturligvis også begyndt at kigge efter en MC
Da jeg kun er 19, bliver det desværre med det lille kort i denne omgang så skal også evt. have fat i noget drosling
Har kigget meget efter GSXR 400, VFR 400, CBR 400 og Aprilia RS 125 som en joker
Hvad er fordele og ulemper ved disse cykler, og er der nogle jeg har overset?
Budgetet er mellem 20-30.000,- Kr
0 synes godt om
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Men holder sådan en 15-20 år gammel VFR stadigvæk, eller er de ved at være for slidte?
Har gørt at især GSXR 400´eren skulle have en del motorproblemer?
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Var ude ved en forhandler som sagde at, alle de gamle 400ccm racer var slidte, og jeg ville ikke komme til at lave andet end at sende sådan en på værksted?
Mange af dem har også kørt usandsynlig få km. deres alder taget i betragtning, så har de været oppe og "rulle over" og startet forfra på et tidspunkt?
Beklager alle mine spørgsmål
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 135
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 835
bremser, affjedring og lejer sa,t kædekit og dæk løber også hurtigt op...
hvorvidt honda's 400 er bedre end de andre har jeg ingen erfaring med, men som de andre er inde på betyder standen mere på ældre cykler end nødvendigvis fabrikatet...
tror ikke lige en rs125 er nogen oplagt pendlercykel
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 835
(ja den rendte ikke stærkt på langsiden, men glemte til gengæld at komme ned i fart på resten af banen)
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 835
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
- ..nu har jeg så også ture på tværs af landet, ca. 300 km... også kan 250cc godt være lidt irriterende på de motorvejsstrækninger.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 22
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
Som sagt tidligere så er en cbr 600 en ganske god cykel, en fzr 600 er også en prøvetur værd.
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
Ved godt den er små 10 kg for dyr. Men hvis man leder lidt findes de måske billigere. Man får en meget fin mc for pengene...
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Lyder til, at VFR´eren er mere populær end de andre 400ccm racere, så vil nok kigge lidt mere efter sådan en
SV´eren og Fazer´en er også nogle rigtig fede cykler, men mangler kåben og det racer look som jeg er blevet lidt hooked på
Er der nogle størrere forskelle mellem 400ccm og 600ccm, udover sidstnævnte selvfølgelig har flere kræfter at gøre godt med ?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Og som ung mand har man jo alligevel ikke samme cykel i 4 år
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det er ikke rigtigt. Prøv at tjekke markedet. Der er en overvældende del af 600cc maskiner tilsalg. Hvorimod der ikke er ret mange 25kw maskiner. Som også holder prisen bedre.
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
Nu ved jeg ikke om du nogensinde har haft nogle af de små maskiner til salg, men jeg kender to som skulle af med hhv en 250 eliminator og en savage, og de stod begge tilsalg i over et år, og var sat et par tusinde under markedspris, mens min rf 600 kun stod et par uger.
Og om 2 år når han så må køre de store maskiner, hvad skal han så gøre hvis han har købt en lille knallert, så må han ud og sælge den og sandsynligvis med et tab, og først efter gud ved hvor længe den har været til salg, det er jo fjollet at give folk sådan nogle råd, fordi vi ved alle sammen godt, at når man er blevet gammel nok til at køre stor maskine, så gider man ikke tøffe rundt på en, som bliver kørt bagud af en iveco.
END.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Lyder til, at jeg burde overveje at finde en med 600ccm, men er den til at forsikre når man ikke er ældre og hvilke cykler findes der i prislaget 20.000-30.000 med racerlooket?
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
..Jeg troede faktisk min 250cc var billig, da det var en 250cc men fordi den har ræserlook, så skulle jeg gi ca. 26000 i kasko med en selvrisiko på 3000 kr. ..fedt når jeg gav 26000 for den...
- ansvar, 3400 kr. ..hos Codan.
- Ansvar hos gf fås til en god pris. stort set alle har den, dem der har ansvar...
..har kun Codan selv fordi familien og familiens anliggender er forsikret hos Codan. ..
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Men vil da forhøre mig ved GF
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
..Der er jo mange 18 årige der har en r6, zx6r, cbr droslet og som også er forsikret.
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
Men det er sjældent det kan betale sig at få kasko på en halv gammel mc, for der kommer man ofte af med det samme som mcen er værd.
Kan kun sige at jeg giver 1300 for en gsxr 750 i ansvar.
Jeg syntes du burde tage et kig på en fzr 600, det er en sjov maskine og jeg syntes de køre rigtig godt.
Ellers er der også sådan noget som cbr 600 f2, dem er der rigtig mange der er glad for.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
derudover er det også en slags investering, den bliver ikke billigere..
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_vfr_400_r_1992.php
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_600_f_1992.php
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_600_f_1992.php
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_fzr_600_1992.php
Og kunne salgs prisen hænge sammen med, at folk har givet for meget for dem da de købte dem, og nu vil de ikke tabe for meget.
Man sagde jo det samme om gsxr 250 for kort tid siden, og hvordan ser det ud nu?
At købe en 400 til samme pris som en 600, er fjollet og spild af penge.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
Jeg syntes absolut heller ikke han skal købe en f model, hvis det er en racer han vil have, men nu er det dem der blev nævnt.
Nu ligger landet sådan, at han for hans budget godt kan få en gsxr 600 eller en 750, som dine elskede 400er ikke lamme tæver i sving, eller på nogen anden måde, plus at på motorvej der har de noget mere overskud.
Hvorfor tror du det er, at der ikke bliver lavet ret mange 400er? og nej det er ikke fordi at, mc producenter ikke ved hvad der fungere bedst.
Jeg er godt klar over at de ikke står til helt samme pris, men hvis det er de par tusinde i forskel der gør det, så skulle man måske slet ikke købe mc.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Der bliver på INTET tidspunkt nævnt 600gsxr eller lign.. jeg sammenligner en VFR med de MC'er der er blevet forslået.. Men det er helt oki at bringe andre MCer på bane.. det gjorde du dog ikke..!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Det kan skyldes mange ting.. 400ccm blev lavet i sin tid for at tilfredsstille det japanske marked og forsikringskravene, de var dog så populære at de blev hentet til europa (England primært)
Nu er kravet 34hk i de fleste europæiske lande.. og man laver ikke 400ccm længere, det ville være åndsvagt med så mange kubik til så få hk.. så nu hedder det 250ccm / 34hk
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Som udgangspunkt kigger jeg stadig meget på 400ccm raceren som VFR 400 og GSXR 400, da jeg synes rigtig godt om designet på dem og en topfart på omkring de 200 tror jeg også er nok i det næste stykke tid
De vejer jo også mindre end 600ccm, hvilket jo nok er en fordel når den skal drosles?
Men for omkring 20.000-30.000 får man vel heller ikk så meget 600ccm racer?
Og til sidst, kan en GSXR 400 hamle op med en VFR 400 ?
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 57
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Det var mere omkring holdbarhed og driftsomkostninger jeg tænkte på i henhold til de to
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 124
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Eller holder VFR generelt bedre end GSXR ?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
EN RVF400 (som er den dyreste) er endnu federe med USD forgaffel, og den er lillebror til noget af det flotteste Honda har lavet: RVF750
http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/honda-rvf750-gro%C3%9Fheirath/165193797.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=5&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minPrice=22500&negativeFeatures=EXPORT
Tjek lige prisen uden afgift
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 72
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
- Til sidst kan jeg kun, uden at have ejet de andre, anbefale ZXR400'eren. Billig, let, fed, gode køreegenskaber og rimeligt billig forsikring (ansvar 2800 ved GF). SAMT utrolig nem at skaffe dele til. Bare ring til din lokale Kawasakiforhandler.
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
Jeg har altid synes om droslet sportsV2 fremfor en række4 som tager næsten double så mange RPMs.dog er stempel hastigheden mere ens mellem de 2 typer pga slaglængde men som udgangspunkt synes jeg at de kører bedst pga. de stadig har massere af bund.
SV650 kan godt fåes for 30k og desuden er den mere holdbar end nogle af de 400cc i har nævnt.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Jeg har ALDRIG hørt om nogle problemer med hondas 400ccm motorer, selv ikke med +20år på bagen, så derfor spørger jeg
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
SV650 ligger under de 4 sec 0-100 hvor de fleste 400 er på 4.5+..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Men en SV650 er sgu't hurtigere end en 400.. 0-100km/t vil i begge tilfælde afgjort af hvem der får den bedste start, da de har (næsten) lige mange hk.. og en 400 kører OVER 210km/t på GPS.. det er ikke engang sikkert en SV650 gør det..
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Og måtte jeg ikke køre på nogle af dem udroslet, så ville jeg købe et alternativ som ikke har mere end de lovlige 25kw som det lille kort tillader
Droslede cykler er for rygerer pg andre svæklinge
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Jeg synes at en baby ninja er fantasytisk på små krogede veje. og en Yamaha tdr125... Den er jo så sjov at det er svært at få slidt forhjulet. Og så er de sindsyge billige i forsikring. og der er uhyggeligt langt mellem de alvorlige ulykker på disse maskiner..
Jeg mener at det er lettere at blive en god motorcyklist på en lille maskine frem for en stor.
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
jeg kom ind på optræk cyl cc og rpms pga. sportsV2 kører bedre med drosling end en 4er. Det havde ikke noget at gøre om holdbarheden af din CBR400RR.
Og igen max hestekrafter kan ik sammenlignes mellem en V2 vs R4/V4, grovt træk: 2 motore , de har begge 100 hk max. den ene levere 95% af max i gennemsnit over 4000 rpm(dvs de rpms man trækker i) den anden levere 75% i gennemsit. hvilken en er hurtigts? den der har det højeste hk i gennemsit over sit træk område.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Pointen er den ene er umiddelbart ikk mere holdbar end den anden, i en lige linje kører de lige stærkt hvis de bliver kørt rigtigt. Men de små 400 racere tæsker en sv650 i sving
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 124
Jeg kender folk som både bruger VFR400 og CBR400 som bane og landevejs maskiner og aldrig har haft problemer med nogle af dem.. Og da især ikke en sprunget toppakning.. Så tror det er lidt at blæse den op til mere end det egentligt er..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
Tror ikke jeg kan komme med et eksempel uden at vi skal battle frem og tilbage, så jeg spare os den kamp.
Bøddel, blæser skam ikke op, du kender folk, jeg arbejder med det dagligt.-
Og jeg vil ikke stå og remse konkrete eksempeler op da i bare vil skyde dem ned med jeres CBR/VFR "aldrig har problemer"
Jeg smutter fra denne tråd,
de sidste 730 dage har jeg haft 3-4 400ccere på min lift pga seriøse "problemer" som reklamation.
SV650 fra før 03... 0,-
det skal så siges at vi nok at solgt 3x så mange SVeren som 400cc da de går som varmt brød.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 88
Sv650 med fuldkåbe er heller ikke noget dumt bud, men kan man købe uoriginale kåber til dem og hvad koster sådan en ca. med montering ?
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
Begynder Racer