1.938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

OPRÅB TIL ALLE MINE MED MC'ISTER OPRÅB TIL ALLE MINE MED MC'ISTER

Nu er derigen sket et forfærdeligt uheld med en af vores med mc'ister, denne 24 årige person har fået knust benet......
Dette er sket ved en overhaling af en kassevogn som skulle dreje til venstre......KIG frem og hvis ikke billisten blinker når der er evt indkørsel eller en vej til venstre, SÅ BLIV BAG VED HAM TIL DER ER PLADS TIL AT OVERHALE.......
Det samme gør sig gældende når der holder en bil som skal til venstre over jeres vejbane, tænk sådan her: Billister er blinde eller ser bare ikke motorcykelister.......forvent altid det uventede af bilisterne.....lad være med at holde på din ret...det kan vi nemlig dø af........
DETTE ER SKREVET FORDI DET ER SÅ TRIST FOR DE EFTERLADTE.................

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OPRÅB TIL ALLE MINE MED MC'ISTER
  • Stephan S
    Stephan S Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 17
    #1   11. aug 2012 Det er også den regel jeg kører efter, det er pisse tragisk at nogle folk glemmer al fornuften når de tager hjelmen på. smiley

• #2   11. aug 2012 Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det her.

I dette tilfælde har mc-isten overhalet ved et kryds!!!!!

Jeg har også altid lært og kørt efter devisen, at kan man ikke klart se modpartens ansigt, så har han IKKE set en!

Kald mig bare frelst...det lever jeg snildt med

• #3   11. aug 2012 Niklas: damn hvor er du klog.................

• #4   11. aug 2012 Jeg var selv ved at blive kørt ned i dag af en billist der skulle til venstre i et kryds ude på strandvejen ved Hellerup.
    Der holdt en bil og skyggede for hans udsyn, men jeg kunne lige se fronten af hans bil, så satte farten lidt ned. Og tror I ikke mine bange anelser blev rigtige? Lige da jeg er 2-3 meter fra ham, begynder han fanme at køre. Mig bremse yderligere og undvige samtidig for ikke at ende med et mast ben.
    Billister ser sig bare ikke for.

• #5   11. aug 2012 Christian (Storkbh.)H : Netop derfor...... smiley

• #6   11. aug 2012 Som udgangspunkt er der ikke nogen, der er ligeglade med andre, men som et andet udgangspunkt laver vi ALLE fejl. Det handler om at begrænse følgerne og hvis muligt, forudse fejlene.

• #7   11. aug 2012 Sørg for at få øjenkontakt - og får du ikke øjenkontakt så stop op eller sæt hastigheden så langt ned at du kan nå at undvige, såfremt bilisten kortslutter i hjernen.

• #9   11. aug 2012 De efterladte ? Var det ikke kun en fod eller sender du varme tanker til personens tæer?

Usmageligt !

• #10   11. aug 2012 Altså, manden kommer med 100 km/t hvor man må køre 60 og mini bussen holde og skal dreje til venstre. Det kunne jo godt være at vedkommende har orienteret sig, men det er ikke nemt når der kommer et båthorn med den fart.

Men det er dog forfærdeligt at manden er kommet til skade.

• #11   11. aug 2012 Plat tråd!

• #12   11. aug 2012 det hedder trafik - lev med det

enug Hunter

• #13   11. aug 2012 Sgu et skægt forum vi har her på galleriet....man prøver lige på en pæn og fornuftig måde at hjælpe sine med mc'ister i trafikken og når man så giver FLERE eksempler på dette....så hæfter et par af tos øh jeg mener personerne herinde sig kun ved den ulykke der lige er sket tiltrods for at jeg jo ligesom refererer til flere af de farlige situationer der kan føre til DØDSFALD.....i tilfældet idag gik det ik så galt, men et smadret ben er sgu heller ik fedt at ha.......Sagt af en mand som kører mc med en LAM arm.......

• #14   12. aug 2012 At benet muligvis smutter er måske en uheldig konsekvens af tude-dum påklædning.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52975531:ung-motorcyklist-h%C3%A5rdt-kv%C3%A6stet.html?nidk

• #16   12. aug 2012 Kim J..... Tak for opråbet!
    Enhver mc' ist burde jo kende til alle de ukendte faktorer i trafikken og køre derefter.
    Forsvarlig påklædning kan gøre lidt, men lader vi hjernen hænge derhjemme , så kan alle de her tråde om kvæstede/ dræbte motorcyklister ikke undgåes.
    At køre i shorts og alm sko giver ingen pluspoint hos mig.
    Og så lige endnu et godt råd til de af jer, som elsker at " høvle" maskinen af i denne tid. Bønderne høster og der er mange mejetærskere og traktorer på vejen. Når I kommer flyvende hen over bakketoppen og vejen pludselig er blokeret af en modkørene mejetærsker med skær , hvad når I at tænke???????
    Bare et tænkt scenarie , men hastighed og reaktionstid slår altså ihjel hurtigere end I kan nå at tænke " f..k"

• #17   12. aug 2012 Stol aldrig på bilister , de kan finde på hvad som helst. smiley

• #18   12. aug 2012 John P, hvor har du ret. så sent som i aftes så jeg en gulgrøn bræmme i en rundjkørsel ved Frederikssundsvejen i Ølstykke, hvor jeg bor. Jeg kiggede lidt på den og opdagede at den var en bunke udkørte rapsfrø. Der er olieholdige og sådan en rundkørsel bliver glat som bare fanden.

Der er INTET sikkerhedsudstyre der er vigtigere end det, der sidder inde hjelmen!!!!!

• #20   13. aug 2012 Det er en af mine venner.. Tysken bremser og drejer i sidste øjeblik, fordi han ik havde styr på hvor han skulle hen..

• Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
    #21   13. aug 2012 Det bliver desværre nok ikke den sidste ulykke i forbindelse med venstresving.En god regel er - overhal aldrig i forbindelse med sideveje.

• #23   13. aug 2012 "At benet muligvis smutter er måske en uheldig konsekvens af tude-dum påklædning"

Aaaarh, der skal noget heftig påklædning til før det kan forhindre et ben i at blive KNUST..

• #24   13. aug 2012 Mirza

Enig, hvordaan man end vender og drejer det handler det her mere om adfærd/hændelser end om påklædning:-)

• #25   13. aug 2012 Kim J
    Enig og tak for opråbet.
    Vi skal alle være her, men vi mc'ister er nødt til at tænke længere frem i trafikken end bilisten - vi kan ikke forvente at han/hun gør det for os. Og det er os det går ud over såfremt vi bliver offer for glemsel.
    Især nu på denne årstid, er der mange traktorer og mejetærskere på vejene og mange af dem bliver ført af 16-17 årige nul-tænkende og hormonforstyret drenge - deres hjerner er simpelthen ikke udviklet til at forudse at der rundt om hjørnet på den lille landevej måske kunne komme en modkørende.

Vi så på vores tur igår hele 3 kæmpe monstermaskiner fylde absolut hele vejens bredde - heldigvis kom vi bagfra alle gange og kunne med lethed bremse op.

Man burde indføre ved lov at disse maskiner kun måtte køre på veje, såfremt at et forankørende varsels køretøj advarer modkørende om om et bredt køretøj på vejen.
    Akkurat som man gør med lastbiler med bred last.

Et sparet liv er det hele værd.

• #26   14. aug 2012 min kammi fik kørt tæerne af da hans nabo kom forbi og viste ham sin nye græsslåmaskine, en ordentlig klipper må jeg nok sige, klippede lige tre tæer på min kammi, så ::::
    PAS PÅ DERUDE HVIS I HAR EN NABO SOM HAR EN STOR GRÆSSLÅMASKINE !!!!!!
    PS
    er ved at brække mig over disse gode råd og uden hensyntagen til mcisters kørsel, kalder lige på ULRIK bvaaadrrrrr

• #27   14. aug 2012 Bodie B : Hvordan en klog person som dig vil køre er jeg sådan set pi... ligeglad med ......
    Det er jo stadig bevist at folk ikke har fattet hvordan man undgår at slå sig ad h til.....

• #28   14. aug 2012 Kim:
    Folk?

• #29   14. aug 2012 Nej HUNTER! ! ikke folk.....men fjolser smiley vi må jo kalde det ved det det er smiley
    Nu har jeg sgu tabt tråden pga idioter smiley men well jeg kører jo stadig og hygger mig på de små snoede lækre veje smiley ha en fed sensommer smiley CASEY STONER smiley

Kommentér på:
OPRÅB TIL ALLE MINE MED MC'ISTER

Annonce