962 visninger
|
Oprettet:
Battlax R10R {{forumTopicSubject}}
Er der nogle, som har brugt Battlax R10R på sin racecykel? Hvad synes i om det? Og hvad med dæktryk?
På forhånd tak
Stefanos
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 770
http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/70958-carsten_m
Er sikker på han nok har et godt bud :o)
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 675
prøv med 34psi for og bag.. HOT
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
(kun prøvet bagdækket til dato)
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 20
Jeg tror ikke (??) Bringsestone har lavet en R10R fordæk.
Er nogle af jer, som har nogle oplysninger om dækkets konstuktion? Fordi jeg har hjørt, at den er lavet på en anden måde i forhold til andre dæk.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 770
Så du fri for halve vinde og hören sagen..!
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 20
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Der laves selvfølgelig et R10 fordæk. Og konstruktionen er lidt anderledes end andre fabrikater. Der bruges stålbælte i fordækket og selve krumningen er spidsere end f.eks Pirelli. Dette gør den hurtigere styrende og en højere egendæmpning (mere stabil under indbremsning). Der findes kun 1 compound (grundet udvikling i MotoGP hvor dækkene skal virke uanse om det er soft eller medium og om det er 15 grader eller 45 grader). Bagdæk findes i medium og medium/hård. I 190 bredde er der et ekstra bæltelag for stabilitet, da det bruges primært af 1000 ccm.
Læs f.eks http://moto.bridgestone.eu/knowledge/reviews/2012/06/battlax-r10-delivers-standout-performance/
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 20
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 20
Jeg har fået en ny cykel og jeg har kørt for første gang på Knutten (en brugt CBR 600RR fra '03). Jeg plejede at køre på Battlax 003 men bagdæk var en R10 denne gang (kun bagdæk. Foran var en 003). Efter de første to pas så bagdæk meget underligt ud (som om dækkæt blev ikke varm nok). Jeg har snakket med en som har erfaring med dæk og jeg fik at vide, at tryk var alt for højt 1,9 bar (varmt). Jeg troede, at det skulle være det sammen tryk, som på Battlax 003. Jeg fik at vide, at jeg skulle ned til 1,5 bar (det svarer til 25 psi). Straks var dækket meget bedre. Og overfladen så også meget bedre ud efter et par pas.
Næste dag blev varmere 20-22 grader og solskin men jeg fik at vide, at jeg skulle fortsætte med 1,5 bar. Jeg skal notere her, at jeg tjekker lufttryk ofte når jeg kommer tilbage efter pas og trykket var lidt højere på 1,6.
Så jeg kan ikke forstå, at Ronni og Michael bruger 34 psi. Er det fordi jeg kørte på ny maskinen og jeg var ikke hurtig nok til at varme dækket op???? Alligevel er forskel mellem 1,5 bar (svarer til 25 psi) og 34 psi meget stor. Jeg kender andre erfarede, hurtige kørere, som kører på Battlax 003 og lufttryk er på 1,8-1,9 bar bagved.
Hvad siger Carsten? og hvad er lufttryk foran på R10?
Sorry, fordi jeg er for lang men det er meget interessant diskussion.
Stefanos
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Som udgangspunkt med en tid under 1,10 på Knutten vil det være 25-28 psi varm bag og 32 for. På Knudstorp skal du bruge bremsestabilitet og måske bruge lidt højere tryk foran. Det lave lufttryk er for at skabe så stor trædeflade som muligt, men det giver en anden køreoplevelse og måske manglende præcision (som feelthetrack så rigtig skriver). Prøv dig lidt frem.
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Battlax R10R