5.837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Peter E
Peter E
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81

De bedste produkter til sikring af MC (tyveri) De bedste produkter til sikring af MC (tyveri)

Hej

Min boligsituation gør at en eventuel motorcykel skal stå udendørs i den vestlige del af Århus. Netop derfor søger jeg anbefalinger af diverse foranstaltninger.

Cyklen vil stå bag pigtrådshegn og har kasko forsikring på, men vil naturligvis sikres på bedst mulig måde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De bedste produkter til sikring af MC (tyveri)
  • #1   24. aug 2012 almax kæde

• #2   24. aug 2012 Jeg har gået og kigget efter låse, for er nok i samme båd som du er.
    Det jeg har fundet som skulle være en af de bedste låse er: Abus granite 8000 incl kæde. Vær dog OBS på at det er ikke alle som dr kan bruge denne løsning pga for stor skive.
    Jeg har flere emner oprettet hvis kigger under min profil, der er også link til det billigste sæt jeg har ku finde. Ellers skriv en pb så sender jeg link.

/Christian.

• #3   24. aug 2012 Hvis de virkelig vil have den, får de den ikke!
    Ikke med den her i hvert fald:
    http://www.youtube.com/watch?v=1SeRKeyHQc0&feature=related
    smiley

• #4   24. aug 2012 spyball alarm med startspære,så får man også rabat med forsikring.

• #5   24. aug 2012 Vær forresten opmærksom på at mange GPS-løsninger er koblet direkte på batteriet. Derfor skal der køres på MC'en ellers tømmer den batteriet. Desuden kigger selv de mest primitive tyve efter GPS som noget af det første.(taler af erfaring = Smadret kåbe)

• #6   24. aug 2012 sorry mikkel men min kammerats blev stjålet med den skivebremselås på.

• #7   24. aug 2012 Ja almindelig skivelås, så er det jo bare ind i en bil med den. Men med en skivelås som på linket, har du jo en konstant alarm med 110 dB.

• #8   24. aug 2012 Men som Tonny S siger; Hvis de virkelig vil have den, skal de nok få den.
    Det gælder jo bare om at gøre det så besværligt for dem at de ikke gider have den.

• #9   24. aug 2012 Mikkel det er den jeg snakker om med alarmen.

• #10   24. aug 2012 Shit! Så har de sq været rimetlig proffesionelle smiley

• #11   24. aug 2012 mange vil gå videre hvis de ser en lås
    lidl har lige haft skivebremselås til 70 Kr den er skrigende gul, med taske og med snor til styret
    Om den koster 40 eller 5000 Kr så er virkningen den samme
    mon ikke de fleste vil tage en som ikke er låst

• #12   24. aug 2012 Jeg kan slutte mig til anbefalingen af ABUS Granite 8000, den giver god lyd fra sig. Køb evt. en kæde som du kan svinge om en fast genstand (Lygtepæl, nedløbsrør eller lign.) Derudover vil jeg anbefale en MC Garage evt. denne fra Louis ( http://www.louis.de/_30516be7cb14e2d3c4915703ce40b1dfac/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008330) Hvis man ikke kan se hvilken MC der står under, er chancen for at de vælger at gå forbi større! smiley

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    okt 2010

#13   24. aug 2012 Det tyder på, at jeg skal have en ABUS. Jeg har også tænkt mig at købe en mc "garage", men vil vinden ikke få alarmen til at gå i gang? Eller skal der mere til..?

• #14   24. aug 2012 Jeg må sige at jeg har den 8000 skive lås. og er glad for den, den har jeg med mig i byen..

hjemme har jeg almax kæde , og jeg har aldrig set en mere solid kæde samt lås, jeg vil mene den er ABUS kæden overlegen.... men et er sikkert alt kan brydes op, og alt kan stjæles, så hvis de vil have det så kan de tage det..
    og det pisser mig meget af.. lorte tyve svin skulle smaskes efter min mening..

men det man kan gører er, at gøre det så svær for dem , at de ikke gider tage netop ens, og går vidre til en anden mc... og de er nok det man skal gøre,,,,,, altså gøre det meget svært for dem at de ikke gide...
    mvh

• #15   24. aug 2012 Du kan sagtens have en MC garage på sammen med skivelåsen fra ABUS. Den er ikke overhysterisk mht. rystelser, hvilket er super fedt! Jeg har endnu ikke oplevet at den er gået igang uprovokeret!!

Det med at låse cyklen fast til et fast objekt, gør at evt. tyve ikke kan løfte den ind i en varevogn, men bliver nødt til at skærer den op først. Hvis der samtidig er alarm på, tror jeg ikke at de bliver hængende særlig lang tid, der bliver for meget opmærksomhed!

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    okt 2010

#16   24. aug 2012 Har faktisk mulighed for at fastgøre den til en solid jern pæl også. Burde være godt sikret med Abus låsen og en gps tracker.

Hvad koster den Almax kæde ca?

• #17   24. aug 2012 Abus Granite 8000 skivealarm og en Almax kæde med Squire lås på, låst fast til noget.

Kig på http://www.almax-security-chains.co.uk/

Alt kan brydes op. Men de knækker ikke lige kæden, selvom de har en stor gal bolt saks med. Så skal den nok være hydraulisk. Eller også skal de have noget skæreværktøj med og have en masse tid.

Almax koster en god sjat. Men koster ikke meget mere end en Abus kæde, som kan klippes noget nemmere.

• #18   24. aug 2012 Granite på begge hjul.
    Almax kæde igennem stel hvis muligt, forankret til noget som står fast, ud at kæden rører jorden.
    GPS sporing, startspærrer og trådløs videoovervågning over området.
    SÅ skulle du være være godt parkeret smiley

• #19   24. aug 2012 Kasko forsikring:-)

• #20   24. aug 2012 selv om man har kasko... vil nogle gerne passe på deres ting....

og ikke have en lorte tyv smutter med sine ting...............

Men ikke alle har mulighed for at få en kasko på sine ting og må så selv gører en extra indsats så ikke en lorte tyv smuter med tingne...

der kommer kæder låse hunde gps vidio gas lys pis og lort ind i billedet..

mvh

• #21   24. aug 2012 han er meget glad for sin kæde..... ALMAX

låsen er ikke samme kvalitet som dem de sælger med kæden nu om dage.. den vejer næsten et kilo.. samt kodet nøgler til....

mvh

http://www.youtube.com/watch?v=-Kvn-FNLcMU

• #22   24. aug 2012 http://www.louis.de/_2098b83cc9f3c0d748ffcfb73e1b51c7b0/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=570&wgr=360&list_total=24&anzeige=0&artnr_gr=10001782

en alt i et løsning... ikke så tyk som almax kæden... men det kræver sq mod at gå igang med den her.. smiley

• #23   24. aug 2012 Nicky.
    Det kan da ikke betale sig at bestille den i Tyskland, når vi her i DK kan få den endnu billigere!!

(link fjernet)

Jeg har lige selv bestilt et sæt, den er dog i restordre og kommer først uge 37.
    But anyhow..... 8)

• #24   24. aug 2012 Busa C.
    Det er ankerkæde fra de gamle storebælts færger det du linker til.... Hold nu kæft de er store 8)

• #25   24. aug 2012 christian m

lol lol smiley :)

ja det er totalt vildt... mener den vejer over 10kg pr meter eller sådan noget, og så er den hærdet i top klasse....
    men stor det er den, den er ikke til at have med sig rundt i byen, men til hjemme brug..

mvh

• #27   24. aug 2012 Almax 19 mm kædelås til baghjulet og ABUS Granit Detecto 8000 skivebremselås med alarm til forhjulet. Den ultimative kombination. Og så skal kæderne så vidt muligt låses fast til en fast genstand.Evt. også en skivebremselås på baghjulet. En Almax lås æder 2-3 vinkelsliber skiver før den giver sig, og med en 110 dB alarm på forhjulet, så giver de ret hurtigt op.

Men sørg nu for at låse den fast til noget fast, også selvom det betyder den skal stå et helt andet sted. For uanset hvor godt den er sikret, så hjælper det ikke ret meget, hvis 2 mand kan løfte den op i varevogn og køre på 30 sek.

• #28   24. aug 2012 Bla bla bla..... En godt gemt gps er den bedste sikring hvis man gerne vil have sin cykel igen.

Men en kæmpe kæde. Kombineret med en skivelås og en alarm er bedste sikring for ikke at få brug for gps'en.

• #29   24. aug 2012 Det bedste er at have et Ground Anchor til Almax kæden, boltet fast i garagegulvet eller foran din dør, så er du sikret, og du kan jo have et grundanker mere et andet sted, hvis du holder flere steder på ejendommen.
    Låsen alene vejer næsten 1 kg.

• #30   24. aug 2012 Sådan en skive lås ? Skal den ikke bare have et sprøjt fra en brandslukker og en hammer? eller pu skum og et skateboard?

• #31   25. aug 2012 Bind en rottweiler til kværnen og vend den til smagen af menneskekød...

• #32   25. aug 2012 Al den snak om Almax vs. diverse andre. Setuppet er jo aldrig stærkere end det svageste led. Vi er jo mange som bor i lejlighed, og hvis jeg skal have min cykel til at stå her på stien foran opgangen, og ikke nede på parkeringspladsen, så kan jeg vælge at have den forankret i en lygtepæl så den spærer stien, som også er en brandvej og der hvor alle går langs blokken, eller et cykelstativ. Så den er naturligvis forankret i cykelstativet som sikkert let kan skæres over. Jeg sætter da min lid til Abus 8000'eren og dens hyletone 2 m. fra underboernes lejligheder.

Der var en dag hvor gartnerne havde klippet hæk. det havde de da også gjort hvor mc'en stod. Men grenene blev aldrig fjernet fra omkring hvor den stod, kun længere væk. Formoder at en gartner fik aktiveret alarmen smiley

• #33   25. aug 2012 Det værste er at selv om alarmen starter så er der ofte ikke nogle der gider/tør gøre noget
    Folk er kolde når de vil stjæle og har ikke hæmninger
    Men kan den blive bundet til noget som sider fast på hus eller støbt til jorden er det en god ide og en skrigende farve kæde, lås så vil det tit få røvhullerne til at gå videre
    Og helt klar en mc garage er ikke nogen skade til da den beskytter mod vejret og som også er skrevet knap så attraktiv når man ikke kan se hvad der er under den

• #34   25. aug 2012 Gør som mig. Kør på en gammel gs 500, de bliver ikke stjålet smiley

• #35   25. aug 2012 Gamle mc bliver også stjålet, netop fordi de er dårligt sikret, og ikke har startspærre.

• #36   25. aug 2012 Den bedste sikring mod tyveri er at stille sin motorcykel et oplyst og trafikeret sted - tyve hader opmærksomhed...
    Det har jeg praktiseret siden jeg fik motorcykel og har endnu ikke fået stjålet en endnu.

• #37   25. aug 2012 Min blev stjålet foran en blok hvor der bor 1500+ mennesker, med rigeligt gadebelysning. det var åbenbart ikke nok til at skræmme dem fra at smadre tændingslåsen smiley

• #38   25. aug 2012 nu kan man sige at der er måske ikke grund til at være så nervøs og blive så skræmt når man er lorte tyv.............. for cirka 12 sekunder bruger de svin her, til at stjæle en motorcykel...
    så det kan gå rimeligt hurtig når de stjæler......svin...svin..

http://www.youtube.com/watch?v=iy0c8nsb4cw

• #39   25. aug 2012 Der vil altid blive stjålet motorcykler og nogle tyve er iskolde. Men langt størstedelen af alle tyve kan bedst li' at "arbejde" i fred og ro. Det er blandt andet også derfor, at der er flere indbrud i villaer end lejligheder.
    Kæder, låse og alarmer er fine nok og sænker en eventuel tyv - men har tyven hele natten uden risiko for at blive afbrudt, kan det gøre lige meget.

• #40   25. aug 2012 Helt enig, siger også bare at man kan være uheldig uanset hvilke foranstaltninger man tager sig.

• #41   25. aug 2012 GPS Tracker skal man da have på sine mc'er (mindst også en alarm) ellers skal den jo låses fast så den ikke kan fjernes så let, (ind i stuen med svinet og gå ikke fra den) For der stjæles mange mc'er. pas godt på jeres og hinandens....

• #42   25. aug 2012 De tjekker for GPS-tracker som noget af det første.

• #43   25. aug 2012 Ja men så er det forsent da ruten de har kørt ligger på serveren, og man får en sms hvis mc'en bliver flyttet, så man skal være hurtig smiley

• #44   25. aug 2012 @mikkel.

Kan du gemme en tændstik æske på din cykel et sted hvor jeg ikke kan finde den uden at flå hele cyklen fra hinanden ? Hvis du kan så er en gps en god ide. Hvis din fantasi kun rækker til at lægge den oven på batteriet .... Så drop det, dewr finder de den hurtigt.....

• #45   25. aug 2012 GPS trackere kan jammes så let som ingenting. Men derfor er det da fint nok at have en GPS tracker, i det tilfælde det bare er en eller anden dum knægt der er ude efter noget at køre åndsvagt på.

• #46   25. aug 2012 Hvis du ikke er hjemme og de tjekker for den med det samme?
    Jeg havde ikke GPS, men hvis man kunne uploade billeder her, kunne jeg vise dig hvordan en cykel som vores, ser ud efter et tjek.

• #47   25. aug 2012 Det var en dum knægt der snuppede min, men han brukkede bare op ind til batteriet og fulgte alle ledninger derfra, og så er det vel ikke så svært at finde en tændstiksæske, hvis der er ledning i ?

• #48   25. aug 2012 *brækkede

• #50   25. aug 2012 En af de nye gps tracker behøver ikke at have forbindelse til batteriet, de er mindre end en æske tændstikker og bruger ikke meget strøm,

• #51   25. aug 2012 @ Mikkel.

Hvis du er snedig så ligner din gps installation noget som høre til mc.en.

Og man trækker sgu da ikke ledningerne fra batteriet ......
    Den tracker skal selvfølgelig være et sted hvor der i forvejen er ledninger. og alt skal samles pro . med krympeflex osv.

Der er så mange der siger "jammer" og det er en ganske smart fidus. som gør at der ingen mobil dækning er i nærheden, Hvilket betyder at der ikke kan snakkes i tlf osv. så derfor har 95% af de langfingrede ikke sådan en tændt i timevis. nogle har en. og slukker den når de er sikre på at der ikk eer en gps på dyret.

Men jeg har kun hørt om ganske få meget dyre maskiner som er blevet adskilt i atomer for at tjekke.

De fleste tjekker hurtigt, og finder alle de trackerer som er tåbe installeret. og så køre de videre i den tro at der ikke er nogen...... men det var der smiley For de havde kun fundet den ene...........

• #52   25. aug 2012 Her er alle de gode råd opsummeret:
    (link fjernet)

• #53   25. aug 2012 Jag har som sagt ikke haft tracker på min MC og ved derfor ikke hvordan den skal monteres.
    Jeg ved bare at min MC var brækket i stykker for at komme ind til batteriet.

• #54   25. aug 2012 Uanset hvad løsning du vælger er det altid godt at gøre dem "tydelige"
    Altså en snor i skrigfarve fra skivebremselås op til styret osv.

Det holde de værste amatører/tabere væk

Kommentér på:
De bedste produkter til sikring af MC (tyveri)

Annonce