{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Fox V
Fox V
Tilmeldt:
10. apr 2006
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30

R1 Speedometer viser forkert hastighed {{forumTopicSubject}}

Hey

Det ser ud til at min R1 fra 05 viser forkert i displayet..
Det virker til at når min viser 60-62 i displayet køre biler omkring mig kun 50-52, og samme tilfælde når jeg køre sammen med damen, hendes mc viser 50 min viser 60

Hvad gør man ved dette, da jeg synes det er lidt irriterende ?
er det noget som kan justeres ind hos en forhandler eller what ?
ved intet om det så sorry, synes bare det er pænt irriterende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 Speedometer viser forkert hastighed
  • #1   25. aug 2012 din er R1 er måske gearet forkert.. men jeg har købt en speedohealer for min er gearet 1 tand foran så den også viste forkert, med speedoohealer kan du få den til at vise korrekt op til top fart, for du koder den ind med en gps

  • #2   25. aug 2012 Er den gearet om? Fejlvisninger er ellers meget normale, hvad viser den når du kører forbi de stationære hastighedsmålere

  • Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #3   25. aug 2012 Jeg ved ikke om den er gearet om, så skal det være fra tidligere ejer.
    Er der nogle måde for en som intet aner om omgearing at checke for det ?

    Hastighedsmålerne viser også ca 10km/t forkert ved de stationære hastighedsmålere, når jeg køre omkring 50-52 på speedo viser måleren 42

    Hvordan virker det med speedohealer ? har læst lidt på nettet ? er det noget med at man skal have en gps med for at kontrollere hastigheden ? og hvor præcis er en gps ? troede de være pænt forkerte ?
    Kan man evt bruge en af de stationære hastighedsmålere ?


  • #4   25. aug 2012 De R1'er jeg kender til viser også alt alt for meget.. så det lyder ikke meget forkert at din også viser så meget forkert.

    Det er ikke en brugbar svar, det ved jeg, men så ved du at din ikke er ene om det.


  • #5   25. aug 2012 speedohealer. virker på den måde at du juster dit speedometer med den. efter en gps. så den for den mest nøjagtig måling

  • #6   25. aug 2012 En Yamaha r1 2005 (rn12) kører standart 17/45
    http://www.louis.de/index.php?topic=bikedb&CONTENT=technik&typ_id=RN12&lang=en
    Hvis der er færre tænder foran, eller flere tænder bag, vil dit speedometer vise for meget i forhold til faktisk hastighed.
    20% i fejlvisning som du har, lyder af meget, så mon ikke der er lavet om på gearingen.


  • Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #7   25. aug 2012 Jeg takker for alle svarene..
    Vil prøve at tælle tandhjulene når jeg engang kommer hjem, så jeg kan se om det er derfor, men under alle omstændigheder virker det til at en speedohealer er en god investering.

    #Lukas S
    smiley I det mindste forklare det at jeg ikke er alene, smiley så godt at høre.



Kommentér på:
R1 Speedometer viser forkert hastighed

Annonce