{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.110 visninger | Oprettet:

stor droslet motorcykel - lavere gearing = acceleration? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er pt. meget tæt på at få udskiftet min cykel til noget droslet 600cc eller 750 ( eks. z750) ..Det er til dels pga. lidt hurtigere acc. .

Der er sikkert en hage eftersom jeg ikke har bemærket nogle droslede cykler med en lavere gearing ..men.. hvis man får fat i en droslet cykel som std. er gearet til 250 km/t på toppen. ..burde man så ikke kunne øge acceleration og stadig kunne køre de 150-160 en droslet cykel kører og derved få en mærkbar bedre acceleration? ..jeg tænker omgearing så den ikke droslet ville gå i begrænser v. 200 istedet for 250.. ..Det ville vel også alt andet lige gøre wheelie nemmere? smiley

Ja i mit hoved forestiller jeg mig en lyn acceleration med de tanker om omgearing, men hvad siger i? smiley ..er jeg helt galt på den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor droslet motorcykel - lavere gearing = acceleration?
  • #1   26. aug 2012 Hvis du har mindre tænder på bagtandhjulet end normalt, så har du lavere acc men større topfart

    Og omvendt smiley


  • #2   26. aug 2012 ja så meget ved jeg. smiley ..men hvordan vil effekten være når det er en droslet cykel? ..altså jeg tænker på om det overhovedet kan svare sig at geare en droslet cykel? smiley ..eller om den ekstra acc. går tabt i ekstra gearskift mv? smiley

  • #3   26. aug 2012 Tror at hvis du gearer den til at den skal ha' bedre acc. så tror jeg ikke at droslingen har så meget at sige, du skal nok bare skifte ret hurtig gear!
    Men hvis det var omvendt, så tror jeg ikke man vil få så meget ud af det, som normalt, da den jo ikke kan køre i fulde omdrejninger.


  • #4   26. aug 2012 Du for ingen droslet cykel som går 150 -160 men har en vanvittig hurtig accelration !!

  • #5   26. aug 2012 Så længe du ikke kan bruge hele omdrejningsregistret, så vil det, som de andre påpeger, blot betyde at du skal skifte gear oftere, og du vil ikke mærkbart have en hurtigere acceleration, og heller ikke topfart, da topfarten i dette tilfælde er begrænset af motoren, og ikke gearingen.

    Hvis gearingen derimod havde været en begrænsning for topfarten, så ville du umiddelbart kunne få en effekt, men det kræver jo at du skulle kunne køre den helt ud i gear, hvilket du normalt ikke kan på en droslet.


  • #6   26. aug 2012 Mac:
    i og med at dækket bliver nemmere at trække rund, så burde han få en bedre acc. hvor meget det så er, når den den er droslet, ved jeg ikke.
    Men tvivler også på, at der kommer en vild forskel.
    Kun i at han mister topfart.


  • #7   26. aug 2012 Med 34 HK så skal den virkelig geares langt ned før det kan mærkes. Med alt held måske højst 0,5 sekund op til 100 km/t, ikke middelbart noget man kan mærke på landevejen. Og hvis han så til gengæld skal skifte gear en gang ekstra, så er der jo ingen gevinst i det.

  • #8   26. aug 2012 det er da bare og få den droslet, til syn også hjem og afmontere

  • #9   26. aug 2012 En drosling er jo oftes en begrændsning af udstødningsgassen, hvilket så betyder du ikke vil kunne få mere ud af udstødningen dvs du vil nok kunne opnå en højer fart ved gearingen..Dog tror jeg ikke du vil kunne hente noget i optrækket da omdrejningerne ved acceleration er høje,,som de andre skriver nok kun hurtiger gearskift og højre benzinforbrug...

  • #10   27. aug 2012 nu handler 0-100 tider udelukkende om vægt/effekt forholdet. og det kan du ikke ændre på med gearing.
    det eneste du vil få ud af det er at cyklen kører flere omdrejninger i hvert gear. og det eneste sted det vil gavne dig er i 1. gear. forestil dig din ugearede cykel. i 3. gear tager 3000 omdrejninger. hvis du gearer den vil du i 4. gear kører 3000 omdrejninger ved samme hastighed. så kunne du ligesågodt lade være med at geare den ned og så bare skifte til 3. gear.


  • #11   28. aug 2012 få du nu fat i et 62 tands bagtandhjul så ska du se optræk smiley og alle sammen luk self vil du hente acc ved at ændre din gearing også på droslet cykler !!!!! og så den skid vidst ik længer

    hvor meget det så vil give er jo en anden sag


  • #12   28. aug 2012 ja selvfølgelig vil det føles vildere. du vil naturligvis få mere moment på baghjulet. men accelerationen føles også vildere i 1. gear end i 2. gear, det er samme mekanisme.
    men 0 - 100 tiden vil sandsynligvis blive dårligere af at geare den ned.


Kommentér på:
stor droslet motorcykel - lavere gearing = acceleration?

Annonce