{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Hvilken hverdags/vinter mc?? {{forumTopicSubject}}

Ja som titlen siger - hvis i skulle vælge en økonomisk og praktisk (og gerne sjov) hverdags motorcykel som også kan køres om vinteren, hvad ville i da vælge?

Budget er MAX 50k og helst meget billigere. Er dog lun på Yamaha XT660x, derfor det lidt høje budget.

Hvad siger folket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hverdags/vinter mc??
  • #1   3. sep 2012 Synes du selv har et glimrende bud.

• #2   3. sep 2012 Forbered dig på at den xt kommer til at ligne pis efter en vinter, synes bolte og div beslag har nem tendens til at ruste..

• #3   3. sep 2012 Vil du sælge kawaen og købe en helårskværn?

Er5.. Mz etz250 billig!!

• #4   3. sep 2012 Havde egentlig tænkt at beholde Kawasakien til at køre ture på. Men så have en mc der kunne bruges hver dag, i al slags vejr.

Mirza - Ok det er selvfølgelig et minus smiley Har du selv brugt din som vinter-mc? Jeg synes den er super fed, og på papiret virker det som en udemærket hverdags-maskine jo

• #5   3. sep 2012 Hvis det er bykørsel og vinterkørsel, så vil en mindre og mere adræt maskine måske være at foretrække. Mange hestekræfter hjælper intet hvis der er is på vejene. Nu har jeg ikke tænkt mig at bruge min maskine til kørsel når der kommer sne, men den XT250 90* jeg har mig ville være perfekt til vinterbrug.

Robust lille maskine med nok moment til at tumle igennem sneen. Skulle man vælte er skaden ikke så stor pga lav vægt og reperation er billigt. Simpel, luftkølet med kaburator. Det er til at forstå og den vejer ikke meget mere end en knallert hvilket utvivlsomt er en fordel i dårligt tærren.
    Den er økonomisk og som en bonus så er den heller ikke så atraktiv at stjæle i forhold til så mange andre maskiner.

Den er sjov nok i byen pga lav gearing, men skal den bruges på motorvej er der bare ikke nok power. Der er den ubrugelig. Men andre lignende modeller med lidt større motor findes jo.

• #6   3. sep 2012 Jeg har selv en XT600E. I by og omkring er den rigtig fin. Kan køres bøllet og med godt overblik. Som vintermaskine ville jeg dog være bekymret for om ikke den er noget høj.

Med det sagt, er der mange der bruger lignende som vintercykler. Findes også i 350cc og vist også 550. Modeller under min 600 ville jeg dog nok ikke selv synes var særlig sjove når det ikke er vinter.

• #7   4. sep 2012 Mads J.. nej har ikke brugt den som vinter mc.. det kan vær eden var blevet brugt som vinter MC, men det tvivler jeg på, da den stadig stod på de samme dæk som den var født med og havde kun kørt 6000km efter 5 år.. alligevel var den irret mange steder.. det er jo bare en pæn crosser med stål stel...

• #8   4. sep 2012 Min MZ til 5000 smiley ??

• #9   4. sep 2012 Den var dæleme nem !! Gs 500. intet slår den som billig ikke total tam helårs cykel.

Køb den mindre køn . det er den alligevel når vinteren er ovre.

( forøvrigt også en fin sidevogns cykel når du bliver træt af at vælte i sne og is :-))

• #10   4. sep 2012 Offtopic..

Nu vi snakker vinterkørsel, er det muligt at køre hele vinteren på sådan en vinterged?

Jeg tænker her på is og glatte veje.

Sne er nok ikke det store problem.

Kører selv scooter og er blevet anbefalet en masse gange at købe en vinterged. Men er lidt bekymret over større maskine/større hastighed hvis det er glat og man vælter..

• #11   4. sep 2012 Hvis du har til hensigt at køre når der ligger sne og is på vejene så vælg en lav cykel.

• #12   4. sep 2012 en bedre brugt 150-250er MZ. Men vælge en TS eller ETZ om muligt, for de kræver mindst vedligehold....

Installer evt en elektronisk tænding, da det øger brugsværdien enormt!

• #13   4. sep 2012 Saxon Tour 301 smiley

• #14   4. sep 2012 En fireblade med pigdæk smiley

• #15   4. sep 2012 Brian s. Sådan en gs'er styrer ad h',,,,,,, til med sidevogn, men man kører jo heller ikke så stækt i sneen..

Hvad med en ATV når der så kmmer sne bliver den jo ligepludselig feeee

• #16   4. sep 2012 @ Bobby.

En sidevogns cykel styre FEEEE når der er piv glat smiley

• #17   5. sep 2012 Sidste vinter var godt nok fesen.. Jeg har set en GS500 hele sidste vinter køre rundt i randers, også i den smule sne og frost der var.. han kørte så i cowboy bukser og alm kondisko, det var lige modigt nok synes jeg.. men det er intet problem åbenbart

• #18   5. sep 2012 Jeg er faldet over Kawasakis KLX 250, den er jo ret billig fra helt ny.

Nogle tanker om den?

Kommentér på:
Hvilken hverdags/vinter mc??

Annonce