{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.011 visninger | Oprettet:

tilbage efter styrt ? {{forumTopicSubject}}

sidste torsdag vætede jeg på min suzuki.
jeg kørte ca 170 km/t da en lastbil trak ud fra en sidevej , efter han jeg havde øjenkontakt med ham flere gange !!!! ( idiot ), jeg var igang med en overhalling ( da jeg så han ikke ikke ville køre ud )
det gjorde han så , ,jeg nåede at bremse ned til ca. 110-120 stykker. og valgte så rabatten i stedet for lastbilen , endte i en rande ( bred ) eller hvad man kalder det, der er mellem cykelsti og vejen, tror det er noget sikkerhed for cyklister den er der ,

jeg slap med noget blodsamling i venstre ben , dog ikke så pænt , og så slået fri af skulderen ,


allerede efter en uge hvor jeg stadig ligger med benet oppe savner jeg fandme at køre, spørgsmålet er bare om andre har prøvet lign. det samme og om det er smart at sætte sig op på cykel igen næste år, jeg mener jo selv jeg har lært noget af det. eller om jeg bare skal sige det var det ?


skal siges der ikke er ret meget cykel tilbage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilbage efter styrt ?
  • #1   5. sep 2012 Nu har jeg aldrig selv lagt mig, men min fætter var ude for noget meget lignende, bare med en bil fra en sidevej i stedet. Han valgte at lægge det på hylden fordi at han indså at han aldrig ville være i stand til at begrænse sin lyst efter høj hastighed og sandsynligvis ville slå sig selv, og/eller andre, ihjel en dag.

    Hvis du mener at du har lært noget (eks. at man ikke kører over dobbelt af den tilladte hastighed - så vidt jeg ved er der ingen steder i Danmark med sideveje der har en tilladt hastighed over 80) så mener jeg ikke at du nødvendigvis skal droppe mc'en. Men du skal nok gøre det op med dig selv om du kan styre det smiley


  • #2   5. sep 2012 Du er sluppet heldigt!
    Og ja han er en idiot at trække ud!
    Meeen, at overhale ved en sidevej med 170, det vil jeg også kalde idiotisk!
    Jeg er selv væltet lige op til sæson slutningen, og første tur næste forår var da en blandet fornøjelse. Men min lyst er kun blevet større.


  • #3   5. sep 2012 brix : det var fuldstændigt sindsygt det jeg gjorde ,, er jeg enig i . men sket er sket

  • #4   5. sep 2012 flex : ja det er jo det , det er bare mega svært at slippe gassen igen , så kan sku godt være man ikke er gammel nok ,

    så er der selvf chopper, det er jo bare chill , og ikke det der kick man får


  • #5   5. sep 2012 Op på hesten igen - lige så snart du kan, ellers risikerer du ar frygten vinder over lysten.

    Du har lært en vigtig lektie - nemlig aldrig at stole på bilister. Du laver helt sikkert ikke samme fejl igen og næste gang venter du med at overhale til du er helt sikker på den forankørende.

    Dog valgte du en ting rigtigt i det splitsekund du havde at tænke i - græsrabatten frem for lastbilen?

    Så snart du kan gå - op på en jernhest og ud og trille en tur. Her vil du hurtigt finde ud af om det var sidste gang du fandt glæde ved MC-kørsel.


  • #6   6. sep 2012 Thomas ,

    tak for det , tror desværre bare først det bliver næste år, ,

    det var forresten din ven jeg købte cyklen af hvis jeg husker rigtigt , smiley

    det er den i min annonce smiley


  • #7   6. sep 2012 Hmmm.... Hvordan har man lige øjenkontakt med nogen der holder stille når man kører 170km/t... Har du falkeblik??
    Køb en baneracer. Det du så sparer i afgift kan du bruge på at køre banedage i danmark, sverige og tyskland mv. Der skal du ikke bekymre dig om sideveje og du kan med garanti få stillet alle dine lyster for fart. Enhver idiot kan køre 170km/t ligeud.. men når der er sving er det straks noget andet... nemlig fedt!!!
    Tjek www.trackdayriders.dk og se hvor tit der faktisk køres trackdays rundt omkring.


  • #8   6. sep 2012 Jeg synes selv jeg kørte ganske forsvarligt på min CBR600F4i. Det mener jeg stadigvæk at jeg gjorde. Men jeg kørte alt for hurtigt. Også på en øde motorvej da en mc-betjent lå på lur på tilkørslen og snuppede mit kort betinget. Holdte en pause på to år og kører nu en XT600E.

    Jeg kører stadig for hurtigt, men det begrænser sig til lige under 30%. Det føles ganske passende. I stedet for 160 km/t på landevej under overhalinger. Dog uden sideveje.

    Så ja, overvej en allroader, eller neto pen cruiser som du selv er inde på. Glæden behøver ikke være ovre smiley


  • #9   6. sep 2012 Hvis alle stoppede med at køre MC fordi de kørte galt, så ville der kun være 1/10 MCister tilbage (såfremt de har kørt længe nok)

    Jeg kørte galt sidste år, ramte autoværnet med en 70km/t, dagen efter bestilte jeg nye dele til MCen på trods af at jeg ikke rigtig kunne stå, gå eller bevæge mig ordentlig.. ugen efter var jeg ude og køre, har dog stadig smerter i ryggen.. No pain no game c" )


  • #10   6. sep 2012 du skal da ud og køre igen hvis du ikke er blevet bange uden du selv ved det !!

    Jeg blev høstet D 04/04-2012 og har ikke kunnet køre siden da mit ben volder store problemer
    ( Det vil sige jeg har lige trillet på en Suzuki 400 Burgman for at se om jeg var blevet bange for at køre men det var jeg ikke )
    Så jeg har da købt en anden mc, og ved godt jeg ikke kommer på den i år.
    Så på på hesten igen og tænk på hvad der sker ude i trafikken


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   6. sep 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/17272-lille_skade

    Jeg har aldrig nydt at køre mc så meget som efter det styrt.


  • #12   6. sep 2012 Sajmon:
    Nu er jeg så ikke ekspert i hverken forsikringsret eller erstatningsrettigheder, men kræver det at man skal have udbetalt en erstatning ikke at man 1) Skal have købt en udvidet ulykkesforsikring til MC og 2) At køretøjet er ført inden for lovens rammer?

    Alexander:
    Du kunne jo evt. overveje at investere i en cruiser til kørsel på almindelig vej og så et billigt banejern ved siden af til at give dig det der kick du søger smiley


  • #13   6. sep 2012 Kommer an på hvordan du er
    Jeg ser mig selv som en biker, lever for at køre mc, og det er en livsstil, har altid, og vil vel altid elske motorcykler.
    Jeg blev kørt ned i 2003, da jeg kom hjem fra mc, og vidste min gamle CBR 1000 var totalskadet, var jeg på DBA og finde min nye, var ude og ligge depositum på krykker, og kunne hente den Hmmm 14 dage efter, jeg måtte bare videre.


  • #14   6. sep 2012 Røg rundt på skjoldet august sidste år og kom rimeligt til skade og jeg må ærligt erkende, at jeg ikke er kommet op på cyklen siden..... Er måske blevet en tøs, men det har sgu sat nogle spor i ens bevisthed om ens egen dødelighed!

    Har dog kørt lidt scooter det sidste år, så lidt motoriseret 2 hjuler er det da blevet til!


  • #15   6. sep 2012 @Sajmon: BMF patentbånd?? ;o)


  • #16   6. sep 2012 Er du gal hvor er du tynd Sajmon smiley

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
  • #19   6. sep 2012 Du er sgu heldig at der ikke skete mere og det var da sådan set tæt på at din profeti gik i opfyldelse. Altså ud fra hvad du skriver på din side.
    Men du er kommet heldigt fra en sådanne ulykke og håber du er i bedring.
    Men op på hesten igen hvis dit hjerte stadig banker for at køre MC.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #20   6. sep 2012 Flex - Den forsikring tegnede jeg for over 22 år siden.

    Der står intet i betingelserne om lovbrud. Pointen var heller ikke om jeg fik erstatning, for det vil jeg få med ALLE former for farlig sport, men at jeg på trods af ulykken kom op på hesten igen, og nyder hver et øjeblik.

    Jeg var sygemeldt i 5mdr inklusive genoptræning, og jeg var på intet tidspunkt i tvivl om at jeg skulle på 2 hjul igen.

    Thomas Z - Ja faktisk en variation af det, i det fineste kirurgiske rustfri stål. smiley


  • #21   6. sep 2012 @sajmon: Fedt - det er der sgu penge i ved skrothandleren! Så er der lige til at dække begravelses omkostningerne.... Ha-ha... ;o) (ikke ondt ment)


  • #22   6. sep 2012 Sajmon:
    Okay smiley
    Jeg blev bare gjort opmærksom på at min ulykkesforsikring ikke dækker hvis jeg kører galt på mc med mindre at det er den udvidede. Desuden står der i klausulen at hvis jeg kører uforsvarligt vil de kunne tage sig retten til ikke at yde erstatning.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #23   6. sep 2012 Min er den udvidede ulykkesforsikring, som alle bør have.

    Ja der er altid forbehold for uforsvarlige handlinger i forsikringer, men bevisbyrden er forsikringsselskabets, og i praksis er den byrde meget svær at løfte.


  • #24   6. sep 2012 Vil da foreslå at du vælger en baneracer i stede....

    næste gang er det ikke sikkert at der er en blød rabat til at redde dig....


  • #25   6. sep 2012 http://frederikssund.lokalavisen.dk/motorcyklist-koerte-galt-i-hoej-fart-/20120831/artikler/708319862 Her er en der som dig røg af sporet og i en bred grøft mellem vej og cykelsti, lastbilen holde på sidevejen og mc'en i grøften da vi kom forbi, det var også sidste torsdag .. (nord for skibby)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #26   6. sep 2012 Alt det der med "så vælger du en cruiser / chopper til gaden fremover" er noget pladder.

    Den kan hverken styre eller bremse, og hvis det er DET man vil på MC, skal man jo ikke vælge sådan en.
    INGEN grund til at skifte stil - kun sætte hastigheden lidt ned og holde mere øje med de andre.

    Works for me...


  • #27   6. sep 2012 Nu siger jeg noget pissegiftig:

    Op på hesten igen så hurtigt som muligt, og tag så hovedet med og brug det næste gang. Du er skideheldig med at du har det endnu!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #28   6. sep 2012 Knud for president! smiley

  • #29   6. sep 2012 Sajmon


    Helst ikke - jeg gider sgu ikke en gang være hjælpeadministrator - jeg vil have lov at have min EGEN mening:-)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #30   6. sep 2012 Jamen læs lige brugerbetingelserne - nu må vi gerne det også. smiley

  • #31   6. sep 2012 Nu skal det her altså ikke udarte, men jeg har det faktisk selv sådan, at hvis jeg repræsenterer en virksomhed, så skal min loyalitet primært ligge der - jeg har det skidt, hvis ikke det er tilfældet.

    Derfor vil jeg allerhelst repræsentere mig selv, et sted som her, så no hjælpeadm her og NO President:-)


  • #32   6. sep 2012 ...men det glæder mig da at nogen synes jeg har ret i mit giftige opstød - 170 kmt på offentlig vej ved et vejkryds - hvad f..... har trådstarter tænkt på????

  • #33   6. sep 2012 basse , , det var mig

  • #34   7. sep 2012 Alexander:
    €&;))@###$%£¥
    Du har bare ikke smadret den fine cykel..... Er der noget tilbage af den?

    Godt at der ikke skete mere med dig.

    Fik du handlet dragten ud af Tonny også?


  • #35   7. sep 2012 Øhhhh....

    Læste ikke lige din annonce.... Hvilken cykel styrtede du så på?

    Alexander, op på dyret igen, men som Knud skriver, husk at tænke frem i trafikken.... Selvom det ikke var din skyld, kunne du sikkert have undgået episoden, hvis hastigheden var lavere og bla bla bla..... Hele opsangen.... LOL

    Men det er ikke MC'en eller selve hastigheden der slår dig ihjel, men de omstændigheder der kan opstå, hvis man i et splitsekund ikke bevarer det fulde overblik... Jo højere hastighed - desto større overblik..

    Gem din fine cykel og glæd dig til komme ud i vindmodstanden igen, men kan du, så lån en MC og tag bare en lille tur for at overvinde den frygt og nervøsitet der opstår i kølvandet efter en ulykke.

    God bedring - og jeg skal jo spørge.... Hvad tøj/støvler/handsker/hjelm havde du på da du styrtede?

    Mvh
    Thomas E


  • #36   7. sep 2012 Jeg tror du skal vente et par år eller 8 før du igen , kører/køber en mc , din tekst i annoncen tyder på at du er klar ,over hvor snotdumt du kører, men at du ikke er i stand til at køre ordentlig alligevel , min egen erfaring er at det bliver bedre med alderen. Pas på dig selv ! (hvis du er frakendt kortet, er det vel endnu mere fornuftigt med en pause )
    Thomas : hvis du læser kommentarne under annoncen , står der , at der kun er dele tibage som måske kan købes på politiaktion .
    så jeg er ret sikker på at det var den han kørte på.
    Knud : Det er jo ingen en skam ,at blive væk , når man ikke er inviteret smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #37   7. sep 2012 Niklas - Inden du ryger videre i samme rille, er det nok væsentligt lige at forklare os præcist hvilket kørekort manden skal aflevere på nærmeste politistation...? (gid der dog var en smiley med klovnenæse...)

  • #38   7. sep 2012 Du skal på hesten eller vente et par år.. Du skal ikke lytte til andre men til dit indre længere er den ikke.
    Jeg elsker fart... Gerne fra kbh til aalborg med 200+ hele vejen... Hvis jeg får solgt min mc skal jeg ikke have det igen. jeg har kørt mc i 9 år nu og er stadig lige fartliderlig... 160+ på normale veje.. for mig er det bare et sprøgsmål om tid inden jeg bliver en del af den, faktisk lave dødsrate i år, det vil jeg gerne undgå:)


  • #39   7. sep 2012 SKal jeg sige det i aften? : Niklas er bare mcg's troll_D

  • #40   7. sep 2012 Din annonce på din nuværende (totalt smadrede??) gsxr lyder:

    "Hej jeg har købt denne cykel for 3 uger siden , men det ender med jeg slår mig selv ihjel , så jeg vil hellere bytte til noget chopper. "

    Udfra det vil jeg gøre lige netop som du skriver... købe en chopper... ikke en sports tour eller bare touring og slet ikke en supersport, men en god hyggelig feeee chopper! Der er det ikke farten man nyder, men bla. komforten smiley


  • #41   7. sep 2012 Hvis i læser det link ,højere oppe i tråden som omhandler ulykken vil i se at manden slet ingen kort har !


  • #42   12. sep 2012 Dengang jeg var ung og vild, havde jeg også et par af de der "nærdødsoplevelser". Jeg valgte en anden løsning. Jeg solgte min gadecykel og begyndte at køre RR. Fidusen er, at der hverken kommer en traktor eller lastbil på tværs, og de kører allesammen samme vej rundt. Sikkerheden på en bane er også langt bedre end på vejen, og skulle det gå galt (og det gør det før eller siden - ellers kører man ikke hurtigt nok) så er både læge og ambulance til stede. Samtidigt bliver man en meget bedre trafikant og møder en masse spændcende mennesker, plus du får nogle oplevelser for livet.

    Op på hesten igen, men skift nummerpladen bagpå ud med et par numre på siden.


  • #43   13. sep 2012 PRÆCIS, Peter K !!!
    Life begins at 200... but remember, fun is not a stright line...


  • #44   13. sep 2012 +1 Peter K..

    Men livet kan også begynde ved 60km/t, så længe friktionscirklen er udnyttet 99% smiley


  • #45   5. okt 2012 Husk.. det er ikke farten der dræber - det er de pludselige stop smiley

  • #46   5. okt 2012 hehe

  • #47   5. okt 2012 Gjorde de ondt at falde ned fra køkkenbordet? Nej det gjorde først ondt da jeg ramte gulvet.

  • #48   5. okt 2012 jeg er røget på røven 3 gange i kbh.

    1:Olie på vejen ved langelinie gled 30 meter før jeg stoppede
    2:Bus trækker ud i siden på mig (han fik frakendt fører retten)
    3:Polsk turist ved Tivoli som ikke så/hørte mi på min VL1500 med 60 Kmt. og besluttede sig for at lave en uvendning = uheld = trafikkaos kl . 16 en fredag eftermiddag på Rådhuspladsen i Kbh.

    har syv ni tretten endnu ikke brækket noget men har været meget blå/gul/lilla/rød på hele kroppen


  • #49   5. okt 2012 Hvordan er det lige man når at få øjenkontakt med en bilist flere gange når man kører 170 km i timen og derved tilbagelægger næsten 50 m i sekundet?

  • #50   5. okt 2012 Besynderligt, at stort set ingen kommenterer på, at manden kører som en gal og tidligere har fået frakendt sit kørekort :-/?

    Håber ikke han tager nogen uskyldige/tilfældige med i købet næste gang!


  • #51   5. okt 2012 Johnny > derfor jeg råder til at skifte til banekørsel smiley

  • #52   5. okt 2012 Nej, det peger ikke fingre af folks fart... Jeg er selv stået af 2 gange... Begge gange startede det med over 200, men jeg har dog fået bremset en del ned... Første gang til omkring 150 og anden gang til ca. 120.. Det gjorde nas, men begge gange har jeg på igen hurtigere end mc'en blev klar....

Kommentér på:
tilbage efter styrt ?

Annonce