1.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Lille Mc til Stor Mc (2 Års erfarring) Lille Mc til Stor Mc (2 Års erfarring)

Hejsa Mc-galleri. har en diskution kørerne med min svigerfar, om man efter 2 års kørsel på lille Mc, om man så får det store mc kørerkort efter de 2 år..

-skal siges jeg tog Lille Mc, da jeg var 18 og er 20 nu (Dvs, 2 års erffaring)

Fik afvide af min kørerlærer, at efter de 2 år fik jeg det store, og spurgte også min kørersagkøndige da jeg tog til Lastbil og det passede. (Fik Ja)

-Og fik afvide du gerne måtte kører stor Mc, selvom der kun er det lille stempel på kørerkortet, (Så skulle politiet bare regne, 2 år frem, men ville være smartes at få det opgraderet,)

Men har lige ringet til politiet idag, fordi min svigerfar ikke tror på mig.. Men han viste ikke noget om det ???
Syntes da det lidt for dårligt.

-Så håber i har nogle svar, på forhold tak smiley
Mvh Christian.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille Mc til Stor Mc (2 Års erfarring)
  • #1   9. sep 2012 Har selv været ude for samme problem da jeg ringede til politiet for og høre, de andede det ikke.

Men du har ret med du må køre stor mc selvom der kun er stemplet form lille sålænge du har 2 års erfaring.

• #2   9. sep 2012 Du må køre på stor MC, altså over 34 hk hvis du opfylder:

Over 21 år. eller 2 års erfaring

"18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.
    Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.

Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og vil så kunne køre på alle motorcykler.

21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL"

• #3   9. sep 2012 Mange tak for dit hurtige svar smiley
    Ja det utroligt at politiet ikke engang ved det.. Ham jeg snakkede med sagde at jeg skulle være 21. andet havde han ikke hørt om .

• #4   9. sep 2012 Christian M,
    Fedt tak smiley
    Har du Evt. link til det. :D, til videre givelse :P?

• #5   9. sep 2012 Sådan er reglerne (:
    Er selv igang med kortet nu, bare til stort selvfølgelig.. men der har vi lige fået det afvide..
    MEN.. du må ikke på dagen du fylder 20.. det skal være 2år efter du har fået kortet.. dvs datoen på dit kørekort..

Så du kan godt sige til svigerfar han roligt kan gi dig nøglerne til hans MC, for det er lovligt nok smiley

• #6   9. sep 2012 Det har han ikke, men han mener bare jeg er fuld af løgn smiley
    det er også efter kortet jeg går efter, fik kortet til lille den. 10/9-2010 smiley

• #7   9. sep 2012 Jamen fra og med imorgen, må du så køre stor MC smiley

• #8   9. sep 2012 Godt så, så var det mig der havde ret alligevel smiley
    Mange tak for hjælpen smiley

• #9   9. sep 2012 Hvis du vil høre det fra nogen der har forstand på det, kan du bare ringe til en af de mange kørekort afdelinger.. smiley De har styr på det...

Men ja, som de andre siger, 2 år efter du har taget lille kort, må du køre stor mc.. Og du behøver ikke at få nyt kørekort.. det er dog at anbefale hvis du skal køre i udlandet.. smiley

• #10   9. sep 2012 nemlig derfor jeg ikke gider havde stemplet. Kan godt leve med det lille stempel. Også lade de 500 varme godt i lommen smiley

• #12   9. sep 2012 Jeg spurgte en betjent for sjov, for gider ikke opdatere mit kørekort for det til de der 500.-, han sagde han ville sigte mig for ikke at kunne dokumentere dette ved "gerningsstedet" da det skal være påført kortet ... Det er korrekt jeg må køre efter 2 års erfaring, men stemplet skal sidde i pappet.. ellers 1000.- i bøde ... Tror også bare han havde en dårlig dag..

• #13   9. sep 2012 Jacob R:
    Du har ret i, at der kommer nye regler til d. 01/01 - men de er dog lidt anderledes:
    - Kørekort til lille samt stor knallert uændret
    - 18-20 år MC på max 125 cc og max 11 kW
    - 20-24 år (22 år med 2-års køreerfaring) MC med max-effekt på 35 kW
    - 24 år - (22 år med 2-års køreerfaring) stor MC
    Man skal op til ny køreprøve, for at få opgraderet sit kørekort.

Er selv igang med at tage kortet, og har fået det oplyst af min kørelærer smiley

• #15   9. sep 2012 Ved så ikke helt endnu, om det også gælder for os, der tager kortet FØR den 01 januar - meen, mon ikke vi kører efter de gamle regler smiley

• #16   9. sep 2012 Hede - Det er en gang sludder og vrøvl.. Hvis du har 2 års erfaring kan han ikke sigte dig for noget som helst.. smiley

• #19   10. sep 2012 Jacob
    Lige netop den tråd du linkede til, viste jeg også til min kørelærer, i håb om, at det ville blive sådan - men så sendte hun mig et dokument fra folketinget som sagde ovenstående, og at det link som der står i tråden, heller ikke er rigtigt smiley

Kommentér på:
Lille Mc til Stor Mc (2 Års erfarring)

Annonce