{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.664 visninger | Oprettet:

Michael B
Michael B
Tilmeldt:
3. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Yamaha WR 450 på plader {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en KTM SM 950 2007 uden afgift, som jeg skal af med da jeg hellere vil ha noget mindre. Jeg har besluttet mig for anskaffe mig en WR 450 2007 og bygge den om til en supermotard.
Og her håber jeg i kan hjælpe. Jeg har fundet et par stykker i årgang 2007 i Sverige til omkring 30.000,- DKK. Men for at få en ide om hvad afgiften vil lande på skal jeg kende nypris og dagens handelsværdi i DK med afgift. Kan i hjælpe her ? Har nogen af jer indført en WR 450 ? Eller har i en ide om hvad handelsværdien ligger på i dag for en 2007 model ? Kan ikke finde nogle cykler til salg i DK hverken med eller uden afgift.
Håber i kan hjælpe. På forhånd mange tak for hjælpen.
Mvh Michael Back


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha WR 450 på plader
  • #1   16. sep 2012 Den bliver sindsygt dyr, jeg har i foråret indført en wr426f 2004, som jeg efter noget "tovtrækkeri" fik ned i 22500 i afgift, fordi det reelt var en 2002 model.
    En 07 med selvstarter og alustel, jeg vil skyde den til et sted mellem 32 og 37 i aftigt, dvs. et sted mellem 60 og 70k for den "rå" endurocykel med nummerplade, og så skal du af med mindst 10-15 af de lange for 320mm skive bremsebeslag 17" hjul og dæk, puha smiley
    Jeg syntes at have set en årg. 05-06 KTM 525 EXC i fin stand indregistreret, til omkring 50k, det syntes jeg er mere interessant, har fundet den..
    (link fjernet)


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   16. sep 2012 Hmmmm Ja, det lyder godt nok som en dyr omgang.... Hvad vurderede SKAT handels værdien til i DK da du indførte din WR ? Er der virkelig ikke andre som har en WR 450 på plader i DK ? Forstår ikkehelt hvorfår de er så meget dyrere end f.eks KTM EXC 525... Iøvrigt en interessant annonce. Tak for det ,0)

  • #3   16. sep 2012 Problemet med de her crossere med lys på, er at de koster kassen uden afgift.
    Der sidder dyre affjedringskomponenter, magnesium spacere mellen lejerne på hjulene, gennemborede bolte, osv osv. i jagten på lav vægt.
    En ny wr450f koster 70k + afgift dvs omkring 210000,- for sådan en svend på plader.
    Det virker urimeligt, når en Suzuki Hayabusa GSX1300RK9 koster det samme.

    Min WR-F blev vurderet til 36k hvis jeg husker rigtigt.

    Jeg tror ikke du skal regne med at en ktm samme årgang er billigere, den 06'er jeg linkede til koster omkring 36k i afgift.

    Men du bør nok prøve en lignende maskine inden du køber. For hvis du påtænker at bruge den til pendling på offentlige veje, bliver du nok overrasket over hvor dårlig den er til det.
    Motoren har meget lille svingmasse, og kæden trækker direkte på hjulet uden chokkobling, karburatoren har accelerationpumpe, og reagerer promte på det mindste vrik med højrehånden.

    Den er sjov, men man mærker, at den er "født" som en ekstrem racer smiley


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   16. sep 2012 Hej Carsten.
    Takker for info. ;0) Jeg er med på at både EXC og WR er fuldblods ræsere. Begge har extremt korte service intervaller og kræver generelt meget vedligeholdelse. Men alligevel tiltaler det mig at "motarde" en af disse to til by kørsel og stadig have mulighed for at smide knopperne på. Jeg forestiller mig at montere ekstra oliekøler for at øge kapaciteten og kølingen, samt et cush drive på mit gade setup. Man får hurtigt brugt nogle knaster, men jeg er ret lun på ideen. Jeg har indset at jeg ikke kommer på de lange ture med motorvejs cruise og oppakning og har tænkt mig at satse på at gøre de daglige ture i byen til "et lille eventyr" i stedet. ... Der er selvfølgelig også andre muligheder end WR og EXC....


  • #5   16. sep 2012 Jeg er enig med Carsten.. 32-37 .. og regn ikke med at det bliver smertefrit.. fik ny en afgørelse på min Husaberg fra 2005 her i sommers .. de startede på 34.400 i afgift, og efter et halvt år med klager o.s.v. endte jeg på 27.300 i afgift..

  • #6   17. sep 2012 Import samt indkøb af den slags maskiner uden afgift kan ikke betale sig længere. Find én med afgift i stedet, hvis der skal være bare en smule økonomisk fornuft i stedet. Så f.eks. en Husaberg 550 til ca. 40.000kr på den blå eller den gule, kan ikke lige huske det.

    Mvh Mathias


  • #7   17. sep 2012 Nå, det var en 07 550 på et 03 stel til 36.000kr:

    http://www.dba.dk/husaberg-fe-550-ccm-07/id-85984056/

    Mvh Mathias


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   17. sep 2012 Hej Mathias.

    Takker for info.

    Det ser interessant ud med den på DBA.

    Mvh Michael.


  • #9   17. sep 2012 Det er nu også ligegodt, der er kun marginale forskel på Husabergstel fra 2000-2008 incl, men enorm forskel på motor m.m.

    Men det er ikke til at se på billedet om det er en 07 motor - det betyder enormt meget for driftsikkerheden


  • #10   17. sep 2012 BTW: Har du overvejet en Husa 650'er? Samme vægt - bare flere HK.. Jeg overvejer nemlig at sælge min, du er velkommen til at komme med et bud smiley

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   17. sep 2012 Har du nogle billeder, info og en pris ?

  • #12   18. sep 2012 Du kan se info og billeder i min profil... (link fjernet) Prisen kommer an på flere ting, kig på prisniveauet om kom med et bud... Jeg er ikke idiot, men men ved også godt at den ikke er lavet af guld smiley

Kommentér på:
Yamaha WR 450 på plader

Annonce