3.460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Afgift retur v salg til udlandet! Afgift retur v salg til udlandet!

Hej - Jeg kunne rigtig godt bruge et par gode råd.

Jeg har fået en mulighed for at sælge min MC til en Gut i SE - er der nogen der har forstand på hvordan jeg skal gribe sagen an, i forhold til at få afgiften tilbage inden??

Der er en venlig sjæl der tidligere har øst af sine erfaringer, men den kommunikation har jeg mistet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift retur v salg til udlandet!
  • #3   21. sep 2012 på biler lavede man reglerne om for år tilbage, så det ikke længere er muligt at få afgiften tilbage. Der var rigtig meget snyd med det, på ældre skrotklare biler, og nogen tjente mange penge på det. Så det stoppede den forrige regering.

Men om reglerne stadig er som i gamle dage, når det gælder motorcykler, det må jeg indrømme, det ved jeg ikke.. Men da biler og motorcykler mange steder hører til i samme kategori, så ville det undre mig, hvis du kan få afgiften tilbage.

• #4   21. sep 2012 Hvor har du dine oplysninger fra Bo ?
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048863

• #5   21. sep 2012 Du sørger for, at dit køretøjs syn er max 4 uger gammelt.
    Du går ind på tastselv, under motorregisteret. Her finder du værdifastsættelse, vælger eksport, og taster dit reg nummer.
    Så går du op og aflevere nummerpladen, og når den så er afmeldt, sender du slutseddel og kvittering for afmeldelse til motorcenter.hoejetaastrup@skat.dk. Så går der ca. 3 uger og din afgift er på din nemkonto.

• #6   21. sep 2012 Medierne, tilbage fra dengang hvor det var et problem.. Det er nok ca 5 år siden at det var en ret stor dille og fuske med gamle udtrådte biler på den måde.

• #7   21. sep 2012 Bo, vær venligst ikke at skrive noget der ikke passer...

Så sent som i går har vi eksporteret en bil til udlandet og fået afgiften tilbage (fratrukket 15% hhv. 7500 kr). Samme gælder for motorcykler (efter sigende er fradraget mindre, ved dette dog ikke med sikkerhed).

Ring til skat, da du evt. skal syne motorcyklen før salg (få den synet i overmiddel, så er der flere penge til dig, og mindre penge i statskassen smiley )

• #8   21. sep 2012 4000 for mc minimum

• #9   21. sep 2012 BO..

Hmmmm du er helt galt på den...................

mvh

• #10   21. sep 2012 Tak for jeres indlæg - selv om det er så skide nemt... (Tom) er der alligevel mange forskellige svar smiley

• #11   22. sep 2012 Så er det blevet lavet om igen, dengang var der ret så mange er tjente ret mange penge på det.. Man havde en gammel udtrådt bil, som, handelsmæssigt set, ikke var mere end skrotpræmien værd. Så "solgte" man den ud af landet, og fik afgiften tilbage.

Så vidt jeg husker, så bestod svindelnummeret i at, for at man ku få afgiften tilbage, så skulle man have et bevis på at bilen var solgt ud af landet i form af en slutseddel af en art, og så kunne man få afgiften tilbage. Bilen skulle altså fysisk være ude af danmark. Problemet var at det var at det kun var papirerne der havde været ude af landet, og så fik man afgiften tilbage. Og så vidt jeg ved, så blev bilerne skrottet her i danmark.

Der hvor man tjente penge på det, det var at bilens handelsværdi, i skats øjne, var meget mere værd, end den var hvis den skulle sælges. Derfor fik man mere tilbage i afgift, end man ville få, hvis man solgte den eller skrottede den.

Det var fremme i medierne for en ca 5 år siden under overskrift noget i retning af: "Få mere for din gamle bil", og det var et større samtaleemne i Autobrancen dengang (Som jeg selv var en del af dengang)

• #12   22. sep 2012 Regeringen lavede reglerne om dengang, så man ikke kunne sælge en bil ud af landet. Men reglerne må være ændret igen, så det smuthul man benyttede sig af ikke længere er der.

Jeg forhører mig lige om det, så vender jeg lige tilbage smiley

Kommentér på:
Afgift retur v salg til udlandet!

Annonce