{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.219 visninger | Oprettet:

Jincheng/Jinlun Eller Suzuki GSX-R 250 {{forumTopicSubject}}

Hej MC-galleri.dk, det her bliver så mit første tropic og det vil være starten på mit mc liv (;

Jeg står og skal igang med at tage det lille kørekort til mc(19 år) og derfor er jeg selvfølgelig også begyndt at overveje hvilken cykel jeg vil bruge som transportmiddel.

Har besluttede mig for max at bruge 20.000 på den, da det først og fremmest bare er et transportmiddel.

Jeg har søgt en del på den her side og fundet ud af at GSX-R 250 GS500 er meget populære for nybegyndere. GS500 siger mig ikk rigtig noget, da den er for dyr. Men synes tilgengæld at gsx-r 250 er en rigtig frækkert, som kan fåes til +/- 20.000kr.

Lidt googlen efter billige motorcykel, og jeg faldt og de asiatiske cykler Jinlun & Jincheng. Ud fra billederne synes jeg at de ser rigtig flotte ud, men til den pris frygter jeg lidt at både tank og skærme er lavet af plastic ? Når man så og ser at deres HK svinger mellem 12 -22HK, bliver man jo heller ikke imponeret.

Min penge pung ser helst at jeg løber afsted med en japper cykel til 12k. og hjertet synes ud os at de er ganske flotte. Men har lidt på fornemmeren at det er noget bras..?

Så inden jeg bevæger mig ud i noget helt hjernedødt, vil jeg gerne have nogle råd, fra nogen som kender til disse forskellige maskiner. Tager også imod bud på andre motorcykler, så længe de kan anskaffes til 20.000.

Mvh Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jincheng/Jinlun Eller Suzuki GSX-R 250
  • #1   21. jun 2006 ville bruge lidt mere på den og købe en gs 500
    en gsx 250 har nok fået for mange tæsk.
    kina cyklerne ville jeg ikke købe da jeg synes kvaliteten er for dårlig.

• #2   21. jun 2006 #Rene

Grunden til jeg prøver at se lidt bort fra gs500, er at den jo nemt koster 30.000. Og så ville jeg gætte mig til at den er en del dyrere at avsvarsforsikre (dobbelt så mange kubik)

Hvis jeg så kunne finde en gsx250 til måske 15.000kr ville jeg ikk købe kasko, men kun ansvar. Hvis jeg skal op og have en bike til 30.000, ville jeg ikk kunne sove roligt om natten uden kasko. Så udover at den mindst koster 10k mere end rsx250, skulle jeg også til at bruge en helt masse penge hver år på kasko. Og så er det ikk længere sjovt at være på Su og have et fritidsarbejde..

• #3   21. jun 2006 Jeg tor at du vil miste flest penge på de kinesiske, når du senere skal have en større mc. Jeg vil tage en GSX smiley

• #4   21. jun 2006 køb en gsx 250

• #5   21. jun 2006 # Jan J

Hvorfor blev du så hurtigt træt af din kina-bike?

Var os i mine tanker at købe en gammel cykel de første år, men har ikk rigtig kunne finde nogen der virker spændende.. Nogen forslag?

Hvorfor er GS 500 så populær frem for GSX-R 250?

Altså for mig er kommer farten overhoved ikk i første række, det gør udsene, pris, løbende omkostning og forsikring, derefter må jeg se hvor hurtig en bike jeg har råd til.

• #6   21. jun 2006 Hei mads.

Ansvar ved GF forsikring skiller prisleget ved 175ccm altså er der ingen forskel fra 250cc til 500cc..

Grunden til GS er så populær er at de holder godt og kører stabilt.

Gsxren har ofte kørt langt, og da det er en lille racer, så har de ofte fået en hel del tæsk i motoren.!

• #7   21. jun 2006 Ps. Jeg måtte slippe 22k for min prilia, og den koster omkring 1300 om året i forsikring (omkring 2300 for alt over 175ccm)

• #8   21. jun 2006 tror ikke kasko kan betale sig på en cykel til 30000

• #9   21. jun 2006 Jonas - Og det kan næsten ikke betales af en gut på 19 (eller 18 for den sags skyld;)

• #10   21. jun 2006 Kig på min engang, jeg har hentet den i tyskland for 900euro, den gik lige igennem syn og så skulle jeg betale 10k i afgift og 2k i forsikrig, tja den er hverken ny eller sporty, men jeg er nu glad for den.

• #11   21. jun 2006 #adrian

okay, så ved jeg det (:

De fleste GSX'er jeg har set på har kørt mellem 30.00-55.000 km, er det meget for sådan en model?

Har glemt alt om de billige jappere nu.. Men er der andre mærkere og modeller end GS 500 og GSX 250 der kan anbefales til en nybegynder med ikke vildt mange penge. Ældre cykler har os interesse..

• #12   21. jun 2006 Jeg har os kigget på en fyr som denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6452

Hvad siger i til sådan en fætter?

• #13   21. jun 2006 Mads

Pas på med en lillle halvhidsig gsx-r 250. De har ofte fået rigtig mange tæv.

Set med mine øjne, kan du gøre to ting: Kig råt på din pengepung og køb en spritny kineserknallert. Der er faktisk nogle ganske fine imellem. Den eller en hvilken som helst 125-250 cc vil alligevel blive udskiftet i løbet af et par år til noget større, hvis du bliver bidt af at køre MC.
    Kineseren vil være ny - garanti, og den er ikke dyrere end du kan glemme Kasko. Den vil muligvis tabe mange % af sin nypris, men i absolutte kroner bliver det næppe mere end 5000-8000. En lille halvracer taber mindst lige så meget og vil være meget dyrere at holde ved lige.

Du kan også gå efter en ældre GS 500. Den er dyrere, men ved 30000 kan du stadig overveje om du vil betale kasko. Her får du mere rigtig motorcykel, og droslingen kan fjernes, så du kan "vokse" på den. Set over 3-4 år bliver det nok billigere.

Husk lige, at du skal skaffe dig min hjelm, handsker, en god jakke, gerne støvler og overtræksbukser. Det spiser mellem 6 og 8000 kr.

God jagt!!!

• #14   21. jun 2006 Hmmm ellers kunne der være modellerne som Honda CB 400-500
    De skulle også være rimlig gode...

Ellers en brugt honda cbr 125 - Lille fix cykel med en holdbar 4 taks motor

• #15   21. jun 2006 hvor i østjylland er du fra forresten:)

• #16   21. jun 2006 Suzuki GS 450 er også et bud, jeg har haft nogle stykker
    af dem, de kører ok(ingen racer) men de er meget driftsikre og til at komme af med igen,når du vil have en større.

• #17   21. jun 2006 Tak for svarene indtil videre, jeg googler lidt videre og kigger os på nogen af de andre forslag..

Men synes næsten allerede i har presset mig til at købe en gs500 smiley

#Adrian, Jeg er fra århus helt præcis (:

• #18   21. jun 2006 Til de penge vil jeg nok også overveje en anden cykel, end en GSX-R 250.. Til den pris er de ofte ik specielt velholdte, og har mange km på bagen! Og som nævnt har rigtig mange af dem fået tæsk! smiley

Du kan dog, hvis du er helt pjattet med en sådan maskine, men er skeptisk over for motoren, ansøge om at få lavet en kompressions-/CO2-test på den. Det vil afsløre meget om motorens stand!

Købte min for 26.500, og da havde motoren kørt 22.000. Nu ca. 10.000 km senere spinder den stadig som en mis!

Men kig da efter en lidt ældre cykel med flere ccm også!

• #19   29. jun 2006 Ellers skulle du prøve at finde en brugt honda cbr 125 den er fin til en nybegynder og kvaliteten er i top. Desuden vil den ikke tabe vildt meget i værdi. det skal dog siges at jeg også startede med at kigge på diverse 2 taktere til ca. 15.00 men alligevel endte med at købe en gs 500 til 28.500 og husk at et droslingskit med montering hurtigt løber op i 2.700 kr

Kommentér på:
Jincheng/Jinlun Eller Suzuki GSX-R 250

Annonce