{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Vinteropbevaring - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Så er det jo desværre snart ved at være tid til at pakke dyret væk smiley

Skal MC'en opbevares frostfrit eller er det fint at opbevare den i et 100% tørt skur (måske indpakket i tæpper osv.)?

Er der ellers andet man skal tage højde for i de måneder den skal kede sig?

God weekend og tak for jeres hjælp! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinteropbevaring - HJÆLP
  • #1   28. sep 2012 ny olie på, tøm tanken, der er sikkert mere, og det behøves ikke være god olie, så skifter du bare igen til foråret

  • #2   28. sep 2012 alle mine MC´er biler står bare tørt og godt og det har de aldrig taget skade af

    de er slet ikke så skrøbelige som mange går og tror smiley


  • #4   28. sep 2012 Og hvorfor skifte olie 2 gange

    Hvis du opbevare i skur så LAD være med at pakke den, hvis den er pakket ind samles fugten i indpakning


  • #5   28. sep 2012 Ingen grund til at skifte olien, for så at skifte den igen til foråret, det er sgu da spild af gode penge.

  • #6   28. sep 2012 Tanken skal ikke tømmes nej, den skal fyldes HELT op, så man undgår kondens i tanken, og efterfølgende resten af systemet.

    Vent med at skifte olien indtil den nye sæson.

    Den behøver ikke at stå varmt, men det er bedst hvis den står et sted hvor temperaturen ikke svinger for meget (fx. fra 10 grader til -10 grader.


  • #7   28. sep 2012 fylder tanken helt op, skifter olie og filter, smører den diverse steder, pumper noget ekstra luft i hjulene, gerne 3,5 - 4 bar.. så får den lov og stå til foråret med en lader på..

  • #8   28. sep 2012 Giver @René HELT ret. Min står iøvrigt tørt og frostfrit men ellers ikke opvarmet.

  • #9   28. sep 2012 Fyld motoren helt op med frisk olie,
    stil den i +25 grader,
    smør kæden ugentligt,
    stil den på en lift så dækkene ikke får buler hvor vægten er,
    Smør sædet i læderfedt,
    silicone på alle gummidele,
    Skift alle væsker på den til foråret,
    sørg for den ikke bliver våd da det er alm. kendt at danske cykler smelter som sukker når de blir våde, specielt i yderesæsonnen...
    Har den kørt over 30.000 så sælg da den alligevel skal renoveres.

    Ellers gør som jeg.
    Benzin toppes op for ikke at få rust i tanken og batteriet får en veligeholdelseslader.
    Flere sætter den bare til side og kører videre til foråret og skifter olie efter kørte km. ;O)



  • #10   28. sep 2012 Hej min intruder står i garage uden varme, smurt ind i wd 40 under et motorcykel dækken, batt. er taget af og står i varmen

  • #11   28. sep 2012 Min bliver vasket og smurt får et par klude i udstødningsrørene og bliver sat på bukke i hjørnet af spisestuen smiley

  • #12   28. sep 2012 Min står bare i garagen, som sikkert ikke er frostfri da den er i træ, men cyklen eksisterer da endnu : )

    Jeg plejer at vaske den grundigt, renser kæden og smøre den samt alle kabler og bevægelige dele godt, extra luft i dækkene, fylder tanken helt op og tager batteriet med ind i varmen, hvor jeg sætter en vedligeholdelses lader på et par gange i løbet af vinteren.

    Olien skifter jeg når den trænger efter km


  • #13   29. sep 2012 Skift olie + tændrør
    Vask cyklen
    WD40 eller lign overalt undtagen bremser(fjernes nemt med varmt sæbevand)
    Impulslader på
    Ventileret dækken over.

    Så har du en pæn cykel til foråret


    profilbillede
  • #14   29. sep 2012 Der hvor jeg arbejder, har jeg bestukket varmemesteren med et par kasser øl til at lade den stå i vores cykelkælder som er tør og ren, jeg stiller den på buk så dækkene ikke rører gulvet, fylder tanken helt op, afmonterer batteriet, mc-dækken over... Gjort i flere år nu uden problemer.

  • #15   29. sep 2012 Alt det overtro og hysteri ?
    Tag nøglen ud og sæt pisset ind - den er hverken lavet af guld eller smør.

    Til foråret - tag pisset ud og sæt nøglen i.
    Er den tør for strøm lad batteri op, trænger den til luft pump den, er det tid for service lav det.

    Sådan har jeg gjort i 22 år uden at cyklerne er rustet væk, blevet til Maxi Puch eller har fået firkantede dæk og hvad ellers skræmme kampagnerne fra loverboy indeholder.


  • #16   29. sep 2012 Hvad skulle det hjælpe at smøre alt ind i WD-40, hvis den alligevel står lunt og tørt ?

Kommentér på:
Vinteropbevaring - HJÆLP

Annonce