14.340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Rensning af motorblok?? Rensning af motorblok??

Godag alle sammen
Fandt min gamle Yamaha 4 gear frem igår som jeg vil gå og hygge mig med her i de kolde vinter måneder..
Jeg har lige et par spørgsmål
Min motor er ikke særlig pæn og fyldt med snavs og irre, må man få selve blokken glasblæst når den er totalt skilt af?? vil det kunne få den helt ren og klar til en gang maling??
Ved godt det ikke er en mc men vil godt have svar fra nogen som ikke er 15 år
Hilsen Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af motorblok??
  • #1   30. sep 2012 Det skal lige siges jeg har prøvet og vaske den med motorrens og lampeolie og hvad der ellers er

• #2   30. sep 2012 Nu skal der ikke grines, men tabascosovs er RIGTIG effektiv.. Hvis du vil male den, så skal du ikke engang tænke på lampeolie

• #3   30. sep 2012 Okay det har jeg aldrig hørt om før det må da prøves.. Tak for tippet
    Men ved du om man må/kan få den renset på en måde så den bare er i tip top stand igen??
    Den har lagt skilt af i 10 år så det bære den jo præg af..

• #4   30. sep 2012 damprenser, men pas på de elektriske dele!

• #5   30. sep 2012 Det er kun blokken indtil videre så der er ingen elektriske dele men prøver os lige damprenseren tak for tippet..

• #6   30. sep 2012 Start med en gang vaskepulver og en børste... Der efter tabascosovs, skal den være helt blank, så er der ingen vej uden om polering.

• #7   30. sep 2012 Der er så det problem ham der havde den før har malet den og det er boblet op nogen steder osv det var så der jeg håbede på den glasblæsning kunne komme ind i billedet eller er jeg helt forkert på den her??

• #8   30. sep 2012 damprensen fjerne skidtet. Derefter kommer arbejdet med at gøre den fin.

Afslut afrensningen med at blæse den tør, så den ikke irrer med det samme. Skal den males er det i gang med roterende stål børste eller blæsning. Men vær forsigtig med sand / glas på pakflader og ved pasninger.

Maler du den, så husk den skal være varmefast!

Hvis den skal stå "rå" så sprøjt den ind i wd-40 e.lign og puds den ren med roterende stålbørste.

• #9   30. sep 2012 Ang maling har jeg læst mig frem til at man skal bruge noget der hedder HammerRigth Metal maling..
    Jeg prøver lige den Damprenser og det tabascosovs
    Havde bare håbet på man kunne sende den til en gang blæs og så var det som det skulle være..

• #10   30. sep 2012 hammerrite er så vidt jeg ved ikke varmefast. Men der findes masser af mallinger til motorblok, så ikke svært at skaffe.

• #11   30. sep 2012 seføli kan du sende den til blæs...men de fleste steder genbruger deres sand/glas derfor vil de ikke have olie og snavs på blokken når der blæses. ved at de sender metal dele til kemisk rensning hos ranlak i Randers og der efter til glas blæsning hvis det er påkrævet . prøv at finde en der kan rense den kemisk (syrebad af en slaks der ikke skalder metallet) det er meget efektivi og billigt
    mvh
    jan TMC

• #12   30. sep 2012 Er igang med og damprense den og den fungere faktisk rigtig godt det ryger nemt af nu.. så nu er det kun det irre der er på den jeg skal ha fjerne og det maling

• #13   30. sep 2012 kan kun sige kemisk rens ..... tager alt smiley
    mvh
    jan TMC

• #14   30. sep 2012 Hvem skal man gå til for og få lavet en kemisk rens?? en mc mekker eller hvad??

• #15   30. sep 2012 Man skal lige sikre sig at det kemiske bad man bruger er beregnet til det man skal rense! Nogle er gode til at gøre jern og stål helt rent, men æder til gengæld aluminium....

• #16   30. sep 2012 Ja det ville jeg godt nok blive pænt ked af hvis den gjorde det..

• #17   30. sep 2012 Så kommer spørgsmål nr 2 lige her..
    Hvordan fjerner jeg de her slibespor fra drejeventilen?? og får det poleret helt glat??

profilbillede
  • #19   30. sep 2012 nu ikke overfalde mig allesammen, men kan glas og sandblæsning ikke fjerne matriale ( bare en smule ) så det afrunder kanter hvor blokken bliver samlet, med det resultat at den ikke kan slutte tæt med de tynde papirpakninger der nu en gang skal side der ?
    Er der ikke noget med at man kan bruge BAGEPULVER til meget nænsom blæsning, enda med et hjemme bygget apperat.... syntes jeg at have set et sted....

• #20   30. sep 2012 Kunne jeg ikke bare gå amok med en dremmel?? tid har jeg jo masser af hvis det kan ødelægge noget og glasblæse det så vil jeg ikke det nemlig og kemisk rens tør jeg heller ikke hvis det os kan æde blokken

• #21   30. sep 2012 almidelig eddike er osse godt til irret alu

• #22   30. sep 2012 man laver ikke kemisk rens selv man kører til et pulverlakerings firma og snakker med den de fleste har et firma de bruger som ved hvordan hvert metal skal behandles smiley det er ikke skadeligt, dyrt eller farligt (har fået det gjort mange gange) og du vil aldrig selv kunne fjerne det der sidder inde i krogene hvor du ikke kan se og det er somregl der irring og afskaldning starter.
    mvh

Jan TMC

• #23   30. sep 2012 Jan: Har lige snakket med en der er ved et pulverlakeringsfirma han kendte ikke lige til det.. Ved du evt hvad det hedder det man dypper dem i?? han ville lige være sikker på det var det rigtige han puttede dem i nemlig??

• #24   1. okt 2012 ved det ikke da RANLAK randers bare sender det ud til et firma der ikke laver andet end at rense metal af for maling ,crom og lak men du kan eventuelt ringe til ranlak (google nummer kan ikke huske det) og spørg dem om et navn på firmaet .
    mvh
    Jan TMC

Kommentér på:
Rensning af motorblok??

Annonce