{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.203 visninger | Oprettet:

Kina krom beskyttelse {{forumTopicSubject}}

God aften!

Står med det problem at mit dagligdags køretøj, er pakket ind i en masse kina krom, så det ruster jo så bare fanden!
Nogen bud på hvad man kan give det for at holde det hen lidt i det mindste? WD 40 er ikke så fandens holdbar og gør alt små fedtet, har prøvet med noget nano cover til krom, det var heller ikke den store succes.
Nogen bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kina krom beskyttelse
  • #1   7. okt 2012 autosol skulle både polere og beskytte, men jeg har ikke erfaring med det.

• #2   7. okt 2012 Bruger autosol til at polere rusten væk, beskyttelsen fra det er da og minimal

• #3   7. okt 2012 ok, jeg har bare læst på tuben at det beskytter.

Jeg husker at vi brugte tectyl på vores fede Yamaha´er i mine unge dage. Men det var jo et grimt lag, men det kom af igen til foråret.

• #6   7. okt 2012 Klar lak lyder som et godt bud!

• #7   7. okt 2012 Når den første rust plet viser sig skal banditten på genbrugsstationen. Lidt ligesom når der er klumper i mælken smiley

Og hvis du absolut vil fortsætte selvpineriet. Så sprøjt noget zinkspray på. Eneste løsning som er holdbar..

• #9   7. okt 2012 Klar lak.. Men det bliver ikke skinnende som chrome nu engang skal være.. En anden mulighed er at male de dele der er forkromede i en anden farve.. Det er også nemmere at holde.

• #10   7. okt 2012 Ja er godt klar over det er noget shit, men hænger desværre på problemet indtil næste forår. Så det bedste vil være zink spray eller klar lak? Noget af det som ville være at foretrække?

• #12   8. okt 2012 Siliconespray måske? Ved dog ikke om det angriber chrome, men det kan man jo læse i et datablad smiley
    Bruger det selv til at beskytte rå alu.

• #13   8. okt 2012 Som foreslået, slib og mal. Det bliver du gladere for end en gang klarlak der ikke hænger ordentligt fast og laver skjolder... Been there done that..

• #14   8. okt 2012 Brian / Niklas
    Hvor kan man ikke i dette forum bare give folk et svar på et konkret spørgemål uden at rakke mandens valg af MC ned. ?

Mikkel J.
    Jeg har haft gode erfaringer med at bruge voks som man nemt fjerne til foråret.

• #15   8. okt 2012 @fr.

Mit svar er ærligt og konkret. I min optik er der ikke nogen fornuft i at bruge hverken penge eller tid på at holde disse ekstremt dårlig producerede maskiner i nydelig stand. Det er omsonst. Og dette ikke ment som ned rakning, blot ærlig konstatering.

Og mit forslag med at give det zinkspray, mener jeg er trådens letteste og billigste måde at holde rustangrebet lidt på afstand. Da problemet ingenlunde kan sammenlignes med det der sker for en forchromet japser skærm, da kina skærmen er af så dårlig kvalitet at det vil ruste uanset hvad du gør ved den ( med mindre du varmforsinker den :-))

At jeg så personligt ikke forstår hvorfor man istedet ikke købte en lille offroader fra japan.... det er jo en anden sag.

Håber det var svaret så en 12 årig kan forstå hvad jeg mener smiley

• #16   8. okt 2012 Det er da ingen tvivl om din mening som du nu fik gentaget,. din mening er bare ikke relevant i forholdt til spørgsmålet,. det kan enhver 12 årig nok også forstå. Du har lov til din mening ligesom ejeren har lov til at vælge hvad han vil. Han bad blot ikke om din mening om kinesercykler.
    Jeg har ikke nogen kina cykel eller planer om at skulle have en, jeg adresserer det principielle i at folk skal behandles med respekt uanset andres elitære meninger. Håber at det er klart nok.

• #17   8. okt 2012 tectyl laver en klar type i en rød spraydåse - den har jeg med held brugt på bilkrom gennem tiderne...... det hærder op og giver en gennemsigtig overflade, lidt lig alm. lak. Den kan dog vaskes af med rensebenzin eller fortynder igen rimelig let.

• #18   8. okt 2012 @FR.

dybt uenig og enig.

Jeg mener at min mening er yderst relavant. og ment som en hjælp. ingen grund til at bruge flere penge end højest nødvendig. Da de fleste ejere af disse cyjkler er ejerer af den simple grund at de ikke havde økonomi til andet. Og i det lys synes jeg det er respektløst ikke at være ærlig, og forvilde nogle til at bruge penge unødvendigt.

At behandle andre med respekt er ikke det samme som at tie og kysse røv smiley

• #20   8. okt 2012 Sprøjt noget sort rustbeskyttelse på, kør med det altid, og tag det af når du skal sælge, så står den som ny.

Kommentér på:
Kina krom beskyttelse

Annonce