Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS tracker, hjalp det ?
  • #1   8. okt 2012 Jeg købte denne her og tilsluttede den til batteriet på min mc:
    http://www.spydk.dk/product.php?id_product=123

Selve produktet er noget juks!

Resultat: Den aflader batteriet helt vildt hurtigt - hvilket alle GPS tracker gør.

Skal du have en ordentligt GPS tracker må man punge ud og købe med abonn. med tilknytning til vagt central. Men disse trackere aflader også batteriet.

• #2   8. okt 2012 det var sådan set mere om nogen har prøvet at få stjålet sin mc og fundet den igen med en GPS tracker, eller de aldrig fandt den igen og pengene til en GPS tracker var spildt...

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #3   8. okt 2012 Hvor hurtigt aflader de batteriet? Det lyder lidt uholdbart, hvis motorcyklen ikke kan holde stille en periode uden at "dø".

• #4   8. okt 2012 Altså finder gerningsmanden GPS Trackeren, så ryger den jo nok i havet;) Men jeg har heldigvis ikke haft brug for det..

Der går en 2-3 dage så kunne min MC ikke starte, på trods af nyt batteri der var på 100%.. Og så går der vel en dag mere og så er batteriet kollapset.

Reelt set skal MC'en stå til opladning hver aften, så batteriet ikke dør..

• #5   8. okt 2012 Jeg vil gerne pointerer .: i den tid jeg har råbt og skreget alle brugerer på hhv. mc og bil galleri i ørene at de skal investerer i en tracker. Har der IKKE været blot 1 indlæg omkring tyveri hvor der har været monteret en tracking unit. Dette tolker jeg som at de enheder der stjæles som der er trackerer monteret i. bliver fundet uden galleriernes hjælp.

Hvor om alting er så koster en tracker under 2k. og kan flyttes med når køretøjet udskiftes. mine har et tdc kort i som koster ca 20,-/md . der er INGEN argumenrter for ikke at have en installeret.

De æder strøm, og har man ikke mulighed for at knalde sim c-tek lader på når den holder stille, Så skal den forbindes over lyset så den ikke tapper batteriet. dette kan betyde at man først får signal fra den når tyven starter den op smiley men stadig langt bedre end ingen tracker smiley

GO FOR IT !!

• #6   8. okt 2012 Jeg kan ikke genkende det med at den tapper batteriet! Min kunne da den var monteret over batteriet, nemt starter selv efter 3 ugers stilstand, hvor jeg var sydpå.

Gi'r Brian S ret i hans påstand. GPS tracker holder max smiley

• #7   8. okt 2012 Det er måske også en fordel at trackeren ikke "bare" sidder monteret på batteriet, hvor en hver kan afmontere den, men at den ligefrem sidder på ledningsnettet et sted, hvor man ikke bare ser den.

• #8   8. okt 2012 I sommer lykkedes det i midjylland at lokalisere 12 stjålne påhængsmotorer og arrestere tyvene ved hjælp af en GPS skjult i en motor. De er stadig fængslet.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #10   8. okt 2012 Jeg kan heller ikke genkende problemet med at den aflader batteriet.
    Knægtens scooter har en monteret og den kan nemt stå stille i 1 måned uden problemer. Ofte er det et spørgsmål om at programmere dem rigtigt. Denne er sat op til at GPS modtageren først tænder når der er ringet til den 1 gang. Så man får altså først svar efter 3-4 minutter

• #11   8. okt 2012 Jeg har haft en "Big Brother" fra et firma i dk jeg ikke husker navnet på nu.
    Indbygget batteri till 2år
    Den reddede min EXC forrige år da den blev bøffet.
    Jeg solgte den desværre, så skal have købt en mere.

Den går på GSM og alle mulige net, så skulle GPS signale forsvinde kan man stadig spore den. GPS signalet røg på min da cyklen blev parkeret i en garage, de fandt den alligevel 3min efter den var blevet parkeret!

Den har ofrresten live opdaering, dvs går alarmen på den sender den konstanter koordinater så man kan se hvor den er via et program på nettet

• #12   8. okt 2012 Ja det hjælper overfor tyveri fortaget af almindelige langfingret idioter, men for dem som har en lille smule rotation på øverste etage har det ingen værdi.

• #13   8. okt 2012 @carsten.

Du er helt galt på den.... Hvis ham der placere trackeren har lidt rotation i topdækslet, så er den guld værd.

Uanset hvor mange jammere der sælges, så finder finder den langfingrede kun en brøkdel af de trackere som er klogt placeret.

Og skulle mcen forsvinde for evigt. Så er det en yderst begrænset mer sum ejeren må vinke farvel til.

Så monter dog en på alt hvad i ejer, og er glad for, bil.mc.havetraktor.atv.scooter.båd osv....

• #14   8. okt 2012 Som jeg skrev på eksakt samme tidspunkt som dette indlæg blev lavet findes der tilsyneladende også mindst én anden mulighed. Umiddelbart har jeg samme holdning til GPS´erne på små overskuelige emner som MC´ere. De trackere jeg har set er dels letgenkendelige og ofte ret anseelige af størrelse. Derfor kræver det efter mi mening meget meget lidt af én tyv, for at eliminere GPS-trackeren.
    Den jeg beskrev hedder Diims.dk og jf den artikel jeg læste kunne den måske være interessant. Som det ses af http://diims.dk/Help/Assembly er den jo markant mindre og langt mindre iøjnefaldende end GPS-halløjet. Begge har deres forcer, men umiddelbart vurderer jeg Dimsen til at være mest interessant for mig - ganske vist ud fra beskrivelsen. Derfor eftersøgte jeg erfaringer med fyren...........

• #15   8. okt 2012 Brian S: enig med dig, selv om der ikke er så mange steder på en mc hvor den kan skjules kan man godt gøre det svært at finde frem til den.

• #16   8. okt 2012 "Du får nøjagtig dato og klokkeslæt samt markering på kort og adresseangivelse af Diims' sidst sete position med 0-200 meters nøjagtighed. Diims er således IKKE et realtids sporingssystem, hvor man permanent kan følge enheden online."

Det her ville ikke være brugbart i min situation.. Min mc blev parkeret i et garage anlæg hvor GPS forbindelsen blev mistet. Dertil er der langt over 50 garager i garageanlægget, de havde en lokation inden for 20meter radius hvilket frasorterede en del af garagerne

• #17   9. okt 2012 Jeg er helt klar over at Dimsen ikke er realtime, derfor skrev jeg også at der er fordele og ulemper ved begge systemer. Som du skriver Sebastian er GPS´en jo heller ikke nødvendigvis svaret på alles bønner.
    Men pris, brug og det for mig allervigtigste nemlig den fysiske størrelse gør dimsen mest attraktiv. Dog mangler jeg stadig at høre nogle erfaringer før jeg selv springer ud i det.
    Dimsen er måske så ny at der ikke rigtig er nogen erfaringer med fyren.

• #18   9. okt 2012 Snehvide, som du er inde på så er pris og brug/kvalitet vigtigt, det er det har afholdt mig lidt indtil nu, og også derfor denne tråd, fordi jeg er helt blank på dette område, så jeg vil ikke bare fare ud og købe den dyreste for det er nødvendigvis ikke den bedste...

• #19   9. okt 2012 Jeg har ingen fidus til dimsen.. det kræver alt for meget held at finde ud af hvor min mc engang var... en tracker er ikke meget større end dimsen, så det argument er ikke så aktuelt.

Jo mere men selv gider at skille ad for at placerer denne lille box jo mindre chance er der for at den bliver fundet af en tyv.

Den kan være alle steder lige fra strippet fast til styret, inde i luftfilterboksen.i lygten, forklædt som std elektronik. støbt ind i huggeren....osv osv osv det gælder om at have mere fantasi end tyven, men stadig så er det kun 1/3 af tyverierne som bliver begået af tyve med hjerne. resten er tumper som ligger og køre rundt i nabolaget .... og de fanges selv med den strips monterede gps smiley

• #20   9. okt 2012 Søren P hvad er det for en du har ?

• #21   9. okt 2012 Som Brian S skriver, så kræver det kun en Jammer, dvs en GSM jammer. Har GSM telefon delen ingen forbindelse, så sendes der ingen tracking info ud til tracking programmet og derved har tyven alt den tid der skal bruges til at finde evt udstyr.
    Men ja til ham som bare skal have en køretur fungere det fint da han næppe tænker i de baner.
    Så google I bare "GSM jammer" og se hvor lidt det kræver.
    Og vurder så hvilken målgruppe af tyve som man ser sig i risikozonen for.

• #22   9. okt 2012 Jeg har ganske vist slet ikke gennemhøvlet alle GPS´ere men den der nævnes i den anden tråd jeg selv startede har målene 10.5 x 5.5 x 2.6 cm !!!! Dét er ihvertfald mange gange mere end Dimsen...........
    Hvis størrelse ligger i det niveau får jeg ihverfald en del problemer med at gemme den, så den ikke er umiddelbar synlig hvis fx et sæde eller tank afmonteres. Jeg tror faktisk ikke engang der er plads under mit sæde...........
    Jeg har intet med dims-firmaet at gøre og ønsker blot at få nogle inputs til alternativer herunder dimsen. Man kan jo gå ind på dimsens hjemmeside eller også kan man kigge et af de seneste indlæg om fyren her galleriet. Jeg savner dog stadig erfaringer med den, da det de skriver om den lyder ganske fornuftigt .....

• #23   9. okt 2012 Sq da for ringe Søren!

Kommentér på:
GPS tracker, hjalp det ?

Annonce