Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afrensning af motor,fælge i benzin !
  • #2   18. okt 2012 Sluk lige smøgen inden smiley

• #3   18. okt 2012 Havde nok også bare brugt petroleum. Koster ikke alverden, og tager sagtens olie/fedt fra kæde osv.

• #4   18. okt 2012 Hvad med bremserens
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=7802073056&n=-2027216166&pn=-961341703

• #5   18. okt 2012 bremserens ville være bedste løsning det kommer til overalt og spuler skidtet væk

• #6   18. okt 2012 Er det en idé at sprøjte det bremserens på kalibre og skiver en gang i mellem? Har aldrig renset bremser nemlig..

• #7   18. okt 2012 Benzin og bremserens er et NO GO.

Køb 2-3 billig - blød opvaske børste (Jysk, osv.)
    Motorrens, WD40, eller ligende oliebaseret rens. Og så bare igang med at skrubbe alt efter - grundigt. Lad det side i 10-15 og giv det er skrube tur mere.......

så varmt vand på, skyld det grundigt.

Til at slutte af med kan du give din motor en tur med godt med varmt vand og autoshampo og en ny blød børste opvaskebørste.

Så en tur med varmt vand igen for at skylde efter med.

Da det er billige børste til måske 10 kr - kan du jo bare smide dem væk nu - da de ikke kan bruges til ret meget mere.

Så en tur med Bike polish fra Castrol eller shine fra MOTOREX og en blød fiber klud.

Så skal du se. :O)
    Og det er ikke grim ved lak - som benzin, bremserens, osv. er.

• #8   18. okt 2012 Bremsrens bruger du til at affedte din skiver med, samt få bremsestøv væk med på dine kalibere.
    Også en god ide - få IKKE oliebasseret rens på dem og slet ikke dine klodser - så e de til at mside ud.

Klods til Mc op og tag fælge af - nu da det er vinter. så er det nemmere og mere sikkeret af gøre dem rent.

• #9   18. okt 2012 Bruger alm. lampeolie til kæde fælge tja næsten det hele, billigt skånsomt virksomt..

• #10   18. okt 2012 Okay. Tror jeg vil prøve at sprøjte sådan en omgang på. Tage hjulene af er ikke en mulighed for mig, tør jeg ikke:) får dem bare aldrig på igen! Men kalibre kan få en tur med det, mine hænder er også kulsorte efter jeg har rørt ved dem.

• #11   18. okt 2012 brugte benzin på en makkers mc,,det var sgu effektivt,og lakken tog ikke skade på hverken fælge eller motor....

• #12   18. okt 2012 Jeg plejer at bruge kold affedtning og knofedt, og en lille smule bremserens til det hårde skidt, og har aldrig ødelagt emmalge eller lak ved det.. bare husk at polere med en god voks bagefter, da du tørrer lakken ud..

• #13   18. okt 2012 Ingen lampe olie til kalibrene!

• #14   18. okt 2012 Lige bortset fra det arbejdsmiljømæssige problem mht. benzin så kommer det meget an på, om delene er lakerede eller ikke. Og er de lakerede kommer det så en del an på om selve lakken. En del typer tåler benzin og andre ikke, så det må komme an på et forsøg eller om man vil tage chancen. lamperens er ofte næsten sammenligneligt med petroleum som har et langt lavere damptryk end benzin og derfor efter min mening er langt at foretrække for andre organiske opløsningsmidler, hvis de det kan klare opgaven. med hensyn til "motorrens" findes den i flere udgaver. Overordnet findes den som oliebaseret eller basisk. Sidstnævnnte ville jeg være meget forsigtig medat bruge på lak og ville nok også være mere forsigtig i forhold til min hud i forhold til den anden type. Den olibaserede findes også i flere forskellige formuleringer. 20 - 30 år gamle formuleringer er de bedste (bl.a. Q8 ´s) andre fx Biltemas forskellige typer kan også bruges men er ikke nær så gode (sikkert i miljøets hellige navn *SS*) . Dels er det ikke så god til at opløse fastsiddende snavs (herkomst ukendt) og dels synes jeg emulsionen er dårligere vandfjernbar end forventeligt.

• #16   18. okt 2012 Arhhh det kommer sandelig an på hvilken håndrens du taler om og hvad du definerer miljøskadeligt smiley og hvordan du skaffer dig af med resterne (går ud fra vi ser bort fra dampe).
    Hvis vi nu lige ser bort fra dette lyder det som en blanding af dyrt men også interessant sammenlignet med de traditionelle metoder.
    Kan du ikke være lidt mere specifik.............

• #19   18. okt 2012 Er der nogen der nogensinde har prøvet raps eller oliven olie til afrensning af olie og fedt? Eksempelvis smøre kæden ind i det, lade det trække og vaske af med petroleum efterfølgende?

Det er super godt til håndrens, fjernelse af gammelt olie og aflejringer inde i motorer, hudvenligt og billigt.

• #20   19. okt 2012 Køb noget maxi 3 og bland med halv vand,det virker bare

• #21   19. okt 2012 Selvfølgelig skal alle olie typer holdes laaaangt væk fra bremser...

• #22   19. okt 2012 Jeg kan godt se der er rigtig mange "eksotiske" forslag til afrensningsprodukter, men forstår egentlig ikke helt hvorfor man ikke bruger midler der er produceret og egnet dertil. alle olier er "kompatible" så selvf. kan eks rapsolie fjerne andet oliebaseret snavs. Men dels er der komponenter i noget snavs som det ikke kan tage og dels kan det blive en ret træg omgang da det slet ikke er så godt et opløsningsmiddel som fx benzin der også har været nævnt.
    Maxi 3 er der en del indenfor trial/cross der bruger og som de er glade for. maxi3 er et basisk produkt og derfor vil jeg umiddelbart være lidt forsigtig og prøve mig frem, når det er gadeMC vi taler om, hvor selv den mindste misfarvning m.v. ofte registreres smiley - det er nok en væsentlig detalje ift. cross-maskiner. Desuden vil jeg også anbefale at man sørger for at få al maxi3´en skyllet ordentligt af. Personligt er jeg ikke så imponeret af maxi3 når vi taler om lidt tykkere olie/fedt lag m.v., kæder der skal renses m.v.
    Vil stadig anbefale de forskellige motorrensetyper til den slags og så vælge typen ud fra den opgave man skal lave. Basiske foretrækker jeg på steder hvor de ikke skader lak m.v. fx til kæder. de olibaserede anvender jeg helst alle andre steder, men som jeg skrev er der ret stor forskel på effektiviteten af dem.

• #24   19. okt 2012 Jeg kan sagtens følge dig peter i et vist omfang. -og det kommer selvf. også an på, hvor meget man roder med MC. Skal man kun afrense én mc der oven i købet er sin egen kommer man formentlig heller ikke ud for de udfordringer der ofte kan være med lidt ældre mc man reparerer for andre, køber til sig selv el. lign.
    Jeg kunne ikke finde specs på det håndrens du bruger så jeg kan ikke være så specifik, men jeg gætter på at det er typen der dufter at citrus. Jeg kender som sagt ikke produktet men gætter stadig på, at det er dårligere til mere beskidte ting end fx motorrens og formentlig også en del dyrere.
    Jeg anpriser bestemt ikke nogle fancy smart ass produkter - intet kunne ligge mig mere fjernt. bl.a. derfor skrev jeg også kun om Biltemas produkter (som jeg så ganske vist ikke er imponeret af)

Kommentér på:
Afrensning af motor,fælge i benzin !

Annonce