{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

Er der for dumt? Zx6r kun med ansvar? {{forumTopicSubject}}

Er en gut på 20 år, som har kørt egen mc siden jeg blev 18. Den tidligere mc er nu solgt, og jeg har forelsket mig i en kawazaki zx6r 636 fra 2003-2004. Han snakket med forsikringen i dag, og kasko er udelukket, da dette stort set er umuligt. Jeg kan derimod forsikre til 1900 med ansvar hos gf.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg bare skal købe den og køre med ansvar, eller som jeg bare skal lade være med at købe den. Det kunne være pisse fedt at have den, men det ville fandme også være øv at vælte på den!
Hvad havde i gjort? Forventer ikke i fortæller mig hvad jeg skal gøre, men det kunne være sjovt at høre hvad i havde gjort i min situation smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der for dumt? Zx6r kun med ansvar?
  • #1   22. okt 2012 Du kunne evt. flexlease den, så vil du komme ned i en forsikring, som er til at betale for.

• #2   22. okt 2012 Ansvar på.. Så lægger du bare de penge til side du kan til en evt rep..

• #3   22. okt 2012 Nej, det vil jeg ikke mene. De er så billige idag, at det næsten ikke kan betale sig - hvis du har råd til at miste de penge den koster hvis der sker noget.

En RR-maskine til under 50-60000 kr, ville jeg ikke smide kasko på.

• #4   22. okt 2012 Tror at den eneste grund til at folk har kasko på cykler under 100k er at det kræver ham der har finansieret køretøjet.

Opret en "kasko konto" i banken hvor du sætter eks. 1000,- ind hver md. og kør med ansvar.

Så er der lidt at reparere for hvis uheldet er ude, ellers er der en god hjælp til den næste cykel du skal have smiley

• #5   22. okt 2012 Kombiner de sidste 2 svar, og du har det perfekte svar smiley

• #6   22. okt 2012 Detvfede ved kasko er mere tyveri sikringen.. Men igen 20% selvrisiko hjælper hodt på det

• #7   22. okt 2012 hos gjensidig koster en ansvar kun 1050 kr om året smiley så er der lidt mere at sætte til side af smiley

• #9   22. okt 2012 Brian S - eller også er det bare fordi vi er nogen som kan få en kasko til så billige penge at det er dumt at lade være :))

• #10   22. okt 2012 Martin S kommer det ikke lidt an på ens alder og erfaring?

• #11   22. okt 2012 @steffen h.

Hvad er billigt ? Jeg synes at 3000,- er dyrt for mig. Jeg vil jo stortset også kun bruge kasko dækningen ved brand og tyveri. Alt andet er for risikabelt når der også står en HD i garagen smiley

• #12   22. okt 2012 Jeg har aldrig haft kasko før jeg blev 30 hvor det der efter er til at betale, har heller ikke haft brug for det, men vis uheldet var der ville jeg hente en cykel i udlandet og så bygge den op igen.. Det kunne i hvertfald godt betale sig da jeg var ung. smiley

• #13   22. okt 2012 Martin s- jeg har snakket med gjensidig i dag, og de ville ikke forsikre mig til under 3700 med ansvar.
    Er ikke så bange for at få den stjålet, elller at den brænder. Er mest bange for, at jeg en dag kører lidt for frisk, og kommer til at smide den i et sving. Det er ikke verdens undergang, hvis jeg skulle vælte på den, da jeg har andre penge stående, men når det er sagt, ville det samme også træls at tabe minimum 50.000

• #14   22. okt 2012 jeg selv gir 4,6k for kasko på min lille baby, det giver bare den potion ekstra selvtillad som JEG har brug for, for at lægge knæ i asfalten, og dermed øge min glæde ved mc kørslen endnu mere.

Min ven med samme mc som mig, væltede med 80, pga. korn, hans blev totalt skadet, og det var da lækkert for ham at få 50k smidt ind på kontoen. Der skal så lidt til.

Stod jeg i dine sko, og valgte ansvar, ville jeg nok kører betydeligt mere fornuftigt i sving, end hvis man havde kasko. Og sving er jo det sjoveste. Men hvis du kan klarer at lægge tanken om, at der ingen kære mor er hvis du falder, så go for it.

• #15   22. okt 2012 og lille side note, 20 år, så er det tid til man flyver fra reden snart, og bor alene/ med sammenlever. Jer på 30-40 der har haft lang tid til at sparer 100k+ op, kan jeg godt forstå ikke ser det store problem i at miste 50k + men for en 20årig knægt som mig eller (højst sandsynligt) OP, er det heftige sager, der kan knække økonomien, hvis man bor selv.

Jeg drømmer selv om en superbike en dag (faktisk samme bike), men venter til 25 års alderen, netop pga. forsikring.

• #16   22. okt 2012 Elias-->
    Nu er der jo også forskel på om man skal give 4600 for en baby-ninja, eller 25000 for en R maskine smiley

• #17   22. okt 2012 Det kan jeg ikke forstå martin, 3700 for en ganske alm ansvarsforsikring??? nu har jeg haft 2 motorcykler, en sv650 1050 kr og nu en zx6r ninja til nøjagtig samme pris.
    kan næsten ikke forestille mig at de kan tage 3700. jeg skulle gi 3500 inc kasko på min. men kasko kan godt variere en del. alt afhængig af alder og mc type/kraft..

• #18   22. okt 2012 Skal du låne pengene i banken til køb af cyklen, så er det nok dem der bestemmer om der skal kasko på eller ej.

• #19   22. okt 2012 køre selv på en zx6r 636 er 22 år, og det er med ansvar. har kørt siden jeg var 18 og altid kun med ansvar. det andet er sku for dyrt ...

• #20   22. okt 2012 jeg forstår altså ikke helt ,sidder du og tænker over om du har kasko på når du kører en frisk tur på de små veje ??? det der holder mig (lidt) tilbage er sku da ikke om banditten går i stykker, men om jeg selv går i stykker ???

• #21   22. okt 2012 Du kunne jo køre pænt og låse den godt og grundigt fast og købe en djævlens alarmer, så har du sikkert brug for kasko forsikring smiley

• #23   22. okt 2012 ahhhh , fuck kværnen, den kan sku da laves igen.Og nej jeg er ikke bange for at slå mig

• #24   22. okt 2012 Tænker ikke så meget på mit eget liv, """"jeg er ung og dermed udødelig"""", tænker mere på min mc's/pengene. <<<WOW , den kan misforstås, men som michrev skriver, så er der gratis hospital osv. Sving ulykker, solo (low-side/high-side) som er mest forekommende med fart på 50-60km/t.

Jeg snakker ikke om at kører 100+ på landevejene, man kan sagtens morer sig ved lovlige hastigheder, i svingene, da der oftest ikke er hastighedsbegrænsning i disse, og med full gear og et godt overblik for biler/andet, er jeg ikke så bange for et evt. brækket finger, som at miste 50k. De flest solo mc uheld, med udstyr hvor hastigheden har været lovlig, kan man gå fra.

En bøjet forgaffel er ofte nok til at få erklæret sin mc totaltskadet, der skal bare ikke meget til! Det kan jo ske med 50km/t ja hvis ikke 30.

• #25   22. okt 2012 hvis man fravælger kasko , og laver den forgaffel selv bliver kværnen jo ikke totalskadet .

• #26   22. okt 2012 Har du prøvet at ringe til mondux ?? De kan måske lave god pris på kasko.

• #27   22. okt 2012 giver 4600 om året for min ninja var 25 da jeg fik kortet og bestilte kasko..
    så jeg vil til en hver en tid smide kasko på.

men klart skal man give 25000 ja så hade jeg ikke gjort det på en cykkel til 50.000 for hvad er oddsene for man vælter og smadre den for 25.000?

• #29   22. okt 2012 køb cyklen.

jeg har kørt kun med ansvar min logik sagde mig at et kåbesæt koster 3000 på ebay og er den smadret for mere end 5000 kr er der ikke stor sansylighed for jeg har lyst til at køre mere alligevel. plus du nok tænker over din kørsel. er det modpartens skyld får du erstattet cyklen:-)

• #30   22. okt 2012 Ansvar

• #31   22. okt 2012 ville sku ønske alle hade kasko ,.

ved denne udtaelse kan koste dyrt,
    men tror mange af de maskiner der forsvinder enten skal bruges til gen opbygning af smasket bane racere og ansvars forsikret gade racere,. forstår isåfald ikke at folk stjæler mc der er ca 20.000 kr værd uden afgift. for og sende dem til udlandet

• #32   22. okt 2012 kinesiske kåbesæt til 3000, uden told, er nu langtfra samme kvalitet/look som original kent. Men vil det sige hvis din zx10r droppede i et sving en dag, og skulle ha ny fælg + bremseskive, og muligvis højre kåbeudskiftning, så ville du aldrig mere kører?? smiley

For mig er MC kørsel næsten alt, jeg elsker det, og skal altid kører, vil helst undgå at få en bil, men det bliver nok svært når man bliver ældre og får familie.

Har OP det også sådan, så er der noget mere at tænke over. Men det er hvert fald min holdning. Men spørg mondux, som sagt. Kan være de ser igennem deres 25 års finger-regel, og du kan få en ok forsikring.

• #33   22. okt 2012 et kåbesæt er et kåbesæt elias, det er det eneste jeg siger. det er selvfølgelig i overført betydning at jeg ikke ville køre mere men hvis du har lidt penge på en konto istedet for at smide dem efter dyre forsikringer kan du sagtens komme på hjul igen.
    jeg har kasko på min zx10r. men det er lidt noget svineri at man kan købe en cykel til 50000 eller for den sags skyld for 25000 og så kan man nærmest betale en fjerdedel af cyklen i forsikring som ny motorcyklist.

• #34   22. okt 2012 @Michael l.

Så kan du trøste dig med at alle dem der køre med ansvar. ikke får deres cykler "stjålet" når salget går trægt smiley så mon ikke det går lige op ??

• #35   22. okt 2012 @ Brian S - jeg giver 2380 med en selvrisiko på 5000kr. Og så behøver jeg ikke bekymre mig så skide meget. Så det betaler jeg gerne. Men nej lige din kontra din HD så forstår jeg det udemærket! smiley

• #36   22. okt 2012 Helt sikkert ansvar, ville ikke drømme om kasko på noget som koster 50.000kr, og har haft køretøjer på over 80k med ansvar..

Sidste år havde jeg 4-5 ulykker (mc og bil blandet) og det var alligevel billigere at lave selv end hvad kaskoen koster... Næste år statser jeg på max 1 uheld smiley

• #37   22. okt 2012 Plusset ved mc forsikring er at der ikke beregnes med KM dækning, så nogle som kører 20.000 km om året kan få samme pris som nogle der kører 500km. et stort plus hvis man kører meget.

• #38   22. okt 2012 Hæ Hæ Elias... Så kan jeg med lidt hovedregning konstaterer at harleyen har kostet ca 25,-/ km i forsikring i år smiley

• #39   23. okt 2012 jeg havde kun ansvar på min r1ér (også dengang den var over 100.000 kr) de penge jeg skulle give i forsikring kunne jeg hente en tysker for

• #40   23. okt 2012 Jeg har kun ansvar på min, for selv når du har kasko skal du jo huske, at prisen på dine fremtidige forsikringer afhænger af om du anmelder skader. Og på langt sigt kan det ikke betale sig, at få mindre skader dækket nu.
    Har været nede og ligge på min, og det endte med at koste under 1000 kr at lave det mekaniske selv. Og ridser er jo bare brugsspor på sådan en.

• #41   23. okt 2012 Ja og så dog Vadim smiley Jeg er elite og der er ingen pæmiestigning uanset skade antal smiley så det benytter jeg nu gerne, 2000 i selvrisi ved bil og 5000 på mc. sp klart alt under 5000 laver jeg selv smiley men det kan satme hurtigt løbe op! har en kammerat der styrtede på bane det løb op i 35.000kr og det er vel og mærket kun kåber og lidt små ting...

• #42   23. okt 2012 hvem kører da også med original kåbe på bane, hvis han er proff vel og mærke? smiley Men steffen hvor er det lige du er forsikret smiley

• #43   23. okt 2012 Haha det var til et af de der kurser man kan tage, for at lærer sin cykel bedre at kende så forsikringen stadig dækker selvom du køre på bane. Jeg har sgu heller ikke andet til min, men der er så heller ikke så skide meget kåbe hehe.

Jeg har ved tjenestemændenes forsikring min mc og så resten i runa forsikring

• #44   23. okt 2012 Steffen hvis det kun var kåber og småting for 35k så er man sikker på at det er en som ikk har forstand på at skrue selv, og så er kasko en god ting

• #45   23. okt 2012 Arh okay, har selv tænkt mig at tage et af disse, så der vil jeg ikke grine alligevel, hvis nu karma skulle ramme mig hehe smiley

• #46   24. okt 2012 Mirza det har han heller ikke, men selvom han kunne havde det stadig ikke været billigere... mener han har en selvrisiko på omkring 8000kr. og det kunne man ikke have lavet det for. mener der var sat knap 10k af til arbejdsløn.

Selvom jeg laver alt på min selv ville jeg nu stadig ikke nøjes med kun en selvrisiko smiley

• #47   25. okt 2012 "mener der var sat knap 10k af til arbejdsløn. "

ja nemlig, han kunne iskk skrue selv 10k til arbejdsløn, og så har han købt nye dele fra en dansk pusher..

ebay og skru selv så ville det kunne laves for m¨ske 10.000kr eller mindre..

• #48   25. okt 2012 men nu skulle han ik lave noget som helst og kun betale 8000 kr :)) hvis du skulle have lavet det for under 10k skulle det i hvert fald have været brugte dele... nu kom der jo nye dele på. Men det er også fløjtende lige gyldigt, min point var bare at jeg til en hver tid ville have kasko på en cykel fra 50.000kr og op efter smiley Også selvom jeg selv skruer på den. Jeg betaler ca. 1400kr mere for en kasko end en ansvarsforsikring. Så andet ville simpelthen være for dumt at gøre, og skulle uheldet være ude hvor jeg smider den i et sving eller den bliver stjålet, så skal jeg kun betale 5000kr.
    Klart det havde været en anden sag hvis jeg skulle give 20.000kr for en kasko smiley

• #49   25. okt 2012 Selvf, det er ikk fordi at ansvar er ubetinget det bedste valg.. Og brugte dele ser jeg ikke noget problem i, det er jo bare kåber og ikke sliddele, det er ike fordi at der sad nye kåber på inden man styrtede smiley jeg har sparet 40-50kr på ansvar ifht kasko siden jeg var 18år, men har også konstant 2-3 køretøjer og det er ikke nogle forsikringer er glade for

• #50   25. okt 2012 Hej martin.
    Hvis jeg var dig ville jeg kun køre med ansvar, spare penge op ved siden af (nemt at sige og det lyder godt) Hvis ulykken nu skulle ske at du smider den eller motoren går i stykker, så har vi jo det "dejlige" land tyskland hvor du kan købe en brugt zx6r 636 til omkring 30000 dk og så tage de dele du skal bruge og sælge resten af delene.

Jeg har gjort det to gange, det har kostet mig max 4000 at skifte til en motor der var nyere end den der sad på før smiley

• #51   13. jan 2013 Gør ligesom jeg, har kørt på mc siden jeg var 18, fik solgt den gamle og købte min 636 sidste år (da jeg var 20) og nu køre jeg med ansvar hos GF, og hvis man så taber den, eller sådan noget koster et nyt skjold sæt, 3500 til den på ebay smiley

• #52   14. jan 2013 For mig handler det ansvar alene vs kasko sku også om hvor man bor og om hvor cyklen skal stå til daglig.. For man slipper ikke uden om at der har været alt for mange "stjålet MC" tråde sidste år.. Især i kbh..

Jeg har en dejlig billig kasko som jeg ikke ville være foruden - Og bor i KBH smiley

For mig handler det lige så meget om at når man er ude et sted eller tager på en tur over en weekend.. At man kan slappe lidt af ved at lade sit kære eje stå et sted/område. Hvor man ikke har kendskab til sikkerhed/chancen for tyveri.

For bliver den hapset så kan man jo bestille lige så mange billige kåbesæt osv. som man har lyst smiley

• #53   14. jan 2013 Nick du er 26år.. hvis differensen er 5-6.000kr mellem kasko ansvar, så er det selvf ikke så slemt.. men når forskellen er 15.000kr på et køretøj til 50.000kr og oveni det skal der lægges selvrisiko på måske 5.000kr så giver det ikke meget mening..

• #54   14. jan 2013 Nick S: Det er også fordi du bor på den forkerte side af storebælt, hvis du nu boede et mere normalt sted som jylland hvor der ikke er nær så mange tyverier så ku du jo også nøjes med ansvar! smiley

• #55   14. jan 2013 Ansvar hvis du ellers har et sikkert sted at opbevare den, reservedele til dem er så billige nu at uanset hvad du smadrer er det billigt nok at lave, herovre ( Irland ) kan du købe en hel cykel af den årgang til under 2500 Euro

• #56   14. jan 2013 Det er også bare blevet med ansvar, dog en r6 og ikke en zx6r.
    Tak for hjælpen

• #57   14. jan 2013 Jeg køre også rundt uden kasko... det er umuligt at betale.
    Man skal bare lige tænke lidt ekstra over tyveri, for det er satme nedern hvis den en dag er væk smiley

• #58   14. jan 2013 Efter 4 garageindbrud og 2 stjålne cykler er jeg efterhånden stor fan af kaskoforsikring. Derfor køber jeg heller ikke cykler som jeg ikke kan kaskoforsikre for hvad jeg finder rimeligt - jeg plejer at bruge den tommelfingerregel at jeg maksimalt vil betale 10% af cyklens værdi i årlig forsikringspræmie.

Mvh Mathias

• #59   16. jan 2013 Du bor også i gangsta byen Mathias, kom til Randers smiley Der har vi kun narko naboer som overfalder kvinderne hehe

• #60   16. jan 2013 Jeg tror nu nok jeg trods alt foretrækker at det går udover mine cykler frem for mine piger smiley

Kommentér på:
Er der for dumt? Zx6r kun med ansvar?

Annonce