{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Import ekspertise søges! {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har forelsket mig i en MC fra Skotland.

Har søgt og læst op på hvad jeg kunne via nettet.. Meeen

Og da jeg aldrig har prøvet eller kender nogen med erfaring om import.

Ville jeg høre om der er en venlig sjæl der måske kan hjælpe mig step for step til hvordan sådan en procedure skal gribes an..

Da det ville være giga sur røv at komme hjem med forkerte papirer osv.

Min tanke var at.

Enten leje en kassevogn herfra. Eller leje en fra Hertz derovre. Og så ellers ude og besigtige og prøve cyklen.
(nogen ting jeg skal være specialt opmærksom på når det er fra udlandet??)

Og hvilke papirer skal jeg sørge for at få med? Og evt. en ide om hvordan de skal se ud??

Nå jeg så får den til Danmark. Er hvad jeg har læst mig frem til: Er at jeg kører den til syn for at få den toldsynet og registeret??
(Ville meget gerne have en step for step forklaring her også om muligt)
Da det lader til at hvad jeg kan finde fra nogen år tilbage nemt kan have skiftet igen nu.. :S

På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import ekspertise søges!
  • #1   24. okt 2012 På min baneracer har jeg en V5 som viser at sælgeren var den retmæssige ejer. Herudover har jeg attest på at den var fri og ubehæftet i deres offentlige kreditorsystem.

    V5 attesten svarer til vores registreringsattest.

    Andre må meget gerne supplere, for jeg gik jo ikke op i, om den senere kunne indregistreres i Danmark (hvad den dog sagtens skulle kunne).


  • #2   24. okt 2012 Lyder godt.. Vidste intet om den V5!! Så al den erfaring og viden jeg kan få med på vejen er højst påskønnet!

  • #3   24. okt 2012 Ja, husk udenlandsk registreringsattest.
    Toldsyn
    Ind i din skattemappe og opret en sag hvor du søger om afgiftfastsættelse - det er pissenemt.
    Vent på Skats afgørelse - evt klag hvis afgiften er for høj - medfører endnu mere ventetid.
    Betale afgiften
    Bestille / hente nummerplader

    PS - du skal nok have en anden forlygte på (glas og eller parabol), da de kører i venstre side og lyskeglen falder til anden siden end herhjemme


  • #4   25. okt 2012 Jeg slås stadig med at hitte hvordan "V5" Og "DVLA" Helt præcis fungerer.? Og om der er noget jeg skal aflevere til deres motorkontor derovre eller hvordan?

    Nogen der evt. kan finde et billede af sådan en attest?

    (mine google evner er åbenbart ikke eksisterne i dag)

    #Morten N. S

    Det med lygten er self. rigtigt nok og en detalje jeg total har overset smiley Så nu kommer den næste halve time til at gå med at se om hele fronten er sat "omvendt på" da fronten i forvejen ikke er symetrisk på cyklen.. smiley

    Og tippet med at kunne klage er også fint at vide.. Ventetiden er self. sur røv men beholder min gixxer til afgiften er betalt ud..


  • #5   25. okt 2012 (link fjernet)

    kan dette måske bruges ?


  • #6   25. okt 2012 Det er ikke alle cykler der har assymmetrisk lys. Det er bare at høre med sælger om han ved det eller vil tjekke det. Hvis lyset er symmetrisk ( lyser lige langt op i begge sider) så mener jeg godt man kan køre med det i DK. Hvis det er assymmetrisk skal lygten/parabolen skiftes - hvis man er heldig kan man måske finde en englænder med lygte til højrekørsel der vil bytte lige over.

  • #7   25. okt 2012 SUPER! For dem jeg fandt så heller ikke sådan ud.. De hed alle V5C osv. med tegn bag dem! Mange tak Morten!

  • #8   25. okt 2012 Aliens eyes og det lange / korte lys sidder heldigvis ens på alle modellerne uanset land.. Men som i skriver skal pæren nok skiftes.

    profilbillede
  • #9   25. okt 2012 Det var så lidt. Ser ud til at man kan søge køretøjet i databasen, ligesom biltorvet.dk og nummerplade.net
    Hvad jeg lige kan finde, så står der ikke noget, om at lyset skal være asymetrisk, så hvis det er symetrisk, så er det fjong (må bare ikke blænde)


  • #10   25. okt 2012 Det er ikke bare pæren der skal skiftes hvis den er asymmetrisk. Det er hele den lygte som nærlyset sidder i. Eller parabolen hvis den kantages ud og skiftes. Man kan evt. køre med et stykke tape på en del af lygten mens man leder efter en der vender rigtigt.

    V5C er bare en ny udgave. De skiftede fra V5 til V5C for nogle år siden men folk kalder stadig bare V5 i daglig tale.


  • #11   25. okt 2012 Nice bimmer - Skifte pæren ?? Tror ikke der er problemer med hverken lygterne eller pæren på sådan en ny fætter.

  • #12   25. okt 2012 Det lyder godt.. For hvis hele lygten skal skiftet er det knap så billigt på sådan en fætter.. Selv med hjælp fra E-bay..

  • #13   25. okt 2012 jeg tænkte sq nok du ikke kunne lade være med at springe på en bimse.. smiley

  • #14   25. okt 2012 prøv evt. at skriv til : strada (SV1000S sælg.s ) ., herinde på mcg.
    er sikker på at han har hentet 1 cykel derovre.
    det kan være han kan hjælpe.
    det er da værd at prøve.


Kommentér på:
Import ekspertise søges!

Annonce