{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Offroader m.afg. Hvilken? {{forumTopicSubject}}

G'aften MCG

Overvejer meget kraftigt at skifte gademissen ud med en klatremis.

Leder efter en relativt potent maskine, som kan lidt af hvert skov/strand og hygge offroad. (skal også være til nogenlunde at køre en tur fra fyn og til vestkysten, stranden)

Eneste kriterie er at det skal være en 4takts, selvom de lyder knald godt de hidsige 2-taktere!

Er en klx250 no go?
KTM exc synes jeg er ret iorden, men prisen på grisen er også høj.


Absolut max pris 40.000, men findes der et o.k billigere eksempel, modtages hintet med kyshånd.

Vh johonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offroader m.afg. Hvilken?
  • #1   26. okt 2012 DRZ 400 er en SUPER maskine

    De fleste danske DRZ er latterligt dyre fordi folk tror at en DRZ 2005 født som motard er guld..
    Næ, gå ind på blocket, find en DRZ400E fra 2000-2002 og få den afgiftet...
    Den er født til offroad og er skarp i motoren... og holder godt.. 6000 mellem olie og 24000 mellem ventil.. dog ville jeg gøre det oftere..

    Skulle du købe en dansk DRZ med endurohjul så monter den med en keihin fladspjelds, så er den sgu ganske livlig...


  • #2   26. okt 2012 Hvis det kan lade sig gøre t få den afgiftet for under 40, var det faktisk et godt forslag!!

  • #3   26. okt 2012 Ham her var jeg med i Polen på hans:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/29748-suzuki_drz_400s___solgt
    Han ved en del om dem, skriv til ham og hils.... mener afgiften er 12-15000 på dem og de koster små 12-14000 i Sverige..

    Du bør kunne komme under 30 in cl. afhentning, syn og plade...
    og så er de faktisk egnet til offroad i forhold til en ombygget motard der godnok er fed, men afdæmpningen er ikke lige spot on...
    De gamle har ikke USD gaffel men fåk det.. Der er vigtigere ting i livet...


  • #4   26. okt 2012 Right on!

  • #5   26. okt 2012 Nu får jeg jo lige reklameret for min, men når det er sagt, så synes jeg at du skal overveje hvad du tror at du mest kommer til at bruge den til. Jeg forventede også at bruge min til vej og lidt dagligdagsbrug hvortil en 600 som er super og med fodhvilere bag hvis der lige i en hurtig vending skal en med bagpå. På grusvej og strand er momentet kanon.
    For mig er det dog blevet udelukkende kørsel på bane med snævre sving og ufremkommelige stier og dertil synes jeg den er lige rigelig stor. Derfor søger jeg noget lidt mindre, velvidende at det koster noget dejligt moment.
    Desværre må jeg konstaterer at det er svært at finde noget sådan i nyere stand til betalbare penge.


  • #6   26. okt 2012 Karsten...
    Kør ud til Magnus og se på denne
    http://www.dba.dk/ktm-400-exc-400-ccm-50-hk/id-86900768/
    Det er spitzenklasse...


  • #7   26. okt 2012 EXC 450. Klarer alt. Sverige, Polen, enduroløb, lokalsnigere, Vesterhavstur osv osv osv.

    Mvh Mathias


  • #8   26. okt 2012 Og er den for svag til dig findes der heldigvis også en 525'er smiley

    Henrik: DRZ er og bliver en havelåge, uanset hvor mange gange du skriver det modsatte smiley

    Mvh Mathias


  • #9   26. okt 2012 Ja, og du ved jo alt...
    Jeg har jo slet ikke noget sammenligningsgrundlag ;O)

    Naturligvis kan en DRZ ikke sammenlignes med en EXC, den ene er en gadeduelig maskine den anden en racer.
    Manden søger en offroader, en EXC er fanme ikke en offroader uanset hvor mange gange du siger det ;O)

    Vi behøver ikke være enige...
    525 er en skrækkelig maskine for de fleste.
    Personligt vil jeg heller pisse på et elektrisk hegn end at køre en Polenstur på sådan en.. og jeg tillader mig at påstå at jeg mener nu nok at jeg kan håndtere den, men jeg gider ikke.. kører langt hurtigere på en 400 og har det sjovere..

    450 er en fantastisk maskine, men en 400 vil passe de fleste bedre.
    Er det ikke sjovt at dem i spidsen i enduro fravælger de store 4taktere 450/525 nu det er det eneste der virker? De hrutigste jeg kender kører 250/310.. og.. Moffe tæller ikke.. han er jo syg i bolden ;O)


  • #10   26. okt 2012 Du reklamerer bare løs.. Tror ikke 450'eren bliver for slap.. Ved sebastian herinde også anbefaler exc'erne..

  • #11   26. okt 2012 Carsten dig har jeg mailet med på 123mc smiley

  • #12   26. okt 2012 Sebastian er også gået ned i størrelse til 250ccm...
    450eren begrænsede ham... i rest my case..
    (han har dog også fået en 690er til rally.. det svin ;O))


  • #13   26. okt 2012 Så fordi DU har et sammenligningsgrundlag er det det samme som at det har vi andre ikke?

    Heh, nej vi behøver ikke være enige, og bliver det vist heller aldrig - det var også derfor jeg smed en " smiley " smiley

    Jeg har vist ikke sagt at 450 er det eneste der virker til enduro - bestemt ikke. Men det er det eneste der virker for mig til det jeg bruger den til. Senest 700km Vesterhavstur på 2 dage (heraf 2 x 75km på motorvej), og på søndag sidste afdeling af DM i enduro på Djursland. Hvis det ikke er alsidighed, så ved jeg ikke hvad der er. Jeg ville da rigtignok helst have haft min gamle, vibrationsfri, stille og rolige (bovlamme) DRZ på motorvejsstrækningerne og min gamle 625 SXC på stranden (i hvert fald på "flat out"-stykkerne), men fandme ikke om jeg gad køre hverken enduro eller hele vesterhavsturen på DRZ'eren - eller snæver skovsniger på SXC. Alt det HAR jeg så godt nok gjort flere gange førhen, og det er uden tvivl LANGT federe på 450'eren.

    Mvh Mathias


  • #14   26. okt 2012 Min pointe er desuden den, at man skylder sig selv at prøve f.eks. en EXC, inden man går ud og smider et tilsvarende beløb for en noget mindre potent dynge, som f.eks. en DRZ. Hvis ellers man kan "leve med" den noget ringere komfort (som jeg ikke synes er så slem som det nogen gange bliver forsøgt fremstillet), samt hyppigere serviceintervaller på enduromaskinen, er det min klare overbevisning at langt de fleste vil få mere ud af denne, da det simpelthen er en federe køreoplevelse - og alt teknisk udfordrende kørsel bliver langt nemmere.

    Mvh Mathias


  • #15   26. okt 2012 Jamen alle har snart anbefalet exc'en.. Den er garanteret også noget billigere end drz i reservedele...

    Glæ'er mig bare helt vildt..

    O indtil videre tak for svar..


  • #16   26. okt 2012 "Så fordi DU har et sammenligningsgrundlag er det det samme som at det har vi andre ikke?"

    Nej, så absolut ikke det jeg siger...

    Citat dig:
    DRZ er og bliver en havelåge, uanset hvor mange gange du skriver det modsatte
    ....
    Se det er da noget af et postulat. Forstår ikke rigtigt at du mener jeg postulerer...
    Jeg er udemærket klar over at du kører meget og har meget erfaring, men det er du jo ikke ene om.
    Det er da SÅ fedt at du har fundet den rette maskine, det gør den altså bare ikke nødvendigvis til den rette for andre.
    Jeg anbefaler alt fra XT600 over i Cagiva Elefant og KTM 950 til Gasgas og tilmed Honda XR selvom helvede fryser til is før du ser mig på en XT600 eller en Honda XR igen..
    Jeg syntes det er vigtigt når en uden den store erfaring ønsker vejledning fra dem med erfaring at man hører hvad han søger fremfor at proppe ens egen favorit ned i halsen på ham. Jeg er klart KTM fan, men der er fanme mange fede maskiner derude... og vi har end ikke nævnt WR 400/450 som jo også er en fantastisk maskine.
    Så vejledning er noget med at lytte og se ud over egen næsetip ;O)

    PS.. Jonas og jeg har de sidste dage skrevet PB om KTM 400/450 så der er han vist ret informeret ;O)


  • #17   26. okt 2012 Mathias hvas kører du egentlig på pt.?

    Ja den er jeg slet ikke i tvivl om, skulle have skrevet noget om et billigere alternativ. Men når alt kommer til alt virker det som om ktm'en ikke er meget dyrere end drz'en, så er det jo altid rart med kapow:-)


  • #18   26. okt 2012 Hihi.. Det var da dagens spørgsmål...

    Gæt hvad han kører...

    DRZen er altså min. 10.000 billigere i indkøb og ja dele er billigere til EXCen... men delene til DRZ er altså ikke vildt dyre.
    DRZ400E er ikke at sammenligne med en DRZ400 født som SM.. Det er værd at slå fast. En SM har 40 hypper en E har 47 og har så absolut umpf når man gir gas... Tror der sammenlignes æbler og bananer.... ;O)


  • #19   26. okt 2012 Ja den er ikke så svær

    Hvor er billederne af grisen så?


  • #20   26. okt 2012 "DRZ er og bliver en havelåge, uanset hvor mange gange du skriver det modsatte."

    Igen - min " smiley " burde måske indikere at det ikke er ment helt så bogstaveligt smiley Isoleret set er DRZ en fin og stabil offroader som ikke gør nogen fortræd - men jeg tror at de fleste der reelt har kørt på (og ikke bare prøvet en tur op og ned ad en grusvej) både EXC og DRZ vil give mig ret i at sidstnævnte set i det forhold er - ja, en havelåge.
    Enig, jeg ville nødig have taget den 10 dages offroadtur til Sverige og Norge som jeg tog på DRZ i sin tid på en EXC. Primært pga. manglende mulighed for bagage samt udformning på sædet. Men til næsten alt andet tåler de 2 slet ingen sammenligning - med det forbehold at man er typen der helst selv tager hånd om olieskift og den slags, forstås.

    "Jeg syntes det er vigtigt når en uden den store erfaring ønsker vejledning fra dem med erfaring at man hører hvad han søger fremfor at proppe ens egen favorit ned i halsen på ham."

    Jeg benytter selv min 450'er til alle de formål som Jonas beskriver. Derfor er det netop den cykel jeg propper ned i halsen på ham smiley

    Mvh Mathias


  • #21   27. okt 2012 Jeg syntes du kryber udenom...

    Hvilken DRZ havde du dengang?

    "EXC 450. Klarer alt. Sverige, Polen, enduroløb, lokalsnigere, Vesterhavstur osv osv osv."
    Det der klarer Ben på en udkneppet XT350 fra 80erne som Sonny gjorde på samme maskine... De har jordet adskellige EXCer på den...
    Det kan også gøres på en XT600 og en LC4.. Hvor vil du hen med den sætning?
    At du har gjort det er jo ikke et argument i sig selv... ;O)


  • #22   27. okt 2012 til trådstarter
    Mit forslag er at du beholder din gademis og køber en bilig offroader ved siden af,dels for at se om offroad er noget for dig,og så har du også en vintercykel og lege på.Det virker fint for mig,og jeg har endda en del erfarring med offroad/enduro ,så jeg troede jeg ville have støre krav til min klatremis end en gammel xl350,men en god japansk honda/yamaha er faktisk ret pålidelig ,men det kommer jo an på dine ambitioner,skal du vinde dm dur den ikke,men skal du ud og hygge-svede en søndag er den super. Ved vesterhavet er den nok for sløv,hvis de andre har rigtige enduro maskiner,men i mine velmagts tider blev dm i enduro vundet af Ole Myggen på en yamaha tt350 suverent foran alle Husky kørene,da havde jeg en fin suzuki ts250x,den savner jeg sku. har haft husky wr400,og610, suzuki dr350 ,husaberg501,honda xr600,xl350 .for en 10-12000kr er du rimeligt kørende


  • #23   27. okt 2012 Hvad mener du med hvor jeg vil hen med den sætning? Jeg prøver jo bare at forklare at EXC'eren kan klare det meste, at den ikke kun duer til ræs og lokalsnigere (som ellers er en udbredt misforståelse) og at den efter min mening er den bedste allrounder. Desuden bliver det meste kørsel lettere end på f.eks. XT350 eller LC4.
    Men jeg synes efterhånden jeg gentager mig selv, og foreslår derfor at vi tager den over PM hvis vi skal mundhugges yderligere smiley Jeg tror godt folk efterhånden forstår budskabet.

    Ang. DRZ, så havde jeg en 06 SM, konverteret til offroad. Og så har jeg kørt lidt, bl.a. Øko-træning på Magnus' 400S fra 02 (tror jeg nok) med fladspjæld og fuldt system. Begge var havelåger sammenlignet med EXC. Du får mig aldrig til at indrømme andet smiley
    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at jeg snakker udenom?

    Mvh Mathias.


  • #24   27. okt 2012 Jeg har kørt rigtig meget på min Cagiva Elefant 650, med Ducatis V-3 Pantah motor! Den var KANON, til det hele, rimelig let og kraftig nok til ture med 2, Har osse haft en 900 Elefant med moto fra Monsteren, den er dog større og tungere og dermed mere "touring" præget, begge rigtig godt styrende og bremsende! Kørte i sidste uge på 3 lejede Offroadere på Kreta, Ktm 640lc, hardcore offroad, ikke den store komfort men godt moment, gode bremser og stabil i sving, Suzuki DR650 Freewind, lidt Touring, kørte fint med 2 pers, dog mere "slatten" og ikke så fint forarbejdet+den sidste:Kawa KLE 500, bedste komfort, styrer fint, lidt slatne bremser, næsten ingen vibrationer, men mest til landevej!

  • #25   27. okt 2012 Cakes. Det har jeg tænkt på, men det er også gamle maskiner, og reservedele udvalget har jeg hørt skullee være sløvt. - og så er det jo dobbelt forsikring.

    Asger.: fine forslag, men. Jeg tror de bliver for tunge.. Det er ikke så meget på landevjen dens spidskompetancer skal være.


  • #26   27. okt 2012 jeg giver 1200kr om året for xl350 med vinterdækning og vægtafg.100pr.mnd. det med res.dele kender jeg ikke til ,den er solid som et sveizerur:-)

  • #27   27. okt 2012 ...Lige indtil toppen står af smiley

  • #28   27. okt 2012 jaaaa jeg er et svin smiley


  • #29   27. okt 2012 Jeg var desuden klart hoppet på den 400EXC i dba!
    Der er både til vejen og til terræn til en fornuftig pris....

    Et eller andet sted så gælder det jo bare om at komme igang... Og gøre sig sine egne erfaringer.... man kan altid sælge og finde en anden på et senere tidspunkt. Jeg startede selv på en 525´er som jeg dengang synes var fantastisk i terræn.... Da jeg blev bedre kunne jeg godt lure at den for mig blev for tung og voldsom i terræn, så gik ned på en 450´er. Den passede noget bedre..... Men stadig ikke helt.... Så blev det en 250´er istedet....meget mere mig......

    Skulle jeg have en 4 takter idag blev den et 250´er, 350´er eller 400.. Skulle det være en to takter, så en 200exc. Den 250exc var super let kørt, men lige en tand for arrig til de helt små spor.. På lige stræk (acceleration) kunne jeg stort set følge min makker på hans 525´er, indtil han skiftede til 6. gear 200´eren skulle desuden være endnu mere letkørt, hvilket er det jeg går efter når vi taler enduro...Motorkraft er for mig ikke et issue når vi taller enduro.. Jo mindre jo bedre! Man holder længere uden at blive træt, og cyklen er så meget nemmere at kaste rundt, rejse op og råbe af!
    Jeg ville ikke bruge en EXC til lange ture (fx en tur til spanien eller lignende), uanset motorstørrelse... Det kan lade sig gøre, men ikke for mig... så skal den på en trailer.
    Til de lange stræk og de åbne steder så er rallyen perfekt smiley mit næste projekt er at finde en 200exc uden plader og bruge den der hvor rallyen bliver for stor.

    I bund og grund skal du finde ud af hvad dine behov er og så tage det bedste kompromis. Skal du køre både vej og terræn så nap fx en 450´er, er det kun terræn så en mindre.... Mest optimalt var at have en lille, en mellem og en stor, så er man dækket ind smiley Kan man ikke det så er det altid et kompromis uanset hvad du køber.... For der vil altid være en anden maskine der er bedre til en ting, hvor ens egen så er bedre til en anden ting


  • #30   27. okt 2012 Synes nu en honda xr400 er pissefed...Både med motard og offroad opsætning

  • #31   27. okt 2012 XT660 er også en pisse fed maskine som brugt kan fås til omkring de 40. smiley

  • #32   28. okt 2012 Du har self tekket min gamle DR500 ud? Men den er nok FOR billig!

  • #33   29. okt 2012 Niels s- ening men de er ikke tilat opstøve nogen steder

  • #35   29. okt 2012 XR400 er en fed maskine, men den er sgu hverken fugl eller fisk...
    Den lader meget tilbage at ønske hvad angår støddæmpere og gaffel og så er motoren venlig og flink.. grænsende til det røv kedelige... ;O)
    Så er der højt til kickstarten og dem jeg har kørt med siger at den altid starter første gang.. og det passer aldrig når vi er på tur..

    XT660 kontra en DRZ400 er som at sammenligne æbler og bananer.
    XT660 er en fin og meget stabil vejmaskine der kan køre grus, men den er alt for tung i røven til offroad/enduro.
    DRZen vejer 40 kg mindre men det føles som 100 når man skal rejse den op for 3. gang i skoven.

    Når det er sagt kan man køre på alt der hvor man vil, noget er bare bedre egnet end andet.


Kommentér på:
Offroader m.afg. Hvilken?

Annonce