615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Typegodkende en veteran? Typegodkende en veteran?

Godaften MG

Min daddy har fået tilbudt en BSA A65 Lightning af en fjern slægtning til den nette sum af 1.000kr. Maskinen ligger komplet, men i stumper, så der er lagt op til en masse far og søn tid med renovering af sådan en gammel englænder.

Nå men problemet ligger i at en Lightning smider 35,8kW på baghjulet, hvilket er 0.8kW for meget for en 20-årig efter de nye kørekort regler. Vi kan jo dog alle godt blive enige om at efter 40-45 år, så yder den ikke de 35,8kW længere.

Så kan man få den typegodkendt på ny, hvis man får målt dens nuværende hk? Syntes jeg læste for noget tid siden at en veteran motorcykel ikke koster ret meget at få typegodkendt som nyt køretøj?

Håber i har et bud? Ville være ærgeligt, hvis jeg skal vente til jeg bliver 22 med at kunne tage en tur.

Mvh Arsukfjorden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Typegodkende en veteran?
  • #1   29. okt 2012 Den kan vel drosles ned ligesom andre cykler
    prøv at spørge i en synshal
    hilsen Kenneth.

• #2   29. okt 2012 Tybegodkende som nyt betyder afgift som ny så kan vist ikke betale sig i længden

• #4   29. okt 2012 Ellers vil jeg gerne købe den for 2000.
    Så har i tjent en hurtig tusse til julegaver.

• #5   29. okt 2012 he he - jeg ville da godt give 3000, men tvivler nu på de vil af med den.
    Fed cykel og god fornøjelse med projektet.

• #6   29. okt 2012 Jeg er skam udmærket godt klar at det er det som der står i papirene der gælder og ikke hvad den evt ville smide på et rullefelt. Det er også derfor jeg spørger om hvorvidt det er muligt at få den typegodkendt på ny.

Jeg er klar over at det koster kassen at få et køretøj godkendt igen, men jeg mindes bare at have læst at det er langt billigere, hvis det er en veteran maskine.

Skulle den drosles, så havde det jo ikke været sværere end at sænke kompressionen, give den en lidt federe blanding, smide en begrænsning i udstødningen eller lignende. Det drejer sig jo kun om 2% af ydelse, der ksal skæres af.
    Men igen, så ville det ikke være nødvendigt for den smider med garanti ikke mere end 40-45hk alligevel efter alle de år.

• #7   29. okt 2012 Hehe nej den bliver skam ikke solgt. På trods af at den er skildt ad, så er stellet vist blevet pulverlakeret og maskinen er mere eller mindre komplet med alle dele.
    Med min forståelse af klassiske englændere, så er den noget mere værd end nogle få tusinde smiley

• #8   30. okt 2012 Sludder den er ikke så meget værd 2000 er et rigtig godt tilbud...

• #9   30. okt 2012 Jamen så begynder jeg at sælge mine tomme flasker, eller vil du bare have dem som de er?

• #10   30. okt 2012 dødsdømt projekt , typegodkendelse og moderne krav for at den kan opnå typegodkendelse på ny !

glem det !!!!

Kommentér på:
Typegodkende en veteran?

Annonce