{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Kawasaki Er5 - muligt køb {{forumTopicSubject}}

Hej MCG!

Jeg skal ud at kigge på en Er5 her i weekenden, men da jeg er helt ny i MC verdenen ville jeg gerne spørge nogle mere erfarne til råds først.

Den er fra 1997, har kørt 20.000km, er synet og står til 17.000kr

Dette synes jeg umiddelbart lyder ret billigt i forhold til andre tilsalg?

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne model ved prøvekørsel osv?

Han har selv justeret ventiler på den for nyligt, hvorefter den blev lidt utæt ved kølingen, men har har selv skilt det ad igen og sat nye o-ringe i inden jeg skal se på den - så det lyder vel okay?

Mvh. Steen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Er5 - muligt køb
  • #1   30. okt 2012 Ja umiddelbart er det ikke meget...Men da den har kørt på Bornholm, så synes jeg at det virker realistisk..

  • #3   30. okt 2012 om den har gået 120k eller 20k, bare sælger har forstand på vedligeholdelse af motor, så gør det ikke det store, kig på den og go for it! rejste også selv langt for at få min, og det at kører den hjem var en sejre smiley

  • #4   30. okt 2012 Elias G : og det er noget du har stor erfaring med ???

  • #6   30. okt 2012 @elias.

    Læs lige dit indlæg igen smiley 99% af alle mc'er runder ikke 120000....

    20000 på 15 år er ikke så usædvanligt. Jeg har en cykel som har kørt 11000 på 13 sæsoner smiley

    Prisen er lidt høj. Den SKAL kunne handles for 13-14k. Men er den særdeles fin og med nye dæk. Så er det nok ok.

    En meget fin hverdags mc.


  • #7   30. okt 2012 kan da ikke se noget problem i en mc der ikke engang er beregnet ttil race, runder 120k, michael min onkels gamle GS500 har kørt 135k (sidst jeg hørte for ½ år siden) og fejler abselout intet så i den forstand ja, og så har vi jo haft et topic omkring km betydning før. Og det nåede da frem til en fin konklusion med at vedligeholdelse betyder alt. smiley

    Jeg håber virkelig at flere mc'er runder 120k end 1%, ellers er det lidt trist, hvis folk skrotter dem fordi nogle koblingsplader skulle skiftes. etc. smiley

    Jeg selv kan ikke forstå hvordan man kan modstå fristelsen til at tage på lange ture, det er jo nærmest 1,3kkm om året der er blevet kørt så, men jeg kan dog sagtens forstå hvorfor man har en mc for at skrue i den!


  • #9   30. okt 2012 @Elias.

    Prøv at tjekke mc markedet, både her,dba,123 osv, det er uhyggeligt få cykler du finder som har rundet 100k. men nu er motoren jo heller ikke eneste sliddel.
    Og har du en 15-20 år gl cykel som har en værdi på 15.000,- så kan det ikke svare sig at ofre koblingsplader.bag dæmper,en kaliber og hvad den sikkert ellers mangler.

    Og som tidligerer skrevet så er der en pæn sjat "voksne" mænd som har mere end 1 mc, og nogle som slet ikke nåede at blive luftet i denne sæson.( jeg har kendskab til adskillige cykler som de sidste 5 år kun er blevet vasket :-))

    Og når en mc har boet 10 år hos en mand med både bondegård,campingvogn,båd og masser af arbejde så er der sgu ikke tid til nogen langtur på den 2 hjulede smiley

    H Brian


  • #10   30. okt 2012 Stee. Det kan også være han bare skal af med den, men tag dog en med der har lidt forstand på det, og lyt og mærk.:-)

  • #11   30. okt 2012 Jeg er af den overbevisning af langt de fleste ældre mc'er med lavt km-tal har rundet 100.000 mindst een gang.

    Derfor - glem km-tallet. Kig på standen af cyklen i stedet.


  • #12   30. okt 2012 @jesper.

    Tror ikke du har noget at have din formodning i .........Og tror heller ikke det er fakta!


  • #13   30. okt 2012 Jeg kan jo lige så nemt have ret, som dig.
    Det er MIN mening, og meget tyder på jeg har ret. Og hvad betyder det? Ikke en skid.
    Folk skal bare glemme det km-tal.


  • #14   30. okt 2012 Jeg mener ikke der er noget som helst der peger mod kollektivt km fusk. Slet ikke.

    At der findes cykler der har kørt baglæns er jeg ikke et sekund i tvivl om. Men tror ikke det er mange.



  • #15   30. okt 2012 Det er jo ikke km-fusk. Det er fordi speedometerne nulstiller ved 99999 km.
    Det er ikke bevidst snyd jeg hentyder til.
    Ejerne af cyklerne er i langt de fleste tilfælde ikke engang klar over det selv.

    Selvfølgelig findes der masser af cykler der rent faktisk har et lavt km-tal, men langtfra alle der tilsyneladende har det.

    Denne ER5 skulle kun have kørt 1300 km om året hvis den kun har kørt 20.000 km. Slet ikke utænkeligt, men det er mere sansynligt den har kørt 8000 km om året, hvilket svarer til 120000 km.


  • #16   30. okt 2012 Jeg synes absolut ikke at 8000 km pr år virker sandsynligt. Faktisk vanvittig usandsynligt. Det er en meget lille procentdel at mc'isterne som køre så langt i gennemsnit pr år, i dk.

  • #17   30. okt 2012 Jeg har kørt 292 km på min RF 600 i år.

    Det er da meget individuel, hvor meget folk kører.

    Man burde umiddelbart kunne se på en MC, om den har kørt 20 tkm eller 120 tkm.


  • #18   30. okt 2012 Hvis det var en RR-maskine, eller en cruiser der kun kører når solen skinder, ville 8000 km være meget pr år, men en ER5 er jo oftest en pendler eller begynder maskine. Så på sådan en synes jeg bestemt ikke det er meget.

    Men det er også lige meget - det eneste jeg ville sige med det er at han skal kigge på standen af cyklen fremfor km-tallet.


  • #19   30. okt 2012 Tog kørekort på sådan en fætter, den går OK. Den var også inde i billedet som den første MC. Hvis den har gået 120.000 frem for 20.000 tror jeg nok du vil lægge mærke til det. Prøv den, lyt til den og mærk hvad mavefornemmelsen siger (og ret dig efter det) så kan det vel ikke gå helt galt. Måske kan du endog få den for 15.000,- ?

  • #20   30. okt 2012 Prisen er ikke afskrækkelse for alder i km. At man så synes den burde koste 10.000 er ret meget ved siden af.

  • #22   31. okt 2012 Steen.. Er du ik bange for at en ER5 bliver lidt for kedelig meget hurtigt??. Bare en Tanke...

  • #23   31. okt 2012 Tak for svarene alle sammen!

    Thomas C, jo det frygter jeg, også da drømmen var en sportsmaskine...men da jeg er på SU rækker pengene ikke så langt. Så en Er5 virker som et mere fornuftigt køb...og da jeg alligevel skal køre 34hk, så bliver den jo ikke hurtig uanset hvad jeg vælger...


  • #24   31. okt 2012 Steen. Ok. Det lyder rigtig fornuftigt så. Men når den nu alligevel skal drosles, har du så kigget på en CB 500?? Uden at være sikker, tror jeg altså du får en lidt bedre, og mere holdbar maskine. Og den kan findes til næsten samme pris.

    http://www.123mc.dk/honda-cb-500/mcid-58370s2
    http://www.123mc.dk/honda-cb-500-s/mcid-57051s12


  • Verner N
    Verner N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   6. nov 2012 ER-5 blev brugt som skolecykel og det fortæller jo en del. Selv om den er droslet, kører den udmærket og den går fint 23 - 25 Km/L
    Jeg har en fra 2001 og jeg nyder at køre, den har været droslet, men det har jeg lavet om, så den har 50 Hk. og er rimelig kvik når den får nogle omdrejninger.
    Kørestillingen gør at det er rarest at ligge under de 90 og det passer jo meget godt med vore fartgrænser. Ok den kan nemt smutte 140, men det er ingen nydelse.
    Jeg er 69 år og cyklen passer perfekt til mig


  • #26   6. nov 2012 Vi har en 2000'er er-5 her i huset som har gået omkring 70.000 km og den kører fint.

  • #27   6. nov 2012 Dejligt at høre fra nogle der har erfaringer med det!
    Jeg kom desværre ikke ud at se på den i denne weekend. Men umiddelbart løber den vist igen vegne...

    Dog tror jeg lige at jeg vil prøve en tur på en MC med kåbe før et eventuelt køb, da jeg aldrig har prøvet at køre med kåbe...

    Mvh. Steen


  • #28   7. nov 2012 lyder som en god ide. held og lykke med mc-købet.


Kommentér på:
Kawasaki Er5 - muligt køb

Annonce