1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Motard til 50 Kilo Motard til 50 Kilo

grunden til jeg skriver her er at jeg gerne vil have en Motard cykel når den nye sæson starter.
Jeg har afsat 50.000 kr til cyklen og er gået igang med at kikke på modeller, det skal være omkring de 600 cc.

Jeg har haft en KTM 640 supermotard fra 2005 og den rystede desværre så meget at efter 1 times kørsel var jeg fuld stændig ødelagt i kroppen, så sådan en model må det ikke være.

eventuelle tip om hvor der står Motarder i den prisklasse tilsalg, modtages gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motard til 50 Kilo
  • #1   11. nov 2012 Suzuki DR-Z 400 eller Yamaha ZT660.

Det kommer lidt an på hvor ekstremt det skal være. Jo mere ekstremt, jo flere rystelser mv som du selv har oplevet.

• #2   11. nov 2012 ville prøve XT660, overvejer selv sådan en sag engang. det skulle være en virkelig lækker motard

• #3   11. nov 2012 Ups, slå fejl. Jeg mente en xt 660.

Der er også et par honda xr modeller som kunne være brugbare.

• #4   11. nov 2012 Min ryster også mega voldsomt.. Det tror jeg egentlig er meget normalt for en supermotard, uden at vide det med sikkerhed..

Måske er motard ikke noget for dig, hvad med en naked bike?

• #5   11. nov 2012 MT 03 er ikke så extrem og den ryster ikke så meget

• #6   11. nov 2012 Honda´s crf 650 .. der er èn i markedet , er nok lidt grov - men fed til længere ture

• #7   11. nov 2012 Pokkers Dorsoduro 750 ser rigtig fed ud, men tror nu ikke den når at komme ned i 50 kilo næste forår smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #8   11. nov 2012 Mere sprød motard finder du ikke...

http://www.dba.dk/super-motard-650/id-86277806/#

• #9   11. nov 2012 Jeg ville have ødelagt gevindet i blokken når jeg skulle skifte olie hver dag, hvis jeg havde sådan en cykel som sajmon linker til.

Følger lige med i emnet, jeg kunne nemlig os godt bruge et par råd eller to om hvilken cykel man skal vælge i den prisklasse:)

• #10   11. nov 2012 Honda XR650R kører som en drøm!
    Ryster ikke
    Sjov på de små veje
    Kan kører motorvej i længere tid

• Sajmon ™

#11   12. nov 2012 Og hvad så hvis den kræver olieskift hver 10 timer køretid?

Det er kun lige over en liter olie og tager under 10 min og kræver ingen specialværktøj. Til gengæld er der mere temperament og funfactor end man nogensinde får på en tung offroader med gadedæk.
    Den der har endda en ret omfattende historik og nogle modifikationer som gør den brugbar som gadecykel.

Hvis ikke jeg kun skulle køre på bane, havde jeg valgt den der selv...

• #12   12. nov 2012 Stempel og ringe hver 30. time? Er den lavet af smør, sår'n en Husky?!

• Sajmon ™

#13   12. nov 2012 Jeg har ikke nævnt nogen steder at den er god til bane? smiley

800 kroner om måneden i olie... Det er alligevel 40 timer den kører om måneden, medmindre du bliver pænt meget bollet bagfra på olieprisen. smiley
    Dvs stempel og ringe flere gange om måneden også?

Det virker en smule hysterisk på mig - set i lyset af at min KTM har tæt på samme effekt, og kun skal have nyt stempel hver 130 timer.

• #14   12. nov 2012 Jeg tror sgu' ikke der er nogen af dem jeg kender og kører med der kører EXC (vel en 20-30 stykker) der skifter stempel for hver 130 time. Og på trods af dette har jeg aldrig hørt om en EXC der har brækket sig.

Mvh Mathias

• #15   12. nov 2012 Slap nu af med de der sindsyge intervaller.. Jo hvis du kører motocross eller lignende, sgu ikke supermoto på gaden..

Olie for hver 1000 km, ventiler for hver 5000 km og skift stemplet hvis den ikke trækker mere og er blød som smør ved kickstart...

• Sajmon ™

#16   12. nov 2012 Aha... Så omsorgssvigt er altså at overholde de intervaller som KTM selv foreskriver? De er endda kendt for at være rimeligt konservative...

Hvis nu du kørte hardcore cross eller enduro på din, kunne jeg forstå det. Men det gør du ikke, og det gør man heller ikke på den Husaberg jeg linkede til, så det der er noget pjat.
    Det er din maskine og du bestemmer over den, men lad venligst være med at dømme eller råde os andre, baseret på din egen overhysteriske holdning til tingene.

Kommentér på:
Motard til 50 Kilo

Annonce