{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Import af Cykel incl tur. {{forumTopicSubject}}

Hej

Min far er flyttet til England, planen er jeg skal besøge ham til sommer.. Hvor vi skal have en tur rundt på mc i England. Vores rejse slutter i Danmark, så små 2000 km.

Hvordan er reglerne, kan jeg bare leje prøve import plader og race rundt på dem? - eller skal rejsen foregå direkte til DK ?

Det er dog ingen problem for ham den gamle, da han får den registreret i hans navn, da han har bopæl i uk.

-Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af Cykel incl tur.
  • #1   16. nov 2012 Altså jeg skal lige forstå dig ret:

Du smutter over og besøger din far. Du køber en Engelsk cykel med den hensigt at importere den til DK efter jeres ferietur. Og så vil du gerne vide hvordan du lovligt kan drøne rundt på den, inden du returnerer med cyklen til DK?

Mvh
    Jakob

• #2   16. nov 2012 YES smiley

• #3   16. nov 2012 Så vidt jeg husker, uden at have belæg for det. Så er det kun i Danmark, at reglerne er så strenge med hensyn til prøveplader.. Så du kan formentlig købe prøveplader i Englang, og køre på dem.. Men det kan din far vel undersøge ved myndighederne i England?
    Og så skal du selvfølgelig have dk prøveplader i dk..

• #4   16. nov 2012 Du køber bare export-plader i England inkl forsikring og og når du så kommer til Dk køber nu prøveplader ved grænsen og fyrer cyklen hjem..

• #5   17. nov 2012 Der findes en EU prøveplade.
    Du må IKKE bare køre rundt i UK, der er forsikringen på manden og biken, ikke bare på biken.

• #6   17. nov 2012 Omregistrer din mc i din fars navn. Kør på den så længe du vil i uk. Og lad evt ham køre den til dk smiley

• #7   18. nov 2012 I Tyskland på man godt køre på kværnen. For der følger forsikringen kværnen. Det er dog kun ansvar..

• #8   18. nov 2012 Jeg har selv for 4 år siden været udstationeret i england, hvor jeg købte en mc. Der skal være forsikring på motorcyklen, nøjagtig som her i dk. Så skal der betales road tax, det er et mærke man kan købe på posthuset derovre bla. Og du må gerne køre på cyklen, også selvom den står i din fars navn. Da jeg var færdig derovre, meldte jeg forsikringen fra, pladerne bliver på, de er cyklens. Tog cyklen med hjem til dk, hvor regler for kørsel med "prøveplader" gælder. Så skal du melde cyklen ud af det engelske system, der er i reg. Attesten en side / snip. Som skal sendes til det engelske "motorkontor" og så er den sag ovre. Så er der kun tilbage at betale afgift i dk.
    Håber du kan bruge dette.
    God fornøjelse derovre

Kommentér på:
Import af Cykel incl tur.

Annonce