{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

Motorcykel prisudvikling {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange derude der mener deres motorcykel bliver mere værd til sommer end den er nu?

Jeg har nu et stykke tid ledt efter en motorcykel men har haft meget svært ved at finde en til en tilnærmelsesvis retfærdig pris.

Det jeg leder efter er Hornet, Monster, 750SS og CBR f.

Kigger jeg bare på de fire cykler der er lavet af guld eller vil folk ikke sælge deres cykler?

mvh frederick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel prisudvikling
  • #1   21. nov 2012 Nu har jeg fulgt markedet i et års tid..

Dem jeg har kigget på har ikke været stigende i pris bare fordi det er blevet sæson og sommer. .. smiley De ældes jo og ja tror da også at dem der vælger at sælge i sommeren, hurtigt vil af med dyret og købe en ny de kan køre på.

Bare mit bud.. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #2   21. nov 2012 Når sæsonen starter, stiger priserne stort set altid. Hvis du skal handle billigst, er det indenfor de næste 2-3 mdr.

Men du har ret - folk tror deres cykler er guld værd.

Hvor mange gange har du været ude og se på en cykel med pengene i hånden?

Stort set ingen tager dig seriøst hvis du forventer at sidde og prutte om prisen hjemmefra, så du kommer til at ofre dig for det hvis du vil handle.

• Sajmon ™

#4   21. nov 2012 Jeg har en til salg selv, og den stiger da igen til foråret, for når jeg gider køre på den er det ikke så vigtigt at få den solgt.

Så kan det godt være den falder endnu mere til næste efterår, men så har den også kørt flere km og er sikkert blevet bygget mere om. smiley

• #5   21. nov 2012 Der jo forskel på det du mener er retfærdig pris, og så det andre mener er en realistisk pris. Og når du har svært ved at finde en god Ducati Monster 600 til 25.000kr, så skyldes det bare at de 2 ting ikke stemmer overens.
    Du kan være nok så uenig i det realistiske priser nogle sælgere har, men du kan ikke kun vurdere en MC ud fra alder og km. Nogle holder bare værdien bedre end andre.

• Sajmon ™

#6   21. nov 2012 Jesper har ret. smiley

• #7   21. nov 2012 Jeg er ganske bevidst om sammenhængende, nu har jeg bare læst en del der som sagt mener at tingene bliver mere værd om sommeren end om vinteren. Jeg kan forstå at behovet for at sælge bliver mindre men det undre mig at tingene bliver mere værd. Det med ducatien er som sagt bare et bud, jeg har fundet en hos en forhandler til 35k og så regnede jeg med at brugte ville stå til 25-30k, men åben bart står de til 40k . . .

• #8   21. nov 2012 Jeg tror ikke at priserne vil stige lidt til april, det plejer de. Men plejer er død. ( eller i hvert fald på ferie)

De økonomiske omstændigheder i verden, gør at der er mange flere luksus vare tilsalg, end der er købere til.

Jeg er sikker på at dem som partu skal sælge, må bide i det sure æble og sænke prisen.

Har også på fornemmelsen, at mc forhandlerne har et par sure år foran sig. Med det værdi tab som nye cykler har pt. Er der ikke mange som har lyst til at købe nyt.

Nogle "kloge" hoveder, mener at bestanden af motorcyklister og ,lyst sejlere vil falde med op imod 10% de næste par år. Og det vil jo betyde at her vil være for mange cykler en overgang..

• Sajmon ™

#9   21. nov 2012 Prøv at svare på det jeg spurgte om før...

En ting er hvad tingene står til salg for - en anden er hvad du kan prutte dem ned på - men det forudsætter du er seriøs og parat til at handle.

Hvis det kun er 5000 kroner som adskiller din "retfærdig" pris med deres "realistisk" pris, så er du ikke skarp nok til at handle en MC, uanset årstid.

• #10   21. nov 2012 ^^ enig.

Man lader ikke den"rigtige" mc smutte, pga et par tusset....

• #11   21. nov 2012 Jeg har fulgt priser de sidste par år og de er aldrig steget op til sesson. Men cbr 600 så tror folk de er lavet af guld og diamanter (-:

• #12   21. nov 2012 jeg har købt min i efteråret. der er mange der har haft til salg sommeren over, og gerne vil gå ned i pris i en kontant handel. jeg kikkede på mange og bød herefter på dem jeg syntes var i go stand.

• #13   21. nov 2012 arrhh.. Yamaha R6 fra 99-02 står også til salg med priser som var det 24 karat guld. smiley Der er cbr af samme årgang noget bedre sat i pris og km-tal. .. :o)

• #14   21. nov 2012 OG.....
    Nogle fastsætter maskinerne efter en realistisk salgspris og skriver fast pris...
    OG holder fast i den...
    Det gør jeg og har solgt en del og har aldrig måtte beholde en maskine jeg har ville skifte ud.
    Jeg har til gengæld ignoreret adskillige latterlige bud der ingen realisme havde...
    Ikke altid man kan forhandle pris, men mange (i min bog, tosser) prissætter og forventer at give et pænt nedslag..
    Hvorfor ikke bare prissætte til den pris man ved den er værd i stedet for det pjat?

• #15   21. nov 2012 Kan nu godt forstå mange af dem der vil have en god pris for deres mc, hvis jeg skulle sætte min Honda hornet fra 2010 til salg vil en realistisk pris nok ligge mellem 70 og 75 kilo det vil sige et tab på 30-25 kilo den har kørt 13000 km og står som sprit ny, det vil jeg sku aldrig sælge den for uanset hvor fattig jeg er så den bliver her på matriklen.

• #16   21. nov 2012 Har set en r6 fra 2000 til salg for et par dage siden. ..Sidste jul så jeg på præcis den samme annonce. smiley Prisen er ændret 3000 kr. ..Nogle står bare fast.

• #17   22. nov 2012 Det kan godt være jeg ikke har budt hårdt nok ind på maskinerne jeg har kigget på. Men nu er jeg mere interesseret i at vide om det er den vej man skal regne med, dvs at et afslag på omkring 15-20% bare er sådan det er.

Men jeg er stadig meget overrasket over at jeg uden problemer kan finde forhandlere der sælger de samme cykler billigere end privat personer.

• #19   22. nov 2012 Min bliver 50% mere værd, men ikke fordi det er sommer, alle ved jo at Honda stiger i pris for hvert år der går!!!! c",)

• #20   22. nov 2012 Eftersom de frie markedskræfter spiller ind på prisen, vil prisen helt naturligt stige i løbet af foråret i det udbud og efterspørgsel hænger sammen.
    Jo større efterspørgsel der er på cykler, jo højere bliver prisen.

Det kan godt være prisen ikke stiger i forhold til i sommers, men den kan muligvis holde den samme pris selvom cyklen er et år ældre og nogen km fattigere.

• #21   22. nov 2012 Hvis man ikke har solgt inden for 1 år bør man nok overveje om ens pris ikke er alt alt alt for høj.

• #23   22. nov 2012 Jeg kan godt lide optimismen her på forum i forbindelse med det her spørgsmål.
    Er det alvorligt ment at folk tror at når nu sælger har haft sin mc til salg i 6 - 8 mdr uden henvendelser, så vælger han lige at sætte prisen op i forventning om at så skal den nok blive solgt?
    Prisen på brugte maskiner går kun en vej og det er nedad.

Du kan altid finde den enkelte der bliver solgt utroligt billigt og den bliver solgt uanset tidspunkt.
    Så den billigeste maskine får du ved at følge godt med på markedet og have pengene klar når den rigtige kommer på rigtigt billigt.
    hvis du køber fra den generelle mc marked så er det selvfølgelig billigere at vente på folk bliver mest muligt "presset" for at sælge deres mc.

Og inden der nu er fem der skriver at de bestemt sætter prisen op til Marts, så viser tidligere år jo at langt de fleste sætter deres maskine ned og resten bare ikke får solgt.

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #24   22. nov 2012 Som det også er blevet antydet, så er det jo en prisstigning, hvis ens cykel holder prisen hen over vinteren. Siden værdien naturligt vil falde i takt med at den bliver ældre, er man da sluppet meget godt fra det, hvis man får det samme for den 6 måneder senere.

• #26   22. nov 2012 Men nogen cykler er bare dyrere end andre. Jeg har selv en gammel VFR 750, og jeg er lidt rystet over hvad de står til. De må være lavet af guld.

• Sajmon ™

#27   22. nov 2012 Jeg har bare sat min suverænt billigst - men det er åbenbart ikke nok.

• #28   22. nov 2012 er den ikke kun suverænt billigst herinde? har du sammenlignet med DBA, G&G 123mc osv. Desuden er dem der er sat billigst jo stadig for dyre da de ellers var solgt.

Men det der irriterer mig er bare at jeg er meget interesseret i at købe (har oprettet købs annoncer) og de fleste tilbud jeg får er fra cykler jeg ikke ønsker.

• Sajmon ™

#30   22. nov 2012 Min er billigst alle steder den er til salg.

• #31   22. nov 2012 At nogen mener at folk der vil sælge CBR600 tror den er lavet af guld er en gang pis, så skulle Mercedes også være lavet af guld ? den koster jo mere end en Fiat...
    Honda er bare bedre kvalitet end feks. Suzuki, derfor også forskel på priserne...

Har man ikke råd til en Honda eller en Mercedes må man nøjes... sådan er det bare, og tænk sådan er det faktisk med mange andre ting også smiley

• #32   22. nov 2012 thomas C : nu er der jo også stor forskel på hvad de står til og hvad de sælges til...
    synes godt nok de gamle vfr750 er faldet meget i pris de sidste 2 år ....

• #33   22. nov 2012 Michael l...Ja det er muligt.. Men de er sq stadig dyre hvis du holder dem op imod en tilsvarende Suzuki. Fik selv pruttet med 5 kilo ned.

• #34   22. nov 2012 Sludder Sajmon. Denne er billigere
    http://www.123mc.dk/suzuki-sv-1000/mcid-58881
    Den har mere udstyr samt 2 års reklamationsret.

• Sajmon ™

#35   22. nov 2012 Den har ikke mere udstyr og er ældre end min og har kørt flere kilometer... smiley

Det er nemt nok at give 2 års reklamationsret på noget der aldrig går i stykker. smiley

• #36   22. nov 2012 Ikke desto mindre, er din ikke den suverænt billigste sv1000.
    Og hvis en SV1000 aldrig går i stykker, er det da underligt su har skiftt motoren efter kun 100.000km smiley

• #37   22. nov 2012 Enig i at cbr er kvalitet ellers havde jeg ikke foræret min sjæl til honda. Men en gammel mc som en f2'er som min skal ikke koste mere end 20-25000kr sådan er min mening. Den kostede jo kun 100.000 for 20 år siden

• Sajmon ™

#38   22. nov 2012 Min var den suverænt billigste SV1000 da jeg satte den til salg - og sammenlignet med udstyr / opgraderinger, er den stadig klart foran de fleste andre på markedet.

Jeg flyttede motoren over i et andet stel hvor den kører videre som baneracer hos en bekendt, så den blev ikke skiftet fordi den fejlede noget. smiley

Til gengæld fik jeg en masse tekniske opgraderinger, en del mere effekt, lidt flere funktioner - uden det kostede mig andet end lidt arbejdstid.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #39   29. nov 2012 Jeg har det lidt sådan at hvis en MC står til 30tkr og jeg mener at den kun burde koste 20tkr, så er sælger og jeg så langt fra hinanden at kontakt ikke nytter, men det er måske forkert antaget ?
    Jeg kigger lidt efter enten GS500 eller XJ600 (1998+) og de står begge typisk til de 30 tkr. og jeg mener ikke at en 15 år gl. cykel skal koste så meget. En GS500 bør ikke koste mere end højst 20 og en XJ600 måske 2-3 tusinde mere.

• Sajmon ™

#40   29. nov 2012 Nu er GS500 jo solgt frem til 2006, så det kommer helt an på årgang og km om den er 30 værd.
    Det samme med XJ600 - den dækker også over rigtigt mange årgange, så det er en forskruet holdning at prissætning er så firkantet.

Du skal også gøre op med dig selv om udstyr er penge værd. Der var f.eks en som ville købe min SV, men han underbød mig groft, med det argument at alle opgraderingerne ikke var noget han ville betale ekstra for. Spøjst nok ville han så have yderligere nedslag da jeg så ville ændre cyklen tilbage til standard??

Come on...
    Folk er blevet forblændede af at det er "købers marked" og tror de kan tillade sig hvad som helst.

• #42   29. nov 2012 Jo men det er også en sjov tendens at sælgere mener at deres cykler har den værdi som andre "ikke solgte" cykler er sat til salg for.

Det at du har sat din SV, nej jeg aner intet om hverken din eller andre SV'er bruger bare lige dig som eksempel, som den billigste, betyder jo ikke at det er en retfærdig eller fornuftig pris.

Det betyder bare at den er billigere end konkurrenterne, men den kan stadig godt være overdrevent dyr.

Desuden virker en del af salgsannoncerne ikke som om folk ønsker at sælge men bare at have tingene til salg for at gøre konen derhjemme tilfreds.

• #43   29. nov 2012 jeg har lige købt ny/brugt mc. suzuki rf600 fra 94. jeg kikkede på flere forskellige maskiner, og der var meget stor forskel på stand. en var brugt til hverdag og stod altid ude, den var meget slidt og klar til skrot. en anden var passet og plejet, alle service var der papir på, den havde altid stået inde, og den var kun blevet brugt til fornøjelser i godt vej. maskinerne var ca samme årgang og prisen var den samme.
    så det kan godt betale sig at kikke og sammenligne flere maskiner.

• #44   29. nov 2012 Ha ha ha smiley jeg aner ikke hvad en sv1000 skal koste.
    men en udtale om at ekstraudstyret ikke er 1 krone værd... og at prisen derfor skal yderligere ned hvis det bliver afmonteret smiley :D det er sådan noget der gør det sjovt at handle smiley

• #45   29. nov 2012 Ja sådan en gut giver grå hår i hovedet smiley

• #46   29. nov 2012 min personlige holdning er at ekstra udstyr/special designede dele er at, selfølegi er det mere værd, ellers må folk bare købe en standart cykel og så købe grejet i dyre domme bagefter og selv montere...
    Jeg ved hvor meget de stumper der sidder på min maskine har kostet, og jeg er da bare glad for at jeg fik det med til en god pris men, dyrere stumper, højere pris, sådan er det.

• #47   29. nov 2012 hvis det extra udstyr er dyre end standard kan man vel godt kræve lidt mere i pris. ellers syntes jeg at hvis man feks skifter udstødning til en dyre, bedre model kan man højst kræve prisforskellen der er imellem standard og den man nu har monteret.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #48   29. nov 2012 Når jeg skrev 1998+ så var det fordi jeg mente 1998 eller årene lige der omkring. En GS500 eller XJ600 fra 1998-2001 skal ikke koste 30tkr.
    En GS500 eller XJ600 fra de nyere årgange (2004+) skal naturligvis koste mere - ingen tvivl herom.
    Det er vel i praksis således at en ny MC som kører ud over kantstenen fra forhandleren automatisk har tabt 10-20%. Herefter taber den vel 10% årligt indtil den rammer en magisk grænse på omkring 20tkr. som mange MCs vist bliver på i mange år.

XJ600 vandvittigt eksempel:

En praktisk talt ny model:
    http://www.123mc.dk/yamaha-xj-600-n/mcid-58281s8

En gammel hest:
    http://www.123mc.dk/yamaha-xj-600-n/mcid-595s11

Er prisen sat rigtig på den sidste ?

• #49   29. nov 2012 prøv tyskland. tror ikke at afgiften er vanvittig høj på de modeller du nævner. en ny mc i tyskland koster ik meget mere end en knallert herhjemme. hvis der feks brænder en ventil af på en 6-8år gammel xj600 i tyskland, er det ligefør det bedre kan betale sig at købe en ny maskine. jeg har lige købt en motor fra en tysk mc ophugger som virker perfekt.(med garanti)

• #50   29. nov 2012 Årr he he det var en optimistisk pris (-:

• #51   29. nov 2012 <- min GS500 kan du få for 15.000 Carsten H
    Det er i hver fald hvad jeg regner med at sætte den til salg til.

• #52   6. jan 2013 Ting bliver solgt, til det de er værd.
    Hvis ingen finder tingen prisen værd, er prisen forkert.
    Hvorfor skuller priserne stige til foråret, når sælgerne er ved at være møre og helt vilde efter en opgradering inden sæsonen starter?

• #53   16. feb 2013 Jeg skal ikke sælge nogetsomhelst, men er faktisk pissetræt af at læse om købere der er så skide utilfredse over at sælgerne ikke vil sælge til den pris køberen har råd til at betale = Sælger skal forære sin MC væk.
    Køberne brokker sig især over priserne på Honda CBF600 - Kære ven, det handler om udbud og efterspørgsel, og hvis du ikke kan, eller vil betale den pris varen efter sælgers mening skal koste, så se at komme videre i stedet for at jamre dig i diverse fora'er........ Undskyld mit sprogbrug smiley

Kommentér på:
Motorcykel prisudvikling

Annonce