1.620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

det er da at snyde sig selv?? det er da at snyde sig selv??

ham her, må da sovet i timen.. hvem betaler afgift for en 1999 cykel, når cyklen egentlig er fra 88-90??
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/122903-suzuki_gsxr_750

kan også være jeg er helt blind.. men den ramme der, kender jeg lidt for godt, til at vide, at det ikke er, og aldrig har været en 99..:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det er da at snyde sig selv??
  • #1   23. nov 2012 Han skriver selv motoren er fra 90...nok en tastefejl fra hans side

• #2   23. nov 2012 Ja undrede mig også... Men som han skriver 99 har 125 hk så den kan tunes til 150 hk... Kan overhovedet ikke se logik i noget af det...

• #3   23. nov 2012 han skriver jo også, at den er først inreg, i 99..? men det ændrer da ikke på rammen, eller fremstillings året?.. min blir jo heller ikke en 2013, når jeg måske betaler ny afgift næste år, pga den store ombygning..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   23. nov 2012 Han er jo helt væk.

Det er fint nok den først er indregistreret i 99 første gang, men det ændrer ikke ved at 116hk er standard effekten som cyklen er godkendt med, for det er jo hvad stelnummeret siger når man slår det op.

Så ikke alene er han komplet uvidende omkring fortoldningsregler, men også naiv... smiley

• #5   23. nov 2012 hehe.. tør næsten ikke smide et bud på den:)

• #6   23. nov 2012 Steffen p: Tør du smide et bud på min smiley

• #7   23. nov 2012 Og fuck den er dog smags løs eller også er jeg gået glip af moden som de unge vil ha'?

• #8   23. nov 2012 Uffe: det er sku fin bandit det der.. men ville gerne op i en 1200ccm.. men det er sku blevet en nice bike..

og få lige at gøre det helt klart med hensyn til den jeg linker til.. jeg mener ikke der er noget galt med maskinen, men det lyder helt hen i vejret, sådan som den annonce er skruet sammen.. og at det pludselig er blevet en 99, det forstår jeg slet ikke??

• #9   23. nov 2012 Takker steffen. Vil gerne selv op i en større ccm smiley

• #10   23. nov 2012 kan lige tilføje, at sælgeren har skrevet privat til mig, at den skulle være go nok, med hensyn til skat, at de ville have penge for en 99, altså en Srad med 125 hk.. men cyklen er født en 89, med standard motor.. så er det stadig min opfattelse, at Skat har snydt meget i den her sag?? har faktisk fået ondt af manden... for hvem vil slås med Skat om sådan noget her??

• #11   23. nov 2012 Nej det bliver aldrig en 99'er.. Stel, gafler, svinger, bremser, tank, frontkåbe osv er alt sammen fra en 90'er.. Noget gammelt stads..
    Det, der er noget lort er at man KAN risikere, at forsikringsselskaberne vil taksere den som en 99'r, rent prismæssigt... Og så er det sg noget lort..
    Og som Sajmon så klogt påpeger, så er den stadig kun godkendt til 116 hk.. Dvs 139 hk inkl de 20% forøgelse..

• #12   23. nov 2012 Uffe: kan det ikke betale sig, at smide en 1200 motor på, og nogen andre bremser, og så betale en lille afgift oveni?? du ved jo hvad du har, og delene koster ingenting i tyskland..

• #13   23. nov 2012 får lige sælger med her...

• #14   23. nov 2012 Hej Steffen Har ikke lyst til at udpensle så meget herinde da dette ikke er mig. Men giver gerne en kort forklaring om cyklen.. Stel årgang 89 efter tyske papire, motor årg 90, frontkåbe 91 og bagende 95 fra srad.. som fatalt haft en del kamp med at få betalt den rette afgift af netop denne cykel.. og det var til og med da den så ud som i min profil.. (GUL) det endte med jeg tabte sagen mod told/skat og fik lov til at betale afgift som en 99 altså med 125hk.. Og dermed ligger 20% reglen sådan at det er lovligt med 150hk.. End of story.. Det vil sige jeg har fuld ret til at bygge en 1100gsxr eller 1200bandit med 1100 knaster på uden at skulle betale yderlige afgift.. Om bremser osv skal udskiftes er jo en helt anden sag..

Håber dette kunne hjælpe de forvirrede lidt på vej.. Hygge

• #16   23. nov 2012 Det var faktisk til stor hjælp.. Og da jeg næsten lige har været til foredrag om netop ombygning, og afgifter, så fald 10øren på plads.. De har simpelthen vurderet, at den har skiftet identitet, og valgt at du skulle betale den dyreste afgift, af de cykler du har bygget fra.. Det er sku det største svineri, jeg nogensinde har hørt om, og det vil spille en stor rolle i min egen sag, om min ombygning.. Ville ikke på nogen måde, stille dig hen som en der var dum, men det er helt klart for mig, at du har stået alene of meget svagt i den her situation..

• #17   23. nov 2012 Bremserne of resten skal helt klart skiftes.. Og du blot nok nød til, at forklare din cykel lidt bedre i den annonce, eller linke til det her emne i forum.. Eller vil du få nogen mærkelige bud og kommentare:)

• #18   23. nov 2012 Bremserne of resten skal helt klart skiftes.. Og du blot nok nød til, at forklare din cykel lidt bedre i den annonce, eller linke til det her emne i forum.. Eller vil du få nogen mærkelige bud og kommentare:)

• #19   23. nov 2012 Har hermed linket til dette forum. Og Takker..

• #20   23. nov 2012 Steffen: Har tænkt meget over at sætte en 1200 motor i, men det kræver tænding, karburator, ledningsnet og selve motoren. Det vil koste en del mere end at sælge og købe en fx SV1000. Dog er min en enér og ses ikke andre steder end hvor jeg er og det vil jeg jo miste ved et salg. Det kan dermed ende med jeg har en mc der har kostet mere i ombygning end den er værd smiley

• Sajmon ™

#21   23. nov 2012 Det ENESTE den der cykel har af fællestræk med SRAD (som starter fra 1996 og opad), er bagenden.

Det er ALDELES OG ABSOLUT IKKE nok til at den ændrer identitet til 1999 model!!!

• #22   24. nov 2012 Synes argumentet om at der kan lægges større motor i uden at cyklen påny skifter identitet og dette udløser endnu en afgift er meget tyndt.

Er det sådan at forstå at en anden bagende (nu overdriver jeg lidt) har udløst en ny afgift, og man derved er garanteret, at det vil en større motor ikke?

• Sajmon ™

#23   24. nov 2012 Det lyder lidt sådan.

• #24   24. nov 2012 Vi og sælger kan jo hurtigt blive enig om, at det er skat det er den store synder her.. Og hvis det er betalt som en Srad, så må de have skrevet antal hk på reg.attest?

• #25   24. nov 2012 Uffe: hvis man vil have en ener, så gør det i mine øjn ikke noget, at den har kostet mere end den er værd.. Alt taber jo værdi i mc-branchen, men at køre på en helt speciel cykel blir aldrig kedeligt, og gir go anledning, til nogen gode samtaler, med mange forskellige mennesker.. Det er da mere hver penge:) og især når folk næsten brækker nakken når man køre forbi;)

• #26   24. nov 2012 Steffen: Vi tænker helt ens smiley
    Jeg kan ikke lade være at bruge penge på den, selvom jeg har haft den til salg. Jeg ved dog også med de ændringer jeg vil lave over vinteren at folk vil brække nakken til sommer smiley Det bliver dog ikke det store, men nok i mine øjne til folk kigger en ekstra gang smiley Længe leve ombygninger

Kommentér på:
det er da at snyde sig selv??

Annonce