{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

GSXR K6/7 Vs K8/9 og pris? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Sidder lige her og kigger lidt på nogle GSXR 600 K6/k7 og K8/9 som jeg er blevet lun på, har kigget en del på dem, men hvor meget vil i sige man maks må gi for henholdsvis en K6/7 og for en K8/9, lad os sige de står 100% standard og intet fejler, med knap 10.000 på klokken?

Vil i sige at de opgraderinger der er fra K6/7 til k8/9 er de ekstra penge værd?
Ved at designet er lettet opdateret, den har fået drive mode, Den skulle være bedre i mellem området, udstødning har fået katalysator, har læst mig til at de siger det er svære at skifte potte på den, end på k6/7, er der nogen der ved om det passer?. Er der andre væsentlige forbedringer?

Mvh Michael

Ps. Undskylder forfånd det blev lidt rodet, for de slåfejl der nu engang skulle være.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR K6/7 Vs K8/9 og pris?
  • #1   12. dec 2012 k8-k9 skal du skære i selve røret for at sætte en slip-on på.. Hvorimod på k6-k7 kan du fjerne et par skruer og så er den af..
    Så ja det er næsten full system hvis du skal af med katalysatoren.


  • #2   12. dec 2012 Godt inlæg..
    jeg syntes at priserne for 600ccm kontra 750 ,stort det er det samme..
    så 600gsxr er måske lidt overvuderet i brugtpris..
    køb 750ern.. og få mere bundtræk... og mere behagelig på længere ture ...
    vil jeg udmildbart tro..
    resten med kat ved jeg sku ikke noget om


  • #3   12. dec 2012 #Tue J

    Nu har jeg selv en 600 k6 og har prøvet 750'erne.. Ved altså ikke helt hvordan den skulle gøre sig bedre til længere ture?? Da alt jo er identisk lige bortset fra den smugle bundtræk som du nævner.. Men det er vel ikke fordi man tager lang ture og ligger og bruger bundtræk hele turen?

    Og prøver slet ikke at være umulig her og forsvare min egen smiley Men det er jo nettop helt ens cykler med den forskel på 150ccm / 25hk.. Så skal du på langtur og cruse er de jo helt ens hvis du ligger den i højt gear og tøffer derud af. smiley


  • #4   12. dec 2012 jeg går ud fra at gearing ikke er det samme på de 2 cykler...


  • #5   12. dec 2012 Har du ret i den ikke er.
    Og kan også være jeg har den ide/erfaring eftersom jeg har gearet min om. smiley


  • #6   12. dec 2012 Eneste grund til at vælge 600cc er hvis man får en væsentlig billigerer forsikring.
    De er 100% ens ergonomisk. men 750 motoren er langt bedre til alm brug. Og seriøs hurtigere over 100.

    Der er for nyligt handlet en 750 k8 til 72k. jeg købte en 750k7 for det samme (72k 13000km) i August.
    Kender en 750 k6 28000km som er solgt til 65k ( godt nok i blå :-()


  • #7   12. dec 2012 de 2 cykler er næsten ens ja bortset fra gearing Moment og Hk. et par kg i vægt.
    Jeg vil dog stadig gå ud fra en 750er holder længere i Motor end 600 gør.


  • #8   12. dec 2012 jeg har været ude og prøve dem begge (alle 4) og udover designet og den modeknap er det for den helt alm. bruger ingen forskel..

    og grunden til der er så stor prisforskel på k7 til k8, er at der er ca 5 gange så mange k7èr i omløb...

    dog vil jeg anbefale dig at kigge på 750èrn... den går altså bare bedre, og nej den koster ca det samme som 600èrn i forsikring...

    du kan også bare springe på en 1000èr.. smiley


  • #9   12. dec 2012 Tak for svarene allesammen.

    Brian. Havde den nogen fejl eller andet siden du fik den til den pris? For lyder virkelig billigt i mine oejne..

    Nicky, ja der er naesten ingen K8&9 tilsalg kontra antallet af K6&7. Hmm 1000eren er ihvertfald for vildt for mig endnu og lidt for dyr, har kun koert uden drossling i et halv aar, men en 750er er bestemt ogsaa en mulighed, hvis ellers prisen er rigtig..


  • #10   12. dec 2012 inden du forelsker dig for meget i sådan en racer...

    så har de en tendens til at koste kørekort...

    og gør dig selv en tjeneste lige at find ud af hvad forsikringen skal koste dig, inden du køber noget.. smiley


  • #11   12. dec 2012 Nej min har ingen fejl overhovedet,( se den i min profil) og nej det er ikke specielt billigt, det er prisen. Den kan ikke koste mere i disse tider, det vil dem som har tilsalg til en væsentlig højere pris også sande, hvis de virkelig vil have solgt.;-)

  • #12   12. dec 2012 Jeg har lige solgt en GSXR750 K8 for 71000. Med 16000 km på tælleren, og i flot stand!

    De gode handler er derude.

    Gå efter den som er flottest vedligeholdt til den billigste pris. Lad være at lade km skræmme dig. En 750'er er at foretrække smiley

    Held og lykke med det.


  • #13   13. dec 2012 Synes tit jeg læser det med en 750er, er så meget hurtigere, må indrømme på en lang side, der den sku ikke sygt meget hurtigere (min vægt er dog 62kg) og jeg kære endda på en k5.

  • #14   13. dec 2012 Den er jo hellere ikke meget hurtigere. Den er bare meget mere brugbar til gadekørsel fordi den har lidt mere momentet og, over et lidt bredere omdrejninsregister.

    Den er ikke MEGET hurtigere når det går lige ud. - Men dog hurtigere.
    Det er det lidt bredere træk der, for mig, er den afgørende forskel. smiley


Kommentér på:
GSXR K6/7 Vs K8/9 og pris?

Annonce