8.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Michael S
Michael S
Emner: 50 Svar: 236

offroader i dk? offroader i dk?

jeg overvejer at prøve en offroader som min næste mc fordi jeg har en ide om at det kunne være sjovt at drøne lidt rundt udenfor det almindelige vejnet, men ender man som ejer af en offroader i dk ikke bare med at køre på vejene 99% af tiden alligevel?

hvad siger i der ejer en offroader: kører i rent faktisk offroad på den? og hvis i gør, hvor kører i så?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  offroader i dk?
  • #1   23. dec 2012 Det ku da være fedt lige NU smiley

men ellers tror jeg du har ret, så skal du til sverige/norge på deres grusveje smiley

• #2   23. dec 2012 Jeg kører stort set ikke andet and offroad. Køb en dynge og meld dig ind i Offroad-klubben, så skal du se løjer smiley

www.dormck.dk

Mvh Mathias

• #4   23. dec 2012 Jeg elsker at køre offroad i Danmark, men køre MEGET på vej, offroad er det vigtigt at have en MEGET let cykel, så jeg solgte min 750 offroader, købte en touring cykel, og en yamaha 125 ccm offroader, så er jeg dækket godt ind.
    Der er MANGE steder at køre, men nok ikke mange LOVLIGE steder, kasserners områder, grusveje gennem skov, strande osv.
    T

• #5   23. dec 2012 Tja jeg er en af dem der kører 80% på asfalt med min færge - men ser jeg en grus eller skovvej der ser spændende ud så vender den store onde sgu den vej.

Min mc kan det hele, den kan køre hurtigere end jeg tør på både asfalt og grus/strand - og så kan den på gade dæk køre en svingtur og let hamle op med diverse langt mere ræser prægede sports maskiner ... men der skal okses med den i svingene !

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#6   23. dec 2012 ja man kunne sikkert få meget sjov ud af det i en klub, men jeg tænkte mere på om man fik den brugt som offroader sådan til hverdag?

(jeg bor i århus så sverige er lidt langt væk)

jeg kan faktisk ikke rigtig komme i tanke om noget sted i dk hvor man kan køre offrroad uden at få en skovfoged eller en sur landmand efter sig? eller har jeg overset noget?

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#7   23. dec 2012 ja why not, tror det bliver en lille yamaha XT-agtigt ting, så kan jeg jo se om det er noget. så må jeg jo bare se mig lidt for hvis jeg krydser ind over skoven;)

• #8   23. dec 2012 jeg har rodet lidt uden for vejene på min Kawa det er da fedt Pt lige nu er det dog for glat vi har 20 Cm Sne
    men ellers så er det en jeg kommer til at bruge en del
    og på andre ture så bliver det min 1300 som skal luftes

• #9   23. dec 2012 Min bror kører Transalp, den er også offroad-egnet, men han kører nok 95% på asfalt her i landet.
    Han valgte den pga komfort og sidestilling, hvilket jeg sagtens kan følge ham i!

• #10   23. dec 2012 Der er da mange steder man kan kører! Måske ikke helt lovligt men man kan jo altid farer vild når man er på tur smiley
    Desuden er der rigtig mange nedlagte grusgrave rundt omkring der er aldrig nogen der brokker sig, bare du ikke lige kører det samme sted hver uge.

• #11   23. dec 2012 Der er ikke andet for end at komme igang.. Har aldrig hørt om nogen der begyndte der blev træt af det.
    Jeg kører selv kun offroad på min, og så lidt så muligt på asfalt/grus...

• #12   23. dec 2012 Mols bjerge, masser af grusveje og kuperet terræn.... Lovligt ( hvis man overholder de strikse hastighedsgrænser ;-))

Og nej.... Man køre meget få % på andet end asfalt. Jeg er sikker på at Jan's 20% ikke holder i retten smiley

• #13   23. dec 2012 Vent til de får bedre batterier til EL crosserne, så kan du køre i alle de skove du vil, uden at blive opdaget

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#14   23. dec 2012 ja mols bjerge har jeg kørt meget i på mountainbike og det bliver nok også et af de steder jeg starter med at terrorisere. jeg tror jeg finder en brugt XT 350 eller DT 175 eller lign til foråret og så melder jeg mig ind i en klub som ved hvor alle de fede steder er. men tak for svar folkens.:)

• #15   23. dec 2012 jeg kører 98% af mine km på drz´en offroad, pladen er der egentlig kun for at kunne lave lidt "snigere" lidt mere stueren smiley Der er massere af lovlige steder du kan lege på sådan en, det handler bare om at være lidt opfindsom og opsøge ruterne... Ellers plejer jeg at smide den op bag på pickup´en når jeg skal ud og køre f.eks. via www.dormck.dk eller på baner, gider ikke knoppe rundt på asfalten med den smiley

• #16   23. dec 2012 DT175 neeeeeeeej.....DT125 JAAAAAAAAAAAA smiley

• #17   23. dec 2012 Jeg kører en del offroad på min, for år tilbage meget mere da jeg ikke havde en lille enduromc også...
    De store kan sagtens, men de små kan komme steder man ikke engang overvejer med de store.
    Offroad er mange ting smiley

Min søn vil satse mere på enduro og skifter derfor sin 1993 XT350 ud med en varebil til Endurojernet. (så kan jeg måske få min bil i fred)

Vi har hygget om den et lille års tid med nyt stempel og dertil hørende honing, nyrenov.top med nye sæder, ny knastkæde og strammer, ny kobling. fatbar styr, KTM blink og forlygte fra en WR400 samt en potte fra en KTM 450 der lyder godt uden at larme åndsvagt.

Den er ikke sat til salg endnu, men det kan ikke være længe...
    PM om det var noget..

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#18   23. dec 2012 jeg vil helst ikke aftale noget før jeg har pengene på plads, men tak for tilbuddet henrik.

brian S, jeg kender ikke rigtigt noget til de to modeller, hvad er problemet med en DT 175? det er nu også XT 350'eren jeg er mest lun på så måske er det ligemeget, men det er jo altid rart at vide hvis der er noget man skal holde sig fra?

• #19   23. dec 2012 DT175 er en effektsvag 2takter. Har haft kvikkere knallerter.

DT125 er også 2takts og fås i flere udgaver.
    Den kraftigste er ret sjov, men de andre lidt til den sløve side, men til deres fordel er en meget lav vægt.

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#20   23. dec 2012 ok, jeg tror egentlig heller ikke jeg gider det olieblandergøgl og 2 takts prutteri, så det bliver nok en XT 350'er til den tid. men tak for svar, nu vil jeg se om der skulle ligge en under juletræet.:)

• #21   23. dec 2012 Hvad med en bette Honda. Den er altså lidt mere vaks end Yamaha DT 175
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/123749-honda_mtx_125_r

• #22   24. dec 2012 Tror da også en 175 og 350 er for små ! min er en 650 og har et godt træk føler den er rimelig over det
    Det kan være du skal købe min den er lige synet samt helt nye dæk på, skal lige have sædet lavet inden salg, da jeg ikke vil være bekendt andet

• #23   24. dec 2012 Om maskinen er for stor eller lille kommer da så absolut an på hvad man vil køre. På en grusvej er din 650 sikkert fin, men på et snævert snigerspor vil jeg til hver en tid foretrække en XT350 - eller endnu bedre en, DT125R. Man har ligesom ikke brug for 15hk ekstra når der samtidig følger 50kg med oveni hatten smiley

Mvh Mathias

• #24   24. dec 2012 Steffen...
    Hvor meget reel offroad har du kørt på din?
    Til grus og vej har du ret.. men så stopper enigheden også.

350ccm er et super kompromis til begge verdener.
    Når der er transport indover ville jeg droppe 2takt.. De kan godt men.. Jesus en larm...

Jeg har selv 850ccm til grus/vej og let offroad i Sverige men til skovmaskinespor, bane etc. en 300ccm 2takt.

• #25   24. dec 2012 Hørt. 350'erne er gode bud på budgetoffroadere. Dog har XL350 en uheldig tendens til at spise topstykker. XT350 har mig bekendt ingen egentlige svage punkter. Skal den være rigtig spændstig skal den hedde TT350. DR350 er sikkert også fed nok, hvis man da er til Suzuki smiley

Mvh Mathias.

• #27   24. dec 2012 Don T... enig.. sådan en KTM 690 er lækker...

Men, er de så lette alligevel?
    Knægtens XT350 vejer vist lige over 120 kg.

Nå ja... så er KTMen også lige 8x prisen.. Kender ikke budgettet for trådstarter, men er pengene der er 690eren klart en fed allrounder.

Eller.. en som den du har til salg.. Har selv til gode at prøve en men har kun hørt positivt.

• #28   24. dec 2012 Henrik
    Ikke meget da den først er kommet i hus i November måned, men de 153 Kr er ikke noget problem at tumle

• #29   24. dec 2012 Så er det måske lige tidligt nok at konkludere og vejlede om 153kg er meget eller lidt? ;O)

Så kom du forbi en tur så skal jeg få en voksen mand til at græde når du ikke orker at få den ud af mudderet for 4. gang eller mister modet når den skal over en træstamme eller 2...

Jeg ved godt hvad du mener, min 220kg ST er også fin fin til både hullede skovveje og let skovbund, men jeg er sikker på at du taler om let offroad selvom du måske mener noget andet smiley
    Jeg har prøvet bane og hård offroad på min ST og det er bare så meget spild af kræfter og de går sgu lidt i stykker når man smider dem, det gør de små ikke.

• #31   25. dec 2012 Enig...en gang off-road altid off-road. Har størstedelen af min mc-karriere siden 1985 kørt off-road, hovedsaligt Yamaha. Syntes ikke at det er det store problem at finde steder at køre i dk, der er masser af steder på Sjælland hvor man kan udforske naturen uden at forstyrre nogen. Har holdt en pause på 3 år gr. familien, men næste år genoptages mc-karrieren, så derfor er jeg også på jagt efter en off - road mc. Mht DT125R er denne en fin og solid mc med tilstrækkelig kraft. Men overset og undervurderet i mc - kredse. JP

Kommentér på:
offroader i dk?

Annonce