{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Fzr 600 Motor type? {{forumTopicSubject}}

Hvor finder jeg motor typen på en Yamaha Fzr 600 Genesis Fra 89'?? Tror det er en HEE Men kan ikke finde det på blokken.

Tror måske der er sat en nyere motor på.
Endvid undre jeg mig over der står på reg.attesen - Første reg.dato 18-04-1996 når jeg ved det er en 89'er. Det gir ikke rigtig nogen mening. bare noget jeg faldt over..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fzr 600 Motor type?
  • #1   30. dec 2012 Modeltypen hedder en 3HE. Det kan sagtens være en 89'er selvom den først er indregistreret i 1996. Den kan have stået længe hos en forhandler eller på et lager. Du kan stadig købe fabriksnye 2008'ere hos både Suzuki og Yamaha, så helt unormalt er det heller ikke.

  • #2   30. dec 2012 Hvordan ved du det er en 89'er?
    De blev også solgt i dk. 1996 som FZR600 US


  • #3   30. dec 2012 Din FZR er en model bygget i 1995 og den korrekte type betegnelse er :
    FZR600RG Genesis
    Model type code:
    3HHE
    Product code 010(= EuropeHawaii-USA og nogle nabo lande).
    De kom i 2 farver: New Yamaha Black og Reddish Yellow Cocktail 1.



  • #4   30. dec 2012 Okey, intressant.
    Den er købt i køge mccenter som en 89'model.
    Står der også på slutseddelen.

    Skal bruge et oliefilter, men syntes de viser et insatsfiler til en 3HE. - Og min er monteret med et "dåse" filter. Som en 4JH. Set på RideBikeForever.dk


  • #5   30. dec 2012 Og det er en US model.

  • #6   30. dec 2012 Uanset hvad Køge har solgt den som, svarer dit stel nr til det jeg skrev(Trak dit stel nr fra nummerpladen).
    En 3HE model kører med et indsatsfilter der hedder 1L9-13441-11, din er en 3HHE og den kører med spin-on filter(som på en bil) der hedder 3FV-13440-10 pris: 112,25 incl moms(originalt! )
    Jeg har online adgang til Yamaha´s Europa server og kan derfor slå alle Yamaha stel nr op.


  • #7   30. dec 2012 Okey, nu jeg med. Det er en 3HHE self. Det passer også med stelnummer.
    Hvor skaffer du det til den pris?
    sidste år gav jeg 274kr hos yamaha store ringsted!


  • #8   30. dec 2012 Jeg arbejder hos en Aut.Yamaha forhandler og det er den korrekte pris du har fået af mig !!! og det kostede ca. det samme sidste år, mon ikke du husker forkert eller har fået andet med i samme omgang, hvis ikke må do jo have noget tilgode smiley


  • #9   31. dec 2012 Det må jeg da have.
    Har da kvitt på det nævnte beløb. Må lige ned og høre hva der foregår!


Kommentér på:
Fzr 600 Motor type?

Annonce