{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Yamaha 600 FZR {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer derude,

Jeg skal til at købe min første motor cykel og har fået tilbudt en Yamaha 600 FZR til hvad der ligner en god pris af en god kammerat. Men jeg ville høre jer erfarne hoveder derude, om der er noget specifikt jeg skal kigge efter. Både sådan helt generalt både ved køb af en brugt motor cykel, og specifikt ved en Yamaha 600 FZR

Den har gået 38.000 kilometer, ellers ved jeg ikke lige så meget om det enndu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha 600 FZR
  • #1   3. jan 2013 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det tilbud er, men tag evt et kig på min smiley Sorry for off topic.

  • #2   3. jan 2013 Du skal huske, at FZR'en ikke er helt ny længere, og derfor er der meget der kan være slidt. Jeg skiftede reservedele på min den første sæson for 15.000 kroner, men min havde så også gået næsten det dobbelte. Måske var den lidt for slidt smiley
    Men kontroller tykkelsen på bremseskiverne. De må ikke være under 4 mm, og nye bremseskiver er dyre, rigtig dyre!
    Derudover, så kig på hvordan kæden og tandhjulene har det, hvor meget mønster er der tilbage i dækket, og hvordan er helhedsintrykket generelt af maskinen?
    Hvis du sætter maskinen i frigear og slipper koblingen kan du meget hurtig høre hvordan udrykkerlejet har det. Er det slidt, så vil den rasle. Alt i alt, så kig meget på hvordan helheden i cyklen er, er motorpakningerne tætte, er forgaflerne tætte og hvad med støddamperen bagved?

    Held og lykke med maskinen og det eventuelle køb smiley


  • #3   3. jan 2013 Bare af ren nysgerrighed hvad er en god pris ? og hvilken årgang? smiley
    Og pas på med køb af venner, venskabet ryger hurtigt


  • #4   4. jan 2013 Steffen ( Odense ) lige en lille rettelse , der sidder ikke udrykkerleje på en FZR 600 .. Det er slør i hele koblinghuset , og kan kun fjernes , hvis du skifter huset .. Det er kobberbøsset der er slidt .... Man kan nogengange få skiftet kobberbøsset , men ikke på alle koblinger.

    Hilsen Brian R1


  • #5   4. jan 2013 Start lige det rigtige sted: Kan du overhovedet sidde ordentligt på den? Specielt den maskine volder faktisk nogle mennesker ret store kvaler:-)

    Derefter skal du hitte en der har lidt kendskab til MC-er og meget gerne tilden specielle model, der vil hjælpe dig med at øje den igennem.

    Sandsynligheden for en reel vurdering er så meget bedre end hvis du bare spørger og får svar her.


  • #7   4. jan 2013 Fik en i en byttehandel gav 25000kr for en 1996, motor lød fint, men der er jernstel og der var rust i, ved ikke om det kun er den model der hedder US der har jernstel, eller det er dem alle.
    Syntes ikke den var SÅ fin når man kunne se rust skjolde på den.
    T


Kommentér på:
Yamaha 600 FZR

Annonce