{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

De nye MC regler.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle !

jeg står og skal have MC kort nu her i februar i år, jeg er 21 år gammel og jeg har en del tvivl til de nye regler... Jeg er med på at jeg må køre en mc med max 48Hk... Men mit store spørgsmål er så om der er nogen form for bregræning mht ccm?

jeg har nemlig i sinde at købe mig en Yamaha Xt660 X, og hvis det så viser sig der er regler for ccm størrlese ja... så ved jeg ikke hvad jeg skal stille op ^_^


Vh Daniel :o)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De nye MC regler..
  • #1   7. jan 2013 ingen begrænsninger med ccm! og en XT660 er et rigtig fint valg, på den måde får du fuld udbytte ud af den latterlige regel, ifht hvis du skulle drosle en racer..

    men det er en tung fætter, du skal ikke regne med at man kan kaste rundt med den, men den er sjov.. se evt min gamle..


  • #2   7. jan 2013 Årh super fedt! de regler har virkelig skabt megen frustration her da...
    Men så kan jeg trods alt glæde mig til at få kortet!!

    Super fed XT du havde dig der :O!


  • #3   7. jan 2013 Skodregler siger jeg også bare ! Staten har skudt sig selv i foden. Nu der ikke arbejde til unge mc-mekaniker lærlinge, og de snakker om at få de unge ud i arbejde tsk tsk, det bliver liiiidt svært. Arbejdsgivere vil ikke vente til de bliver 24 år før de kan opnå det store kørekort. Den har regeringen ikke tænkt over. Til at brække sig over.

    Det var bare det jeg havde på hjertet smiley Held og lykke med din xt, det er en fed cykel smiley jeg kører med samme motor på min prilla.


  • #4   7. jan 2013 Groft citeret fra bekendtgørelsen:
    § 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre tohjulet motorcykel med:
    - Maksimal motoreffekt på 35 kW (48hk)
    - Forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg
    - Ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.

    Der er altså ingen begrænsning i ccm , men du må ikke drosle en MC med mere end 96hk.
    Så det er bare at ønske held og ykke med din nye Yamaha.. Og også held og lykke til prøven, både den første og den næste smiley


Kommentér på:
De nye MC regler..

Annonce