1.877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Den nye Mc'er vil på en VFR 750 Den nye Mc'er vil på en VFR 750

I har hørt det før, hvilken mc osv.

Jeg er 191 vejer 100 kg haft kørekort et år til MC (er 35)
Jeg har kørt lidt på en Er5 og syntes simpelthen den er for lille.

Jeg vil gerne bare hyggekøre og topfart er ikke vigtigt.

Derfor har jeg kigget (men endnu ikke prøvet en VFR 750)
Jeg har også kig på Bandit 600/650 og FZS 600 måske Hornet 600

Havde tænkt maks 40.000 - 45.000 kr

Jeg har kørt et par ture på en ZX9R som jeg hyggede mig på selvom jeg godt kunne mærke at den kunne tage pippet fra mig.

Der er typisk 20-30 kg i forskel på de mcer som jeg kigger på , hvorfor skulle det være så farligt med en VFR ?
Jeg er og har aldrig været en chance tager.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den nye Mc'er vil på en VFR 750
  • #1   16. jan 2013 fordi du bliver afhængig af VFR smiley

• #2   16. jan 2013 jeg er selv startet på en Ducai Monster 900 smiley fantastisk cykel der er fint til hygge kørsel da den ikke frister til fart når nu den er uden kåbe

• #3   16. jan 2013 Hvis du køber en vfr som er i orden og ordentligt vedligeholdt, er der intet farligt ved det, hvis det er det du tænker på? Mange vfr´ere har kørt meeeget langt, uden problemer. Eneste svaghed som de har, er ensretteren, som ikke er den store reperation eller udgift.
    Vfr´en er en fantastisk mc, med et dejligt bundtræk, som man hurtigt bliver forelsket i. Lyden er der delte meninger om, men jeg elskede at starte min viffer op og høre symaskinen står og nynne smiley
    Hornet og Bandit er også to bundsolide mc´er, som er gennemtestet og som du kan få mange km ud af. Jeg vil også skyde på, at de er noget billigere at servicere end vifferen - det koster lidt ekstra at køre V4 motor.
    Ud og prøv dem til foråret, og vælg den som føles rigtig for dig.

• #4   16. jan 2013 Ps: Kig ind på http://www.vfr.dk/ - der er en købsguide derinde, så vidt jeg husker.
    Hvis du ikke kan finde den, så skriv en pm, så kan jeg maile den til dig.

• #5   16. jan 2013 Har aldrig prøvet en VFR men en CBR600 f3/f4 kan du godt få for 40-45..

Og de kører temmelig rapt til de danske veje. Jeg følte fin komfort på den, men endnu bedre på Hornetten, trækket føles også anderledes når man sidder op og ikke har kåbe.

• #6   16. jan 2013 Monsteren er ellers også fed, men har aldrig fået den prøvet.

• #7   16. jan 2013 Hvad med en SV1000?

• #8   16. jan 2013 en SV1000 er da på ingen måde en hygge MC smiley

jeg tror osse jeg havde valgt en VFR har aldrig hørt folk snakke dårligt om dem og kender en del der har haft dem og kun med gode erfaringer

• #9   16. jan 2013 Hvorfor ikke det? Den er i hvert fald ingen racer...

• #10   16. jan 2013 Std. Svaret er .: ud og prøv, når foråret viser sig.

Der er ingen af os der kan sige om du er bedst tilpas på en VFR eller en SV1000 eller,eller eller smiley

• #11   16. jan 2013 sorry tænkte lige på en TL1000 smiley

jo en SV1000 er som osse en fin maskine faktisk smiley

• #12   16. jan 2013 Tak for alle svarene .. tænker mere omkring at det er min første cykel..

Syntes ikke jeg har problemer med at 200 kg føltes for tungt på en MC

• #14   16. jan 2013 Husk at det er temmelig dyrt at holde service på en VFR

• #15   16. jan 2013 jeg har haft en VFR 800 og er 182cm og 115 kg , og det virkede fint for mig med størrelsen. Jeg ved ikke om den er solid som en russisk bondekone (har ikke prøver en ) men VFRen er fanmeee kram på stort set alle områder, jeg en række4 nu og vil da godt inrømme at jeg savner lyden af VFRens V4

• #17   16. jan 2013 Vfr 750'eren er den meget dejlig maskine med meget af honda's gode kvalitet. Bare sørg for at købe en der er passen nogenlunde godt så er km'stand lidt ligegyldig.

Men en bandit 600 er langt langt lettere at servicere når det tidspunkt kommer, er billigere og der kan fås mange hyggelige time på sådan en.
    Har ejet begge to.
    Jeg blev bidt af højbenede mc'er for 1½år tids siden og har ikke ombestemt mig endnu, selv om jeg savner v4 lyden.

• #18   16. jan 2013 ja men når jeg ligger ned over tanker er jeg kun 110cm smiley og det selvom min airbag er i vejen smiley

• #20   16. jan 2013 Haha .. så en VRF 750 er ok for en nybegynder på vejene kan jeg ligesom hører.

• #22   16. jan 2013 Jeg tror ikke det bliver et problem med højden. Jeg er 1.87 og har ejet både RC36 og RC36-2 uden problemer.

Mvh Mathias

• #23   16. jan 2013 hvorfor er en vfr dyrer i service end andre mc????
    har selv haft tre stk og kan ikke rigtig se det???

• #24   16. jan 2013 VFR er en anelse for lille til dig, hvis du har lange arme og ben.. Jeg har samme størrelse, som dig og føler at cyklen er fysisk lille..

Jeg havde kigget på SV1000... Feks den som Sajmon har til salg..

• #25   16. jan 2013 Det koster en del arbejdstimer at stille ventiler på den

• #26   16. jan 2013 Har en kammerat som har en VFR 36/2, han er også i omegnen af to meter, og vejer omkring de 100kg. Han ser nu ud til at side rimelig godt på den...
    Men det er en dejlig maskine. Den har et godt hårdt og jævnt træk, men for satan jeg grinte min røv i laser da jeg kørte fra ham på min gamle CBR 600 f2. HIHIHIHI!!!

• #27   17. jan 2013 På en VFR RC36 årg.90-97,er der sjældent noget at komme efter når der er stillet ventiler ved det første store service 24000km.

• #28   17. jan 2013 Det er ok ... jeg som uerfaren kører, behøver de første par sæsoner at skulle andet end få en dejlig lærerig tur rundt i landet.

Bare mødt så mange der siger uha nej .. en VFR 750 er alt for meget for en nybegynder... men lidt øv at skulle sidde på et løbehjul med motor.

• #29   17. jan 2013 1000 tak for alle de gode input her og på mail ..

Rart at se folk gider komme med gode erfaringer og input.

Jeg smutter ud og prøver en VFR 750 fra omkring de 94 eller frem da de vejer lidt mindre efter hvad jeg kan se...
    Og kørerkursus er et must når jeg har købt den naturligvis

• #30   19. jan 2013 En VFR 750 er en perfekt begynder maskine...Jeg er selv begyndt min, og er super glad for den. Jeg er 190 høj og sidder fint på min gamle Viffer..

• #31   21. jan 2013 Vil lige give mit besyv med og du skal bestemt ikke være bange for en 750'er som begynder maskine. Ikke hvis det er en VFR altså.
    Jeg kan godt forstå hvis folk kæder kubik sammen med f.eks. en GSXR 750 og siger det er for meget, men VFR'en selv er from som et lam. Det var faktisk derfor jeg solgte min.

Men fantastisk maskine, kørte Århus til Nice en sommer i ét stræk uden så meget som et piv... udover noget fransk politi men det må være en anden historie. Jeg er selv lige under 185

• #32   22. jan 2013 Har selv en VFR750 f og komforten vil være i top for sådan en som dig. Er også rimelig kvik, men kommer selvfølgelig an på hvor hurtigt du vil blæse afsted på vejen.
    Bor på djursland med små veje og der er det en fantastisk maskine at køre med og den bliver på vejen smiley

• #33   22. jan 2013 En VFR er bestemt ikke nogen mundfuld for en nybegynder.. tværtimod, jeg synes dog den er lidt træg, og ville bestemt gå efter noget der er mere sportslig præget medmindre at jeg skulle pendle meget ol.

• #34   22. jan 2013 En VFR er bare sagen.. Det er en super god allrounder, som er god til det hele.. Og så lyder de bare pisse godt.. Altså hvis man kan li' lyden af en V4. Du går bestemt ikke galt i byen med en Viffer.

• #35   23. jan 2013 Jonas B: En VFR er bestemt ikke noget problem... Som du beskriver dit "køre-temperament", vil det endda være et fantastisk valg. Den er utrolig let-kørt og tyngdepunktet ligger perfekt på den, dvs. vægten mærker man simpelthen ikke.
    Endvidere har den også kræfterne til ikke at ligge "bagerst" i feltet, HVIS de lyster skulle dukke op i en. Og på den anden side, er den sportslig at se på UDEN det stinker af race - den ligner en touring, uden at det stinker af bedstefarskørsel. og sidst men ikke mindst, så køre den bare... kører, kører, kører... ... UD og prøv den smiley

• #36   23. jan 2013 bare find en VFR med pro arm , 1990 og frem - fantastisk køremaskine !

• #37   23. jan 2013 tror nærmere en suzuki gz 125 vil være god til en start smiley

• #38   20. feb 2013 Den ville sgu nok næppe kunne slæbe mig afsted Klaus ...

Kommentér på:
Den nye Mc'er vil på en VFR 750

Annonce