{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Køb af R6 - 21 år - ny lov? {{forumTopicSubject}}

Planen var at jeg skulle købe mig en ny Yamaha YZF R6!

Jeg er 21 år og tog mig mc kort for ca. 1 år siden.. Planen var derfor enten at gå op til en ny prøve der ville give mig adgang til stor mc eller give mig adgang gennem 2 års erfaring..

Hvad betyder de nye regler nu for mig?
- skal jeg vente til jeg er 24 år med at hoppe op på en 600ccm eller gælder de nye regler kun for dem der tager kortet nu her?

Jeg sætter stor pris på præcis besvarelse da den cykel bare står og venter smiley
TAK!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af R6 - 21 år - ny lov?
  • #1   17. jan 2013 Du skal rette dig efter de gamle regler..

• #2   17. jan 2013 Hvis du fik kortet for over et år siden gælder de gamle regler for dig med 21 eller 2 års erfaring.

• #3   17. jan 2013 Han skal vente til han er 22 og 2 års erfaring. Også skal op til prøve for at få stort kort xD

• #4   17. jan 2013 Som Christian R siger.
    Gyldigheden af det nuværende kort er efter de gamle regler, men opgraderingen til stort kort, gælder efter de nye regler.

• #5   18. jan 2013 Hej KPL
    Jeg har ikke svaret, og da du beder om et præcist svar vil jeg ikke begynde at gætte. Men ring til en kørelærer, problemet med den slags spørgsmål på et forum som dette er, at der til trods for du beder om et præcist svar kommer der altid flere versioner, og du kan umuligt vide hvem af dem der svarer der giver det rigtige svar.

Det ville være til stor hjælp for spørgeren, hvis det kun var folk der kender svaret der svarer, så ville alle svarene nemlig lyde ens, og dermed kunne bruges.
    mvh.Leo

• #7   7. maj 2013 Hej, jeg tog motorcykelkørekort til lille motorcykel (max 34HK) i 2012 (er 18 år) for at tage til stort kørekort når jeg fylder 22, skal jeg så til køreprøve når jeg bliver 20? Eller kan jeg gå fra det jeg har nu til stort? når jeg fylder 22? - ved ny køreprøve selvfølgelig.
    Politi: Du kan erhverve kørekort til stor motorcykel, når du er fyldt 22 år ved at bestå en praktisk prøve. Du kan dog også erhverve til kategori A2, når du er fyldt 20 år, og har to års erfaring samt består en praktisk prøve.

Mht. de nye mc regler: jeg tog mit mc kørekort i slutning af 2011 og burde efter de gamle regler så kunne kører min nykøbte mc uden drossling her når jeg fylder 20 og dermed har haft kortet i 2 år. Hvad med de nye regler? - de siger jo at jeg først må om yderligere 2 år, altså som 22 årig. Kan det virkelig passe, at jeg går ind under de regler, eftersom jeg tog kørekortet før reglerne trådte i kraft? Så vidt jeg havde forstået måtte man ikke lave regler med tilbagevirkende kraft.
    Politi: De rettigheder du har erhvervet inden 19. januar 2013 ændres ikke af de nye regler.

Hvor lang tid vare ens klip hvis man fik det i løbet af det første år man havde kørekort? Nogen siger 5, andre siger bare 3 som det normalt er? Og jeg kan nu se der er 3 typer motorcykel kort. Jeg fik mit motorcykel kørekort da jeg var 19. Er jeg så nu berettet til "mellem" klassen, eller hvordan fungere dette?
    Politi: Du kan med fordel henvende dig til din lokale politistation om klip i kørekortet. Hvis du har 2 års erfaring, har bestået en praktisk prøve til den mellemstore motorcykel.

Kommentér på:
Køb af R6 - 21 år - ny lov?

Annonce