{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

valg af sport / sporttourings maskine {{forumTopicSubject}}

hej mc galleri. jeg har et spårgsmål og nok også et dumt spørgsmål, men hvorfor koster en honda cbr 600 f2 fra 1991 35,000kr og en kawasaki er6n fra 2006 koster 40,000kr.

spørgsmålet er så hvorfor der kun er 5000kr i forskel på disse 2 motorcykler. hvad er forskellen på de 2 motorcykler ud over alderen og 2 forskellige motore ?

jeg er lidt blank men jeg tænker bare priserne og alderen taget i betragtning smiley

håber nogle kan give min en forklaring.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af sport / sporttourings maskine
  • #1   21. jan 2013 der er vel næppe nogle med lidt sund fornuft, der vil gi 35.000 for en 22år gammel honda cbr... ? eller..

• #2   21. jan 2013 det er det jeg mener, men 5000kr er ikke meget i forskel

• #3   21. jan 2013 fordi folk tror deres gamle honda'er er guld værd... det er sindsygt... kawa folket derimod er mere realistiske... søg på kawas version af cbr'en ZZR 600 fra 1991-1994 koster omkring 20-25 og kan sagtens forhandles længere ned. Desuden skulle det være en fantastisk sportstouring for pengene. - Og den maskine jeg regner med at skaffe mig om nogle år når jeg får stort kort. smiley

• #4   21. jan 2013 Fordi det er kram?

Nej, det er også en sindssyg pris. Da kiggede efter CBR fik jeg at vide at jeg aldrig måtte give mere end 30k for noget ældre end en F4'er.

Situationen er vel bare at mens hondaerne holdt priserne rigtig godt, kom der en masse billige modeller på markedet, og dem der så gav 40k for en F2'er for et par år siden har nu lidt svært ved at indse den kun er 20k værd...

• #5   21. jan 2013 Sådan en sammenligning giver ikke så meget mening IMO - Selvom man sikkert nok kan finde en CBR600F 1991 annonceret til 35.000, så er det vel ikke nødvendigvis det den "koster". SKAT værdisætter dem lige pt. til ca. 22.300, og det er mere i tråd med, hvad de ca. handles til i DK pt (eller kan importeres for).

Dette skal ikke ses som en kritik af sælgerne, man vælger ganske selv, hvordan man prissætter (og tager konsekvensen heraf), og der er ingen der har patent på den eneste objektive og rigtige pris.

• #6   21. jan 2013 ja okay elias, syntes så overhovedet ikke bagenden er særlig flot men smag og behag :).

hvad har i så af forslag til omkring de 35,000kr ? gerne racer, der skal jo ske noget når gassen blir kildet lidt smiley

• #7   21. jan 2013 Ja, nu har jeg selv en F2er, - se bort fra det når I læser nedenstående.

F2eren var revolutionerende for sin tid, og den har igennem de sidste 5-10 år holdt prisen ret godt. Elias, - det har da O og en skid med at gøre at "kawa folket er mere realistiske", - det er sgu et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Du kan sgu ikke sammenligne en ZZR 600 fra 92 med en CBR 600 fra samme årgang.
    F2eren owner da ZZRen til hver en tid når det kommer til køreegenskaber, - og udseende for den sags skyld, - der var Honda jo lysår foran Kawasaki.

F2eren er voldsomt anbefalet som begyndercykel.

• #8   21. jan 2013 F4 hvis du er heldig:-) f3, og eller en Hornet hvis du er til naked.

• #9   21. jan 2013 Er der en detaljeret artikel omkring dette, eller er det bare smagssag mellem kawa/honda folket?

• #10   21. jan 2013 hej lasse, ja jeg ville da ingen gang tanke et sekundt hvis jeg skulle vælge mellem honda f2 og zzr men jeg tænker bre hvor får man mest for pengene,

• #11   21. jan 2013 Ville KLART vælge er6 til den pris.....de gamle cbr er ofte prissat ALT for højt efter hvad jeg kan vurdere. Den an være nok så fin men den anden er altså 15 år nyere også teknisk

• #12   21. jan 2013 Elias, - jeg vil ikke brug tid på at finde en artikel til dig, om at F2eren var revolutionerende for sin tid, - hvis du kender din MC historie, så vil du vide at det er fakta! smiley

• #13   21. jan 2013 Og Helle T er statsminister det er fakta - men er det godt

• #14   21. jan 2013 Grauballemanden *

Nej det er det ikke, - men det er fakta?? Hvor vil du hen med det? Du underbygger blot mit udsagn! smiley

• #15   21. jan 2013 Ingen tvivl om at en CBR600 er en rigtig god maskine, men der er virkelig intet der gør det fair at kværn fra starten 90erne stadig kan koste de penge. Der er mange gode og nyere alternativer til de penge

• #16   21. jan 2013 En er6 har jo kun det halve antal cylindre, nok er den nyere ja men en cbr er sku sjovere. Og hurtigere.

• #17   21. jan 2013 Cbr 4 the win

• #18   21. jan 2013 I øvrigt er det heller ikke meget sport over en er6, det er mere til lille mor så hun ikke får ondt af at køre mere end 50 km smiley

• #19   21. jan 2013 Har lige solgt min cbr f2 til 20.000 og det er en rimelig pris, er helt enig i at der er mange cbr der står rimelig højt i pris... Ved ikke helt hvorfor det skal være sådan, men det er helt sikkert en god maskine... (-:

• #20   21. jan 2013 Hvad med en zx6r. . Den er da mere smart end en cbr. . Mere moderne stel osv.

• #21   21. jan 2013 Ingen tvivl om at man jo selvfølgelig skal prøve sig frem for at finde det der lige tænder en på den rigtige måde smiley

I de fleste tilfælde hænger pris og kvalitet jo sammen smiley men 35 for en f2 fra 91 det er for dyrt ja.

• #22   21. jan 2013 Må også sige at mange tror det er guld de har til salg. . Tjek mc markedet efter her i vinter mdr. Og se hvad der bliver solgt i den prisklasse du har penge til. . I bund og grund er det kun dig der kan bestemme hvilken mc der passer til dig, smag og behag er forskelligt ved os alle smiley

• #23   21. jan 2013 ja jeg vil jo som alle andre have en hurtig billig fed mc med ikke en milion km på bagen smiley

• #25   21. jan 2013 ja det er ihvertfald noget lign jeg gerne vil have ! smiley

• #27   21. jan 2013 Af de 2 du nævner ville jeg til enhver tid nappe ER6 eren,, super motor og med den rigtige chauffør super sjov cykel.

Det der med der ikke er sport etc etc er jo op til ham bag styret, og ikke et HK tal på papir

• #28   21. jan 2013 jacob b

Nu røg Z750 først i produktion i 2004, - men hvis du finder sådan en til 35.000, - så skriv lige, så vil jeg gerne købe den....

Jeg ved godt det 100% er købers marked, men vær nu for fa**** realistisk...

• #29   21. jan 2013 jaja så tager jeg det som en honda guy ting. smiley

35000 er forrykt for en gammel 600cc spand fra 91... sælgerne må være lidt realistiske. Hell det er fra før jeg blev født, lol...

• #30   21. jan 2013 Du kunne også vælge at tage det som en CBR600-ting, din egen (Honda)-antipati-ting eller din egen rimelig intense forkærlighed for Kawasaki-ting.

Personligt ville jeg heller ikke give 35.000 for en velholdt CBR600F 1991 (primært fordi jeg kan få dem til ca. 20-22.000 om ikke andet så ved import), men hvis der er andre der vil, ser jeg absolut ingen grund til at nedgøre hverken dem eller cyklen.

• #31   21. jan 2013 Elias G

Du er sød smiley

Honda er ikke religion for mig, bare fordi jeg lige nu kører Honda, - men får alligevel lyst til at gå i "I love Honda" - mode når du tydeligvis er her for at repræsentere Kawasaki! smiley - Det er jo ikke nogen bandekrig mellem de forskellige producenter af maskiner herinde..

Den gamle 600 ccm spand fra 91 du snakker om, kan tilfældigvis rykke samtlige 600 ccm gade MCer fra 90-94 midt over uden at tøve. (Inkl din fine humlebi fra 2008:))

Nævn mig én, - bare en 600 ccm (gadecykel) fra 90-94 der kan hamle op med F2eren? - Først i 95er kom dit hold (læs: Kawasaki;)) på banen med et fremragende modspil i ZX-6R.

I låååve Honda!

• #32   21. jan 2013 smiley
    ....
    BRØNDBY!!!

.... Men tror altså nu stadig den kører godt smiley

• #34   21. jan 2013 CBR 4 the kill , resten er for dem der gider skrue konstant smiley
    priserne er en helt anden sag , men ER6 selv i F modellen ligner den en forkneppet GS500 med førerhus og vindskærm , men det kan selvfølgelig trække opmærksomheden væk fra den triste motor der knapt yder til at trække et stort kørekort ...
    styret sidder samtidigt så højt at man ikke aner om man har smækket røven på en chopper eller en crosser smiley

nå pyt , beholder min gamle honda låge lidt endnu , kan være mekanisk museum vil overtage den senere

• #35   21. jan 2013 Hænger det ikke oz sammen med ny pris på maskinerne? Generelt syntes jeg at når en mc når en vis alder, holder den en stabil prisleje (Hvis den blir holdt). Jo dyre maskinen har været fra ny, des dyre er den også som som brugt. Feks 20år. En honda Cbr fra 95 kostede en del mere end kawasaki er6n.
    Lasse j. Suzuki rf 600 r kom til dk i 1993 som konkurrent til Cbr 600 f. De har samme motor effekt, men den kom ikke op på samme niveu med køre egenskaber. Tror den kommer tættest på Cbr 600 f.

• #36   21. jan 2013 jacob b

Okaj, - fair n' square. Synes bare det lyder tovlig billigt, og er aldrig stødt på en Z750 til under 50 kg i udbudspris. Men det skal nok passe at der dukker nogle op ind imellem, - og de forsvinder sgu nok ligeså hurtigt, som de bliver lagt op smiley

urban

Ingen museer ville vide hvilket årti de skulle skrive under din gule kængurustylte! smiley

kennet H

Du har helt ret, - RF 600 havde jeg faktisk helt svedt ud, - det må bestemt siges at være den værdigste konkurent til F2eren.

• #38   21. jan 2013 jacob b

Har lige fundet den, - jeg bøjer mig i støvet, - det er en fin pris! smiley

• #41   21. jan 2013 men spørgsmålet er vel :hvordan føles de 230kg? er der et godt tyngdepunkt på sådan en z750 og hvorfor ikke gå alu stels vejen smiley

• #42   21. jan 2013 Nej, det må man sige Jacob, - de kan i hvert fald graves frem til billige penge.

Kunne det ikke være noget for trådstarter?

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/125339-kawasaki_z_750

Rigtig fin ged til pengene, - har rigeligt med overskud, og er ok styrevillig. Den tror jeg nok du kan hygge dig på de første par sæsoner.

04 skulle være noget besværligere at danse med end 07 og frem, - har kun selv prøvet nogle af de nye årgange, så kan ikke udtale mig om, om det er sandt.

Men ligegyldig hvad, så får du en del for pengene her Søren. Der er noget mere MC at hente i en Z750 04 end i en Er6 fra 06, eller 2012 for den sags skyld - hvis du spørger mig smiley

• #43   21. jan 2013 Elias, med den rette på nakken af mc'en kan den veje 360 kg uden det gør noget.

• #44   22. jan 2013 Har en flot Ducati 600 Superlight du kan købe til de penge,hvis det var noget?

• #45   22. jan 2013 Næææ du skal hve en yamaha fzs 600 eller 1000 det er en god sport /turing
    og fornuftig at forsikre

Kommentér på:
valg af sport / sporttourings maskine

Annonce