{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift gsxr 750 k7
  • #1   24. jan 2013 Nyeste jeg har kunnet finde er fra Oktober-2012, bemærk dog flg. export og vurderet over middel, samt at der kan ske meget med SKAT's vurderinger på det ca. ½ år mellem denne vurdering og sæsonstart-2013

    profilbillede
  • #3   24. jan 2013 Kasper K når du nu er så vendelig og hjælpe med det fine link, så vis mig lige de gsxr 750er der er hentet hjem , for jeg kan ikke selv finde det, og nej jeg er ikke doven , spørger om hjælp i et forum fordi jeg ikke kunne finde noget.

  • #4   24. jan 2013 Jeg beregner ca 40000 i afgift så går jeg ikke helt galt i byen ...



  • #6   26. jan 2013 De koster vel 75 kilo på gaden max, afgiften er ca 63% af den pris.

  • #7   26. jan 2013 Allan -

    Nej for nypris 160.000 er afgiften 58,03% af hvad SKAT mener handelsprisen (inkl afgift) er.


  • #8   27. jan 2013 Michael 9 år:
    Regn du bare med 63% af den handelspris du selv finder frem til, så passer det ca.
    Mit bud er 45-49 kilo, men ser dog flere til salg for lige under 100, så er afg over 60 kilo.


  • #9   27. jan 2013 Allan(Kolding) R -

    Allan - hvad du selv gør, er din sag, men det er bare forkert at regne med 63% af den handelspris du selv finder frem til af 2 grunde -

    Dels kan den handelspris du selv finder frem til afvige markant fra hvad SKAT mener den er, og det er nu engang SKAT's der tæller.

    Derudover er den procentsats du benytter som std (63%) simpelthen bare forkert, idet den korrekte afhænger af nyprisen som følger -

    Procentsats = (9/14 - (10007/nypris))*100

    (for nypris større end 41.700)

    Denne formel er identisk med den SKAT benytter og er baseret på afgiftssatser. Hvis du ser på det eks. på en K7 vurderet 10 md 2012 fra SKAT's system jeg har angivet -

    Nypris 160.000
    Afgiftspligtig værdi 33.155
    Handelspris inkl afgift 79.000
    Registreringsafgift 45.845 (= 58,03% af handelsprisen)

    Igen det står dig frit for at benytte hvad du vil, der findes bare en væsentlig mere præcis metode end din til at anslå afgiften, hvor det eneste usikkerhedsmoment er SKAT's estimat af handelsprisen, som er det _eneste_ der tæller.



  • #10   27. jan 2013 40 er bare alt for lavt og ja det er en gennemsnitspris af dem der er på markedet, billigste og dyreste bliver sorteret fra af Skat, gennemsnittet er så af resten, siger de.
    Har skrevet om det her 100 gange, men glemte lige det om gennemsnittet.
    Men lad os afvente trådstarters resultat fra Skat, så tager vi den der fra.
    Hej


  • #11   27. jan 2013 Allan -

    40 er nu ikke nødvendigvis alt for lavt, det kunne såmænd passe til sæsonstart 2013 (omkring april/maj), når en over middel er sat til 46 i oktober-2012, det kommer an på hvor meget og om de regulerer.

    Ja - det skal i princippet være en gennemsnitspris på markedet med de højeste og laveste sorteret fra, men det er bare ikke sikkert, at SKAT kommer frem til det samme som du gør, og det er deres der tæller. I nogle situationer er det nemt, nemlig når cyklen er på niveaulisten (så ligger estimatet nemlig fast og er kendt på forhånd), i andre er det heller ikke så svært, nemlig hvis der ligger mange og nye vurderinger i SKAT's system. Udover disse 2 tilfælde, er man så ude i selv at skulle anslå handelsprisen som man bedst kan som du selv nævner som bedste gæt. Men når man så har gjort det, er det forkert at regne med 63% som en std-tommelfingerregel som du gør, idet der findes en meget mere præcis metode som anvist, det er således ret fjollet at putte en ekstra usikkerhed ind i regnestykket, når det slet ikke er nødvendigt. I dette tilfælde kan man sige, at afgiften ret præcist vil udgøre 58,03% af hvad SKAT når frem til eller -

    40.621 (ved handelsprisestimat 70.000)
    43.523 (ved handelsprisestimat 75.000)
    46.424 (ved handelsprisestimat 80.000)






  • #12   27. jan 2013 Allan -

    Som et eksempel på, hvor galt i byen man kan gå ved at benytte din std-metode, kan vi tage en CBR600F årg. 99. Udbudspriserne ligger i gennemsnit vel omkring 50.000 eller mere, det ville med dine std-63% give ca. 31.500 i afgift, mens SKAT lige pt værdisætter dem omkring 38.800 i middelstand (afgift ca. 22.000 = 56,76% af handelsprisestimat)


  • #13   27. jan 2013 58 er sikkert under middel, 63 er så over middel, dit regnestykke er sikkert rigtigt, jeg er bare for gammeldags smiley

  • #14   27. jan 2013 Allan -

    Nope - sådan hænger det ikke sammen. Std-fradraget for standen finder sted ved at trække 3% fra std-handelsprisen (den gennemsnitspris SKAT vurderer) ved bedømmelse som middelstand og 8% fra ved under middelstand, hvor man så når frem til det endelige handelsprisestimat SKAT lister i deres system. Først derefter kommer procentsatsen ind i billedet. Det eks. jeg har givet her, er faktisk for en cykel bedømt over middel (og som man kan se er afgiften 58,03% af den bedømte handelspris). Procentssatsen er kun afhængig af nyprisen (og ikke stand) og kan beregnes som nævnt i det ovenstående (det er en direkte følge af afgiftsatserne).

    Du kunne evt. prøve at lege lidt med SKAT's beregner for forskellige handelspriser og nypriser, så burde du hurtigt kunne se sammenhængen -

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2084350


  • #15   27. jan 2013 Ha, den er som sædvanlig latterlig, ud af 12 spørgsmål kan jeg svare på 2, at den kører på benzin og det er en mc.
    Når de har fået bygget et system hvor nyprisen er integreret og det eneste man skal krydse af er ekstraudstyr, så vil jeg med glæde bruge den.
    Min regnemetode har endnu ikke givet bagslag, og det er det der er vigtigste synes jeg.


  • #16   27. jan 2013 CBR600 fra 1990-2010 EN er der oplyst, alt for tyndt.

  • #17   27. jan 2013 Jeg er sikker på at det bliver den dyreste k7 der er handlet i 2013 smiley med mindre du har fået den for 15000,-

    Overvej om ikke det er bedre at købe en med afgift, og sælge den importerede til banekørsel smiley


  • #18   27. jan 2013 Allan -

    Med al respekt tror jeg simpelthen ikke, at du kan bibringes forståelse for hvordan SKAT's system fungerer, og har derfor lavet dit eget, hvilket sikkert kan være fint nok for dig, men er uheldigt (og fejlagtigt) som basis for generel rådgivning af andre.

    Jeg har givet et eks. på det (CBR600-1999), og i modsætning til hvad du tror, er det faktisk ekstremt veloplyst for CBR600 årgang 1990-1999, da det er niveaulistemodeller, og det ligger derfor fast for ca. 3 mdr af gangen, hvad SKAT's estimat af handelsprisen er for disse, så der behøver man slet ikke gætte på en pris, den er prædefineret af SKAT.



  • #19   27. jan 2013 Korrekt at Skat har sat prisen, men den må du vente flere uger på at få, med mindre der ligger en nyere afgørelse derinde.
    Når Skats system ikke virker så alm mennesker, ja sågar edb-folk giver op,m så er der jo noget galt. hvis nogen siger at nu virker det, så er jeg også på.
    Men hvorfor dukker der så kun en CBR600 op? Ingen når jeg skriver PC31? Hvor mange fandt du?
    Finder det også dumt at man skal lede i en liste der foreslår BEBOELSE og andre mystiske betegnelser og kører den på diesel, ja der er vel 2 dieselmaskiner, så de skal da tilgodeses.


  • #20   27. jan 2013 Allan -

    Pointen i det er, at SKAT nye digitale register dmr kun dækker fra ca. 6 juni-2012 og frem, _derfor_ er der endnu ikke ret mange, de gamle vurderinger (pre 6-6-2012) kan du finde her, og der er masser af CBR600'ere -

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171&vId=0

    Men det er som sagt iøvrigt revnende ligegyldigt for alle CBR600 1990-1999, da det som sagt er faste listepriser (= niveaulistemodeller), og man har derfor slet ikke brug for at slå eksempler op for disse. Den sidste liste kan man finde her -

    http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=100652

    (her skal man huske std. fradrag i handelspriser for stand 3% for middel og 8% for under middel)


  • #21   30. jan 2013 Har fået afgiften via en importør der er selvanmelder til ca 43000 kr

  • #22   31. jan 2013 Allan sagde ikke under 40, men snarere 45-49 og den endte i 43, sgu ikke dårligt af en der ikke ved noget om afgifter, hehe.

  • #23   31. jan 2013 Allan -

    Jow det er faktisk ret dårligt IMO

    Punkt 1 - den endelige afgift ligger ikke jo ikke fast endnu, så den er ikke endt i noget som helst.

    Punkt 2 - du sagde f.eks også 75.000 og så 63% af den den pris (hvilket er ca. 47.000), mens 58,03% af 75.000 er 43.500, hvad synes du selv passer bedst?

    Såfremt den engang rent faktisk bliver afgiftsbedømt af SKAT, så kan du sikkert se det, eller du kan jo prøve at se om du kan finde et eks fra SKAT, hvor dine 63% passer (et lille tip, det skal være en cykel til ca. 775.000 i nypris - dem er der ikke så mange af).




  • #24   2. feb 2013 Hehe...........

  • #25   2. feb 2013 Allan -

    Du er måske efterhånden ved at indse det eller?

    Hvis man f.eks antager, at den endelige afgift bliver 43.000, er det relativt simpelt at regne tilbage herfra til SKAT's vurdering af handelspris. Indsæt således nypris 160.000 (der kendes fra det viste SKAT eks) og 74.099 som handelspris i SKAT's beregner og man får en afgift på 43.000.

    43000/74099 = 0,5803 (sjovt nok)

    Eller du kan tage dine egne 45-49.000, og hvis man så også bruger din egen 63% ville det jo svare til et gæt på handelspris 71.429-77.777, bruger du istedet det korrekte ca. 58 % ville det give en afgift på 41.429-45.111 for det samme handelsprisinterval, et noget bedre (mere præcist) gæt end dit, hvis man igen antager, at 43.000 ville være den endelige afgift

    Også lidt morsomt når du skriver, at de 40.000 som trådstarter på et tidspunkt ville regne med, er alt for lidt, når gennemsnittet af din egen vurdering (47.000) faktisk er længere fra de 43.000, og således må være alt for meget :-).

    Som tidligere skrevet, det er fint nok, at du selv tilsyneladende er tilfreds med at anvende en upræcis metode, men mere uheldigt at rådgive vha den, fordi den har indbygget en systematisk fejl, der stort set altid vil overestimere afgiften, i nogle situationer (CBR600-eksemplet) endda temmelig meget.


  • #26   2. feb 2013 Jeg må jo gi fortabt når det er en ekspert med lommeregner behændige fingre der tryller, suk.
    Og så kun 9 år, sikke en fremtid.................


  • #27   2. feb 2013 Har nu kigget på de lister, det kunne se ud som om prisen kom under de 43, der er nogen der har betalt helt ned til 37 for sådan en.

  • #28   2. feb 2013 Allan -

    I givet fald bør du nok linke til disse eksempler eller på anden måde dokumentere dem, hvis det skal være brugbart.


  • #29   2. feb 2013 De ligger på Skats side, så alle kan frit gå ind og lure.
    Fandt sjovt nok ikke noget på GSXR1000 K8, må være en mangel, men det kommer nok en dag.


  • #30   2. feb 2013 Allan -

    Tag et screenshot, list de fulde data (nypris, handelspris, afgift, afgiftspligtig værdi, model osv) eller link til det, så man kan se præcis, hvad det er du taler om.


  • #31   2. feb 2013 Du finder dem nok uden min hjælp og jeg har travlt med at passe min Mazak Integrex400 ST Mazatrol Matrix.

    http://www.youtube.com/watch?v=dcOhUom6clU


  • #32   2. feb 2013 Allan -

    Nu er du jo direkte barnlig - Grunden til at jeg efterspørger dokumentation på disse eksempler (i stil med den der er givet i tråden iøvrigt) er, at der er noget der tyder på, at du enten har misforstået noget (igen), eller blot desperat forsøger at dreje fokus, hvad skal den video f.eks egentlig til for? Det burde virkelig ikke være særlig vanskeligt at tage et screenshot som dette fra DMR


    profilbillede
  • #33   2. feb 2013 Time out drenge !!!!!!!


    Allan..... Hvad helvede er det du laver i det bearbejdningscenter ?? Har set den video 4 gange uden at blive klogere smiley


  • #34   2. feb 2013 Brian S -

    Ja tal i bare lidt om det, det vil Allan jo tydeligvis også meget hellere nu ;-).

    (Eller du kunne jo hjælpe Allan lidt ved at finde de eksempler han omtaler, hvis du kan..)


  • #35   2. feb 2013 smiley Den ligegyldige diskussion klare i fint uden min indgriben smiley



  • #36   2. feb 2013 Brian S -

    Hvis den er ligegyldig for dig, så foreslår jeg, at du finder på noget andet at lave ("Time-out drenge" ), end lige netop at blande dig i den "diskussion".

    Det er bestemt ikke ligegyldigt, hvis der skulle findes sådanne eks. (med en afgift på 37.000 for en GSXR750 K7), faktisk er det jo netop trådens emne, så det er jeg sikker på trådstarter gerne vil se og vide noget mere om!

    Hvad der derimod er komplet ligegyldigt i forhold til trådens emne, er den video, men det vil du derimod gerne diskutere/ vide noget mere om?


  • #37   2. feb 2013 @michael....

    Hvis du gennemlæset tråden, så tror jeg også at du vil komme til den konklusion at det originale emne er udkogt... Vi mangler kun en nævekamp mellen dig og Allan, for at få jeres egoer på plads...

    Fakta er at afgiften på den nævnte 750 k7 fastsættes af Skat. Og at prisen formodentlig havner på det niveau som kamp hanerne har skudt sig ind på.. Og hvem der løber med sejren ved vi først når etaten har afsagt dom.. Enig ?

    Hvis afgiften er 43500,-. Og en totalskadet cykel genopbygges, så er det med en 15% lavere re afgift dvs 36975,- en sådan vil stå opført som registreret for 37k ....

    Jeg synes ikke jeres diskussion har haft saglig karakter de sidste par dage, og i burde have brugt Pb til jeres mere og mere fjendtlige diskussions form..i har hver især fremlagt jeres regne model og begrundelser herfor. Det tror jeg godt trådstarter kan navigerer i....

    At Allan så vælger at vi skal skifte emne, er vel kun for at bringe noget brugbare ( ikke i forhold til emnet selvfølgelig :-)) tilbage i tråden ( for os der er teknik interesserede )

    Trådstarter har ikke deltaget i tråden de sidste dage, mon ikke det betyder at vedkommende har fået det han kom efter ? Eller ikke føler at mund huggeriet føre noget brugbart med sig....

    Time out drenge!!! smiley ja nogen skal jo stoppe jer smiley

    Go weekend hilsen Brian


  • #38   2. feb 2013 Trådstarter må så ind og kigge nærmere på de lister, ikke specielt svært når der er en hjælpelærer til stede.
    Skriver at jeg ikke har tid, arbejder på min Mazak, nu er det fyraften her i Stavanger området.
    Brian:
    Det er ikke mig, bare en tilfældig video fra youtube med en maskine magen til den jeg står ved.
    Meld dig ind i cnc gruppen, der ligger vidst også et par videoer.
    Hej


  • #39   2. feb 2013 og så har man ingen popcorn eller cola................. smiley

    mvh


  • #40   2. feb 2013 Allan -

    Enhver kan påstå hvad som helst, men det må siges at være yderst påfaldende, at du ikke ønsker (eller evner) at dokumentere det.


  • #41   2. feb 2013 Brian S -

    Det originale emne er udkogt ja, med mindre, at de eks. som Allan nu nævner med 37.000 i afgift rent faktisk findes for en Gixxer750 K7, for så må det formodes at være yderst interessant for trådstarter, som ellers har fået opgivet ca. 43.000 lige pt af en selvanmelder at få belyst nærmere. Man kan ikke regne med, at han selv vil kunne findes sådanne i SKATs system, hvilket faktisk står i et af de første indlæg -

    "Kasper K når du nu er så vendelig og hjælpe med det fine link, så vis mig lige de gsxr 750er der er hentet hjem , for jeg kan ikke selv finde det, og nej jeg er ikke doven , spørger om hjælp i et forum fordi jeg ikke kunne finde noget."

    Altså med andre ord, der er yderst relevant at kunne dokumentere, hvis de findes...både for trådstarter, men også for andre, der måtte ha' interesse i en K7'er (det har jeg personligt ikke),

    Det er muligt, at du ikke synes det er sagligt, når man henviser til konkrete eks. og SKAT dokumenter, med dokumentation og links mv - Det står dig frit for - jeg synes personligt mere det er usagligt, at bruge sit eget hjemmestrikkede system og undlade at tage stilling til dokumentationen for at dette system, brugt generelt, er i bedste fald upræcist, i værste fald direkte fejlagtigt, sandsynligvis fordi man enten ikke evner eller gider sætte sig ind i de faktiske forhold.. Problemet er jo også lidt, at det langt fra er første gang Allan får det at vide, så når han fremturer, må man jo drive det lidt længere, end man nok normalt ville gøre .

    Og Brian, bare rolig, du behøver ikke mediere (mediation kræver en vis respekt fra kombattanterne, er du træt af tråden, så bare spring den over


  • #42   2. feb 2013 Det behøver jo iøvrigt ikke at være Allan - Hvis der er nogen andre, der har lyst til at finde og dokumentere disse eks. vil det da være fint.

  • #43   2. feb 2013 bitch please.... som en tråd dog udvikler sig, lad den lægge

  • #44   2. feb 2013 Elias -

    Lægge hvad...æg? Du mener vel strengt taget ligge ;-), men ja, for min skyld ingen alarm, med mindre nogle andre da ønsker at bidrage med noget, der kræver yderligere kommentarer fra min side :-). Jeg har så rigeligt illustreret det jeg ville.

    Men igen, det er virkelig nemt at finde overspringshandlinger, hvis tråden keder en...



  • #45   3. feb 2013 Det var en ZX9R fra 2000 jeg havde kigget på, her snakkes der jo Skruzuki K7, så de 43 er vel meget rimelige.
    Go nat


  • #46   3. feb 2013 Allan -

    "Det var en ZX9R fra 2000 jeg havde kigget på, her snakkes der jo Skruzuki K7"

    *Jeez' uz f**cking christ*, I rest my case - men da altid noget, at du i sidste ende trods alt kunne mande dig op til at indrømme det.

    Sov godt :-).


  • #47   3. feb 2013 Altså til de 37 kilo. Resten var Skruzuki snak.

Kommentér på:
afgift gsxr 750 k7

Annonce