2.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

cbr 1100 xx vs suzuki 1300R vs bmw1200 s cbr 1100 xx vs suzuki 1300R vs bmw1200 s

glæder mig godt nok til den nye sæson "ikke mindst hvilken cykel man skal køre på ":-)
eller om det blir min cbr smiley
nå hvad findes der ellers af de lidt fede sportstouring cykler ?
kiggede også i dag på et par bmw 1200 s og nogle af deres racer
de ser sku fede ud smiley
også kan man få rigtig billige forsikring og lån på dem "nice"
men de er jo lidt dyre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cbr 1100 xx vs suzuki 1300R vs bmw1200 s
  • #1   25. jan 2013 CBR 1100xx den er klart de andre overlegen i design efter min mening, og så kører den fantastisk.

• #2   25. jan 2013 honda går man aldrig fejl af smiley
    men ok de andre er også kvali maskiner det er nok bare hvad man kan li

• #3   25. jan 2013 svaret er der ude... du skal jo ud og prøvekøre de forskellige maskiner...

jeg har haft en blackbird, og det var slet ikke mig... men der er mange der elsker den maskine..

• #4   25. jan 2013 ja nemlig ud og prøv smiley

• #5   25. jan 2013 bmw k 1200 s er super lækker sportstourer. Den kører rigtig godt efter min mening men er jo en lidt stor/tung cykel af lege med når man er vant til en 600ér racer... Men lækker er den. Ser også godt ud med monosvinger og kardan.

• #6   25. jan 2013 har aldrig været fan af bmw design men må sige de kan jo nok smiley

• #7   25. jan 2013 Jeg har hørt noget om at kawasaki laver en 1400 ccm... ;o)

• #8   25. jan 2013 Det her er noget der kører, så absolut BMW. Herfra og til månen uden at få ondt.

profilbillede
  • #9   25. jan 2013 ganske fed maskine den der bmw
    var hos mp i odense så fik set lidt bmw der smiley

• #10   25. jan 2013 Jeg mener at BMW'en blev kritiseret for en noget klonket gearkasse

• #11   25. jan 2013 Jabbekot.......det er jo et vidt begreb. BMW laver og HAR lavet mange modeller. Og der er da nogle af dem, der har haft et kedeligt gearskift. Men det er jo ikke ensbetydende med, at sådan er det generelt. Lige nu køre jeg bl. a Suzuki Bandit 1250, der har et kanon gearskift. Men har også haft andre Skruzukier, der var knap så gode i gearkassen.
    ;O)

• #12   25. jan 2013 Svært valg. GSXR1300 er klart den der giver de største sus og er sjovest, xx1100 er bare det sikre valg, som gør mange ting rigtigt, men i typisk Honda-stil også uden overraskelser, grænsende til det kedelige.

Af dem du nævner ville jeg snuppe suzukien.

• #14   25. jan 2013 ja det er jo det de er man har en chance for at få en fed haya til ok pris

• #15   25. jan 2013 busa'en er fed.. men først fra 08 modellen... bmw k1200s er hammerfed... men den fedeste er nu stadig kawasaki zzr1400

Blackbirden når ikke nogen af de nævnte til sokkeholderne... den er gammel og tyngdepunktet ligger for højt i forhold til de andre ... men ok, det ér en Honda

• #16   25. jan 2013 ZX-12R kunne også være en mulighed.

profilbillede
  • #17   25. jan 2013 Enig SJYP.... men nu ikke meget touring over den smiley

• #18   25. jan 2013 ca det samme som de andre , ang touring ...

• #19   26. jan 2013 har haft en blackbird, prøvet zx12r mange gange, busa et par gange, havde nok valgt en k1200s idag ,. den er fed, og har helt suveræne bremser .....

• #20   26. jan 2013 Jeg kører blackbird ligenu, synten ikke den er så kedlig smiley men der er sat op til at være meget turingpræget og dermed meget (retnings)stabil, og kan godt virke noget stram styrende.
    Så tager i betragtning at der er en cykel der er helt stabil op til topfart og det uden styrdæmper, så syntes jeg er det er et rimelig kompromis.

• #21   26. jan 2013 Sportstouring:
    Jeg har en test fra Bike 5.2010 Der er slet ingen tvivl, hvem der er kongen,BMW.
    Testen er mellem: BMW K1300S - Honda 1200FA - Suzuki GSX1300R.
    Ikke sig noget ondt om nogen af mcerne, de har hver især deres stærke side. Du skriver sportstouring, der skal du have nogle meget stærke håndled, hvis du vil overleve på Suzukien, den kan selvfølgelig køre 300km/t, har prøvet det. Hvor lang tid tror du at man gør det ? BMW kun 280 km/t. En af de væsentlige højdepunkter er bremselængden: 100 km/t - 0 gøres på 33 m. på BMW. et andet eks. Yamaha FJR 1300 bruger 42 m. !! Her slipper mine regnkundskaber op. Det kunne være et forum: 42 m.- 33 m.= 9 m. Hvor stærkt kører man 9 m. før 0 ? Jeg vil skyde på ca. 60 km/t. det giver da stof til eftertanke !!!! Dette er en af grundene til at jeg valgte BMW.

profilbillede
  • #22   26. jan 2013 Der er mange gode indlæg her, du skal ud og prøve modellerne, det er først og fremmest hvad du befinder dig godt på, der er idag ikke rigtigt nogen der har markante tekniske fejl. Jeg har feks altid kørt store mcer med mange hk fordi jeg er afhængig af moment. Kør evt op til brdr Jensen, der har de alle modeller og de er flinke til at lade dig prøve. Gå efter hvad du selv føler og er minded for.

• #23   26. jan 2013 Schmülle -

Hvis man anvender std- approksimationen - bremselængden stiger med kvadratet på hastigheden - vil FJR'en stadig køre 46,29 km/t når BMW'en rammer 0 km/t :-).

• #24   26. jan 2013 Til Jabbekot:
    "Jeg mener at BMW'en blev kritiseret for en noget klonket gearkasse" Er dine ord.
    Mener, kan ikke bruges til ret meget ! Her du prøvet en BMW ? Ellers prøv det !!!
    Jeg har prøvet flere BMWer eks. 1000RR og K1600GT ingen problemer med gearkassen. Mine Yamahaer har haft mere klonket gearkasse, men stadigvæk uden problemer, som kunne være genererende.

Til Michael:
    Tak for regnestykket, 60 km/t. var lige i overkanten, men 46 km/t. gør også ondt !

• #25   26. jan 2013 K 1200s er MEGET klonket i gearkassens, K 1300s er en del bedre, men har det også i 1 og 2 gear

• #26   26. jan 2013 Smylle: Slap da lige af, manse.. Jeg sagde bare, at jeg MENTE at jeg havde hørt at K1200S skulle have en klonket gearkasse..
    Og det var korrekt:

http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=4460

I øvrigt synes jeg at den er superfed og regner selv med at skulle have en R1200S næste

• #27   27. jan 2013 Jeg har overhoved ingen intention om at træde nogen over tæerne. Der er bare så mange, der kommer men nogle usaglige udsagn. Det vil altid være et kompromis, uanset hvilken mc vi køber. Jeg kan finde dårligdomme på alle mcer, det er jo ikke ensbetydende med, at det er noget lort. Kan f.eks nævne Bandit 1250 har en shiftlight , hvad skal den bruges til ? skrev en motorjournalist. Nu er muligheden der, så hvorfor ikke bruge den ? Der skrives at den er blød/gyngende når den bliver presset ( har selv kørt Bandit 1200 S ) og den er gó nok. Hvis jeg havde brugt 10/15 kg. på affjedring, havde den kørt kanon. Så er det godt nok mange penge jeg har givet for at køre BMW, for at få en mc der er 100g. bedre. Sammenlignes kan de selvfølgelig ikke, men I forstår nok hvor jeg vil hen ? Yamaha YZF R1 kan slet ikke følge med de andre i 1000 ccm klassen, den er blevet mere landevejs orienteret, er der godt eller skidt ? Jeg spørger bare, hvor mange kan udnytte dens potentiale på en bane/landevej ?
    Jeg vil sige undskyld, hvis jeg har trådt nogen over tæerne.
    Schmülle

Kommentér på:
cbr 1100 xx vs suzuki 1300R vs bmw1200 s

Annonce